Etusivu arrow Keskustelut
prodad mercalli V4

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Leikkaus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jorma k

LähetäLähetetty: 09.03.2017 17:59    Viestin aihe: prodad mercalli V4 Vastaa lainaamalla viestiä

Toi Mercalli V4 +firX ansaitsennee oman ketjun joten siirsin sen tänne.
täältä :
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=370930&start=45

Al Modo Vaar kirjoitti:

Mercalli V4:lla tulos ei aina ollut hyvä.Kuvan reunoilla tahtoi olla kiertymisiä. Todennäköisesti en osaa säätää arvoja kunnolla, kun on vasta opettelussa koko ohjelma. Paremman tuloksen sain Vegas pron omalla stabilointiohjelmalla, sillloin kuin se suostui toimimaan. Vegas Forumin
sivuilla on vuodatuksia sen ongelmista....

Joo noita joutuu säätämään (tiedä sitten saako täydellistä mitenkään?), onneksi sulla on ainakin prossupuoli (i7-6950, 10-ydintä) kunnossa, näytönohjaimen (sulla vaikutus tohon on mulle epäselvä.

Itse leikkaisin vain sen epäkohdan ja kokeilisin vaikutuksia suoraan siihen. Ehkä sitten lopuksi koko leike läpi ko. asetuksilla.
Lainaus:

Paremman tuloksen sain Vegas pron omalla stabilointiohjelmalla, sillloin kuin se suostui toimimaan. Vegas Forumin sivuilla on vuodatuksia sen ongelmista....

MEP:llä on sama juttu, joskus on MEP:n oma vakain paras, joskus Mercalli V2, mutta V4 yleensä se parhain. MEP:n oma ja V2 vievät huomattavasti vähemmän tehoja.

Lainaus:

Toinen video,jossa aika paljon siirtymiä ja stabilointeja ja jonka pituus oli 6min 38 sek, renderöinti XAVC Intra 3840x2160-25p:lla kesti 26min15 sek ja CPU oli 4 GHz. Valmiin tiedoston koko oli 10,5 Gt ja näytti 4k näytöllä hyvältä. Laadun arviosta en osaa sanoa muuta. Ainakin itselle se on riittävän hyvä...

Eli 3,96 xleikkeen pituus, paljon siedettävämpi kuin mulla. Toisaalta toi on mulla usein ainut joka tekee edes katsottavaa laatua. V4 kyky horjata jelloa ("puut huojuu" ilmiö) on aivan ylivoimainen noihin muihin verratessa. Eli laitan laskemaan ja siirryn kahville... Smile

Laitan tähän vielä sun aiemman testin:
"Näytön ohjain on Radeon RX 480, kun Vegasin forumilla sen kerrottiin toimivan nopeammin Vegasissa kuin Nvidian ohjaimet.
Mercalli V4:lla 37 sek. pätkän käsittely vei 1min 35s,kun oli ensin ajettu FixR ja mercallin analyysi."
-eli n. 2,6x leikkeen pituus. (mulla 4K:lla kerroin on 12,5 (i7-930@3,78GHz + GTX 680) )

Muistelen jostain lukeneeni, että toi V4 huomioisi paremmin jo vakaana olevan videon => johtuneekohan noi aikaerot siitä?

**
Tässä vielä näytteeksi (vain FullHD:tä) mun kuvaama Hornet leike
https://youtu.be/3yBhM8zbfEA
Mitä ProDad Mergalli V4 + Comos fixr saa siinä aikaan. Molempia tarvitaan.

Vakauttamaton versio, voit kokeilla halutessasi mitä Vegasin oma vakautus tolle tekee, MEP eikä YouTube ei saa siitä kunnollista
https://youtu.be/9cpemp8DaWk

Noita tulee helposti, jos ei pysty pitkällä zoomilla tarkalleen koneen vauhdissa pannatessa.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Leikkaus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa