Etusivu arrow Keskustelut
''uudelleensyntyminen''

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Subjektiivinen kamera
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
zagros

LähetäLähetetty: 19.02.2007 12:20    Viestin aihe: ''uudelleensyntyminen'' Vastaa lainaamalla viestiä

Olen nyt tämän Vastavirtaan-elokuvan tehnyt johon meni yhteensä se 12kk. Sen jälkeen kesällä 06 sain heti roolin draamsarjaan ja sitten heti Ganes-elokuvaan. Nyt on kuvaukset kuvattu ja kaikki nämä isommat projektit tehty. Mua painaa pari asiaa vähän mielessä ja mietinkin että keskustelen siitä täällä ihmisten kanssa jolla on varmastikin ollut samoja aikoja.
Kysymykset jotka painavat minua, liittyvät tulevaisuuteen.
Näiden projektien jälkeen on tullut mieleen,että onko tämä se juttuni.
Tässä on mennyt nyt joulut jne, ilman mitään uusia projektia lukuunottamatta pieniä rooleja. Joulun aikana mulle on tullut kauhea stressi siitä että miksi en ajattele elokuvantekoa.Miksi se ei tällä hetkellä kiinosta eikä innosta minua. Tällä hetkellä minua kiinostaa koulu, urheilu,tyttöystävä ja muut asiat. Nämä asiat kiinostavat tällä hetkellä.
Pitäisikö minun vain jatkaa ihan sitä mikä minua kiinostaa tällä hetkellä ja kiinostus elokuviin tulisi sittenkuin on aika. Vai pitäisikö aloittaa projekti, niin motivaatio kasvaisi projektin noustessa.

Karukoski kertoi minulle tästä ''uudelleensyntymisestä''. Hän sanoi,että se on aivan normaalia, että isojen projektien jälkeen ei maistu oikeen mikään ja silloin kiinostus voi lakata moniksi kuukausiksi.

Tarvitsen nyt teidän vastauksia ja rohkaisuja.

Minun ongelmani ei ole se että voimat loppuisi elokuvien suhteen. Vaan enemmän, että missä minun perinteinen haluni ja motivaationi on. Haluaisin taas löytää sen ja tehdä projekteja.

Tämä viesti on minulle tärkeimmistä ja haluaisin takaisin vastauksia ja ajatuksia.

En tiedä oliko tämä oikea palsta, mutta tällä foorumilla ei ole vielä palstaa nimeltään '' henkiset vaikeudet '' Very Happy

Kiitos.

Zagros
Näytä käyttäjän tiedot
Jargon

LähetäLähetetty: 19.02.2007 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienoa, että vaihteeksi täällä kysytään jotakin, johon ei löydy vastausta manuaalista...

Itse olen huomannut, että parasta lääkettä hommien paskanmakuisuuteen on uusien virikkeiden etsiminen. Esmes aiemmin vieraaseen musiikkityyliin ja kirjallisuuteen tutustuminen, matkustaminen, maalaaminen tai hevin mättäminen kellarissa.

Tämä toimii myös sitä kautta, että aloittaa projektin, joka on täysin erilainen aiempiin tuotoksiin verrattuna. Olet käsittääkseni keskittynyt lähinnä draamaan? Koitapa joskus tehdä vaikkapa lyhyt animaatio. Tai taide-elokuva. Vaikka lopputulos olisi aivan hirveätä kuraa (töitäsi nähneenä en usko, että olisi), se voi avata aivan uusia näköaloja ns. "oikeisiin" projekteihin.

Ota lomaa. Itsekritiikki helvettiin, kamera kainaloon ja kavereiden kanssa sorakuopalle ninjailemaan.
Näytä käyttäjän tiedot
rikun

LähetäLähetetty: 30.06.2007 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on myös samanlainen tilanne. Olen ollut aiemmin hyvin varma siitä, että tämä on juttuni ja olenkin alaa opiskellut hmm kohta kuusi vuotta..AMK-tasoinen tutkinto pitäisi olla alle vuoden päästä plakkarissa. Pyörähdin tuossa vähän aikaa sitten ulkomailla ja sen jälkeen alan hommien kanssa on ollut vähän hiljaisempaa...

Mikään ei ole varsinaisesti vähentänyt kiinnostusta itse alaan, mutta kiinnostus kaikkeen muuhun on lisääntynyt. Monet alalla töitä tekevät polttavat itsensä helposti puhki ja muutenkin ala syö aika helposti mukanaan.

Uskoisin että tuollainen epätietoisuus on ihan normaalia ihmisen muutosta ja liittyy vaan oman persoonan kehittymiseen. Mun mielestä ei todellakaan kannata stressata sitä, miksi ei ajattele elokuvantekoa. Valtaväestön mukaan ei ole kuitenkaan normaalia ajatella 95% ajasta omaa työtää tai pitää työstään yhtä paljon kuin suurin osa leffatyöläisistä pitää. Ota vaan ihan rauhassa lomaa puurtamisesta, harrasta kaikkea muuta ja perehdy muihiin asioihin. Se näkyy kuitenkin sitten myöhemmin tuotoksissasi, siis mitä kaikkea muuta olet elämässäsi tehnyt, nähnyt ja kokenut.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Subjektiivinen kamera Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa