|
|
|
|
|
|
|
|
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jorma k
|
Lähetetty: 17.06.2018 19:17 Viestin aihe: Midnight Hawks koneen 4 pakkolasku |
|
|
Midnight Hawks kone 4 tekee pakkolasku Tikkakoskella lentonäytöksessä
https://www.youtube.com/watch?v=4QV8mpqft30
Kone pysähtyy lopulta jarrut vaiko vanne? savuten turvallisesti nurmikolle
Mulla on tuossa vain kentään osuminen.
Harmi, että loppunäytös jäi tuon takia esittämättä. Hienoa kuitenkin, että lasku onnistui ja homma jatkui tänään. |
|
|
|
 |
Rantarosvo
Liittynyt: 27 Tam 2013 Viestejä: 600 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 18.06.2018 11:15 Viestin aihe: |
|
|
Kylähän se likipitäen normaali lasku oli. Kiitotietä toki käytti reilusti, kun ei voinu jarrutella normaalisti. Veikkaan savun/pölyn tulleen vanteesta ja kipinöintiä siinä ei ollu, joten varmaan alumiinivanne selittää sen. Konehan tuli laskuun eri suunnasta kun muut ja se lienee varotoimi, jos kone olis ajautunu pois kiitotieltä, olis se menny yleisöstä poispäin.
Iltasanomien uutisia ja varsinkin siivet lehden toimittajan kuvia/kommentteja ihmettelin. Ne oli noususta ja tekstissä puhuttiin suuresta savun muodostuksesta. Kuvassa on kuitenkin savua joka on koneen/renkaan etupuolella ja se on miun mielestä fysiikan lakien vastasta. Kyllähän kuvassa näkyy renkaan savuaminenkin, mutta suurin osa on näytössavua kolmesta muusta Hawkista jotka nous savut päällä. No ihan ekan uutisen mukaan kone laskeutu yhdellä pyörällä
Oot muuten kuvannu ton videon n. 20m päässä meikäläisestä. Istuttiin siinä anniskelualueen aidan sisäpuolella lakukioskin vieressä. Olin siis ilman kameraa paikalla torstaina hajonneen videopään takia. _________________ Rosmo |
|
|
|
 |
jorma k
|
Lähetetty: 18.06.2018 14:29 Viestin aihe: |
|
|
Rantarosvo kirjoitti: | Kylähän se likipitäen normaali lasku oli. Kiitotietä toki käytti reilusti, kun ei voinu jarrutella normaalisti. Veikkaan savun/pölyn tulleen vanteesta ja kipinöintiä siinä ei ollu, joten varmaan alumiinivanne selittää sen.
|
Siinä laskun lopussa (Ylen kuvasta) näkee, että vanteen päällä vielä oleva "kumi" palaa.
Lainaus: |
Konehan tuli laskuun eri suunnasta kun muut ja se lienee varotoimi, jos kone olis ajautunu pois kiitotieltä, olis se menny yleisöstä poispäin. | Joo lasketui myötätuulen, juuri tuon takia. Onneksi tuolla on pitkä kiitotie Hawksille.
Iltasanomien uutisia ja varsinkin siivet lehden toimittajan kuvia/kommentteja ihmettelin. Ne oli noususta ja tekstissä puhuttiin suuresta savun muodostuksesta. Kuvassa on kuitenkin savua joka on koneen/renkaan etupuolella ja se on miun mielestä fysiikan lakien vastasta. Kyllähän kuvassa näkyy renkaan savuaminenkin, mutta suurin osa on näytössavua kolmesta muusta Hawkista jotka nous savut päällä. No ihan ekan uutisen mukaan kone laskeutu yhdellä pyörällä
| Siellä oli niin paljon savua (koneet nousivat savut päällä), että livenä on todella vaikea nähdä mitä tapahtui. Ei se rikkoutunut rengas nousussa savunnut (tosin aivan alkuhetkistä en tiedä), aika pitkää kone rikkinäisellä renkaalla kentää mittasi.
Oot muuten kuvannu ton videon n. 20m päässä meikäläisestä. Istuttiin siinä anniskelualueen aidan sisäpuolella lakukioskin vieressä. Olin siis ilman kameraa paikalla torstaina hajonneen videopään takia. |
Mä vaihtelin kuvauspaikkaa pitkin päivää, kilometrejä kertyi riittävästi.
En edes ottanut jalustaa mukaan, oon aika laiska kantamaan. Torstaina kova tuuli vähän haittasi käsivaralla kuvausta. |
|
|
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|