Etusivu arrow Keskustelut
Mikä olisi laadukas DVD-poltin?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> DVD
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vaka Vanha

LähetäLähetetty: 16.12.2010 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sergio kirjoitti:
Mikä olisi tällä hetkellä laadukas DVD poltin? Siis asema joka sopisi arkistointilevyjenkin tekoon. (En kuitenkaan mitään huippukallista ole etsimässä.)
Vaka Vanha kirjoitti:
LiteOn on sitten siitä hyvä että siihen on tarjolla asiallinen levyntarkistusohjelma, KProbe.

Onko tämäntyyppisiä levyntarkistusohjelmia vielä nykyään DVD asemiin saatavilla?
Sopivatko nykyään kaikki levymerkit kaikkiin polttaviin asemiin, vai vieläkö on hyviä DVD levy - DVD asema pareja? Taiyo Yudeneita tulee ainakin polteltua.

Nyt kun DVD-asemat ovat edenneet kehityskaarensa kohtaan jossa ostajat etsivät halpaa laadun sijasta, ei taideta laadukkaita DVD-asemia valmistaa enää. Niitä "kertakäyttölaitteitahan" ne taitavat kaikki nykyisin olla.

KProbe on odelleen varteenotettava testiohjelma jos käyttää Lite-On asemia. Sen etuna on, että se testaa juuri niitä levyn ominaisuuksia jotka on spesifikaatiossa mainittu toimivan levyn edellytyksiksi. Se ei kuitenkaan tarkoita että sillä saisi jotenkin paremmin selville polton onnistumisen kuin muilla vastaavilla testiohjelmilla. Se heikoin lenkki kun on testauksessa käytetty DVD-asema. Kuluttajalaitteet kun ei ole mittalaitteita.

Noiden erilaisten testiohjelmien käytön etu pelkkään levyn datan lukemiseen nähden on siinä, että ne näyttävät myös virheiden lisääntymisen ajan myötä, jolloin levyn datan voi vielä pelastaa ennenkuin levy tulee lukukelvottomaksi.

LähetäLähetetty: 16.12.2010 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisikohan jossain lehdessä tehty viime aikoina näistä polttavista DVD asemista testiä. Tietäisikö joku alan lehtiä seuraava?

Tarkoitan laadukkaalla asemalla tässä yhteydessä asemaa, jonka polttojälki olisi hyvää. Voisi polttaa esim. valokuvia DVD levyille ja katsella niitä vielä kymmenenkin vuoden päästä.

Asemien hinnat näyttävät olevan todella alhaalla. Tarkoittaneeko se sitten tosiaan, että laatu on myös?
Näytä käyttäjän tiedot
japiippo

LähetäLähetetty: 17.12.2010 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juho Kerola kirjoitti:
Jep. Liteoneitakin on moneen lähtöön. Ja huonoja malleja / yksilöitä, valmistajasta riippumatta.

Ensimmäinen DVD-polttimeni oli Liteon, ja tosiasiassa sen sisällä majaili Sonyn valmistama koneisto. Asema kesti muutaman vuoden kevyehköä käyttöä, jonka jälkeen se lakkasi vähitellen olemasta DVD-asema laisinkaan, pelkät CD:t toistuivat enää.

Nykyisin olen käyttänyt halpoja Samsungeja, koska ne ovat sikanopeita lukemaan omapolttoisia backup-levyjä takaisin koneelle. Yksi tuollainenkin on tosin jo tullut tiensä päähän, joten uutta kehiin vain aina kun polttojälki alkaa huononemaan. 6x-polttonopeudella olen saanut noilla mielestäni parhaita levyjä (pelkkä mutu-kokemus, ei mittaustulos).
Näytä käyttäjän tiedot
Juho Kerola

LähetäLähetetty: 17.12.2010 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

--

Viimeinen muokkaaja, Juho Kerola pvm 17.01.2013 03:44, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot
dsr

LähetäLähetetty: 17.12.2010 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuo DVD ole jo vähän vanhajuttu, kun polttimetkin ovat pelkkää bulkkia?

Miten on BluRayn suhteen polttimot / levyt.
Olisiko näistä kokemusta joka olisi jo faktaa?

Olen saanut ymmärtää että tälläkin puolella Pioneer olisi kutaa, ovat vain yleensä kiven alla saatavuuden suhteen.

dsr
Näytä käyttäjän tiedot
Sergio

LähetäLähetetty: 20.12.2010 00:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon Kiitoksia vastauksista!

Olen päivittämässä vanhaa konetta. (Jos rahaa riittäisi vielä joulun jälkeenkin, niin uudempaa olen jo suunnitellut Wink.)
Makuja ja kokemuksia näistä polttavista DVD asemista tuntuu olevan erilaisia. Laatua ei tunnu enää olevan DVD poltin rintamalla. Crying or Very sad

Nämä vaihtoehdot tulivat MBnet hintaseurannasta vastaan:

Liteon:
http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=1159

Pioneer:
http://www.pioneer-dvdasia.com/Products_Detail.asp?sn=148&class1=DVD#02

LG:
http://www.lg.com/us/computer-products/optical-media/LG-internal-dvd-burner-GH22LP20.jsp

LG:
http://www.lg.com/fi/tietotekniikka/cd-dvd/LG-GH22NP20.jsp

Samsung:
http://www.samsung.com/ca/consumer/office/optical-disk-drives/optical-disk-drives/SH-S222A/BEBE/index.idx?pagetype=prd_detail

Jaksaisiko joku viisaampi vielä valaista, onko näillä asemilla mitään todellisia laatueroja? En ole niinkään kiinnostunut levyjeni kuvittamisesta (lightscribe tai labelflash tai jollakin muulla tekniikalla). Silläkään ei ole väliä onko polttonopeus mahdollisimman suuri. Itseäni toistaen: olen kiinnostunut polttamaan levyjä, joita pystyisi lukemaan (jollakin asemalla) vielä kymmenenkin vuoden päästä (tai mielellään vieläkin pidemmän ajan kuluttua). Valokuvia ja kotivideoita tulee näihin levyihin lähinnä polteltua.

Valitsemani asemat edustavat "vanhaa" tekniikkaa. Eivätkä ole mitenkään mielenkiintoisia "uutuuksista" kiinnostuneille, eivätkä edusta teknisen kehityksen aallonharjaa. Minulla ei ole tarvetta sellaiselle. Itse asiassa olen ostamassa ensimmäistä polttavaa DVD asemaa. Tähän asti on tullut pärjäiltyä polttavalla CD asemalla. CD levyille en ole kotivideoita poltellut ja valokuviakin CD kiekolle tuntuu mahtuvan nykykameroiden kanssa vähänlaisesti.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> DVD Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa