Etusivu arrow Keskustelut
Pana / Canon / Sony alle 200e hintaan?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Kamerat ja kuvausvälineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tovi

LähetäLähetetty: 08.05.2018 22:38    Viestin aihe: Pana / Canon / Sony alle 200e hintaan? Vastaa lainaamalla viestiä

Aattelin että jos kerrankin kokeilis uuden kameran ostamista, mutta budjettiluokassa toki. Canonin Legriat ovat kiinnostaneet, koska niissä tuntuisi olevan hyvä kuva halvemmassakin hintaluoksassa. Kuvaus on rallia ja jokkista, jotenka liikkuvan kohteen tallentaminen mahd hyvälaatuisesti olisi olennaista. Tietysti jos malliin olisi saatavilla sade/pölysuoja niin se aina olisi plussaa.

Muutamia malleja olen katsellut ja haluaisinkin nyt kysyä onko joku "varma valinta" tai onko jossakin esim juurikin liikkuvan kanssa toista enemmän ongelmia? Akun kesto saisi olla myös 2-3 tunnnin luokkaa. Tai saanko selkeästi paremman / sopivamman kameran pienellä lisäpanostuksella, esim 250e hintaluokkaan?

Näitä olisi nyt tarjolla alle 200e;
Canon Legria HF R706
Panasonic HC-V180
Sony HDR-CX240E
Näytä käyttäjän tiedot
Mika1

LähetäLähetetty: 10.05.2018 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos itse olisin samalla budjetilla liikenteessä, ostasin vähän käytetyn hieman kalliimmasta hintaluokasta, koska niitäkin yleensä löytää uuden veroisina jos ei kova kiire ole. Laita vaikka tuonne rompetorille ilmoitus "Ostetaan videokamera max 250€" ja katso millaisia tarjouksia saat.
Näytä käyttäjän tiedot
musti

LähetäLähetetty: 11.05.2018 07:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uutta saa saksasta aika halvalla
https://geizhals.de/?cat=dvcam&xf=209_1920x1080%7E5139_50
Näytä käyttäjän tiedot
Tovi

LähetäLähetetty: 11.05.2018 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän asti olen ostanut kamerani tuolla "hiukan parempi hiukan käytettynä" -aatoksella, mutta nyt tekisi mieli ostaa uusi ja takuunalainen laite. Tuo käyttö on melko riskaabelia jotenka siksi aion ostaa melko edullisen kameran. Viime kesänä ostin "hiukan paremman" Panasonicin käytettynä, mutta nyt sekin alkaa osoittaa väsymisen merkkejä ja tullee siirretyksi ns. kylmäksi kameraksi lopun uransa ajaksi.

Ja samat kysymykset tulevat eteen joka tapauksessa, ostaa uuden tai käytetyn, liiketoisto nyt ainakin hyvin tärkeä ominaisuus. Sonya jotenkin karsastan ja olen hiukan kallistumassa Canon Legriaan, mutta onko HF R706 ja HF R806 -malleissa jotain oleellista käytännön eroa, että minun kannattaisi hankkia juurikin tuo kalliimpi HF R806 -malli?
Näytä käyttäjän tiedot
Mika1

LähetäLähetetty: 11.05.2018 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perusteräväpiirron kamerat on nykyään näköjään halpoja kuin saippua! Shocked
Minulle on jäänyt Sonyistä aina positiivinen fiilis, vaikkakin viime vuodet olen tiiraillut kuvauskoteita vain Panasonic ja Canon ruutujen läpi. Vidiootin alkutaipaleella tuli kuitenkin kannettua olkalaukussa nauhuria ja siitä kaapeli kamerassa, jotka olivat vanhaa kunnon "All you need is..." merkkiä, joka meinaa nykyisin melkein unohtua. Siksi ja silti kannustan sinua tsekkaamaan mustin linkistä tämän kameran: JVC Everio GZ-R435
Saattaisinpa itse valita juuri tuon Victor Company of Japan laitteen.
Näytä käyttäjän tiedot
Tovi

LähetäLähetetty: 14.05.2018 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma p***e ei kestä vertaamaan kameroita saippuaan, mutta onhan noi nykyiset digikamerat aika hyväkuvaisia hintaansa nähden.

Ja kiitos vinkistä, yritin hieman tutkailla JVC:tä ja totesin että niissä on "Quad Proof" -ominaisuus eli pitäisi kestää vettä, pölyä ja pudottamistakin. Näissä on sisäinen akku useamman tunnin kestolla jotenka ei tarvi investoida vara-akkuun kuten Canonissa tai Sonyssa.

Tuota Everio GZ-R435 -mallia ei oikein löytynyt Suomeen toimitettuna varsinkaan tuon linkin hintoihin, jotenka päädyin ostamaan muutaman numeron pienemmän mallin. Tässäkin on kuitenkin Quad Proof eli se on tarkoitettu vähän raffimapaan ulkokäyttöön ja sille luvataan 5 tunnin akunkesto eli se voisi olla sen puolesta juurikin sopiva minun käyttööni. Sisäinen muisti on ominaisuus josta hieman joudun tinkimään, se on tässä 4gb mutta siihen pitäisi sopia SD-kortti jotenka sellaisia saattaisi jokunen löytyä pienempi kokoisiin siirryttyäni.

Kiitoksia molemmille, JVC on minulle uusi tuttavuus (varsinkin kameroissa), mutta toivottavasti pääsen tutustumaan siihen ensi viikolla kun se kuitenkin Euroopasta tulee.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Kamerat ja kuvausvälineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa