Etusivu arrow Keskustelut
Pinnacle Studio dv

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jape
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 14:46    Viestin aihe: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

tollanen systeemihän tulee Sonyn DCR-TRV330 mukana. siinä pitäis olla kortti ja softa. voiko ton kortin kanssa käyttää jotai muuta softaa? muutenki ois kiva saada kaikkee infoo ku oon ostamassa ensimmäistä kameraa ja tota oon meinannu koska siinä tulis toi kortti ja softa yhessä paketissa. vai tuleeko kaikissa kameroissa kortti ja softa?
Jape
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 15:10    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

nii joo ja mulla on koneena 800 amd athlon ja abit (via piiri) emo. oon jostai kuullu ettei ois paras mahdollinen yhdistelmä. tästä ois kanssa kiva kuulla kokemuksia ja tietoa.
Oskari H
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 17:18    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on sama kortti ja olen hankkinut Adobe Premiere5.1kkösen ja ei oikeen toimi. Kuvaa siirtäessä se menee aika huonoksi ja joku sano, että Microsoftin kodekin käyttäminen auttaa, mut ei se kuva paljoo paremmaks muuttunu. Suosittelenki, että ostat DV200 kortin jossa tulee mukana Premiere. Se toimii, koska se on suunniteltu toimimaan Premieren kanssa ja se on myös halpa paketti verrattuna siihen, että Premiere on 5000mk arvonen ohjelma ja koko hoidon saa 2600 mk. Ei paha hinta sillee, mut melkein missään tai enpä usko et missään muussa kamerassa tulee mukana kortti ja softa.Ja kylhän tää StudioDVki toimii ihan ookoo, mut sen pahin puute on se et siinä ei oo hidastusta eikä värisävyjen säätelyä. Sen voi tietty korjata päivittämällä se ohjelma Studio7 versioon, mut se maksaa 65 dollarii ja siinä hidastus on aika rajallinen. Paketin Hyvä puoli on se et kaikki transitiot sun muut jutut voi tehä reaaliajassa, joten ei tarvii odotella renderöimistä.
Jukka II
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 17:28    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

vasta Premiere 6 on suunniteltu toimimanna DV editointiin. Siinä saataa olla vika kuvan huono laatuisuuteen.

Ei kai DV200 ole täysin realiaikainen kortti? Eiköhän ole niin että vain tietyt siirtymät ja filtterit näytetään realiajassa.
Antti K
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 17:56    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Studio DV -kortti ei toimi kunnolla Premieren 5.1:n kanssa, mutta 6.0:n kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Mutta toisaalta tulee halvemmaksi varmasti ostaa sellainen kortti missä tulee Premiere mukana. Premiere erikseen maksaa enemmän kuin kortti+Premiere.
Tero Pänkäläinen
Vieras

LähetäLähetetty: 11.08.2001 20:14    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari H kirjoitti Studio DV:stä:

Paketin Hyvä puoli on se et kaikki transitiot sun
muut jutut voi tehä reaaliajassa, joten ei tarvii
odotella renderöimistä.

Tuo olikin uutta minulle. Tekeekö noin halpa ohjelma kuin Studio DV tosiaan reaaliajassa transitiot yms?

Ja Jukka II kirjoitti:

Ei kai DV200 ole täysin realiaikainen kortti? Eiköhän
ole niin että vain tietyt siirtymät ja filtterit
näytetään realiajassa.

Käsittääkseni DV200 ei ole ollenkaan reaaliaikainen, vaan ihan tavallinen editointipaketti. Sen "isoveli" DV500 sen sijaan on osin reaaliaikainen.

Eihän täysin reaaliaikaisia (monipuolisia) editointilaitettaa saa rahallakaan.
Oskari H
Vieras

LähetäLähetetty: 12.08.2001 12:14    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

No siis DV200 on yhtä reaaliaikainen kortti , kun Premierekin. Eihän siinä, muita ohjelmia tulekaan. Ja mitä itse asiassa on reaaliaikainen?. Se on sitä ettei missään vaiheessa joudu odottamaan renderöintiä. No Kun Premieren avaa niin siellähän lukee,että "Real Time..." toimin, vaan tän mukaan. Tietysti
voi olla, että kuvan laatu vaikuttaa reaaliaikaisuuteen Premieressäkin. Nimittäin ainakin MSP:n trialissa joutuu venaamaan aika kauan ennen ku se on käsitelly StudioDV:llä ladatun matskun katselukelposeks ja jossain foorumissa muistin sanottavan, että MSP:n pitäis kaikki puhdas materiaali näyttää Prewiew Ikkunassa reaaliajassa ja näin ei ole. Onko siis totta, että Premiere ei olekaan reaaliaikainen ohjelma? Jos on ni menee paljon rahaa ku rupeee ettimään reaaliaikasta ohjelmaa ne on nimittäin kaikki jotain 100000 Mk. Vähintään...
Jukka II
Vieras

LähetäLähetetty: 12.08.2001 13:18    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Ohjelmat ovat realiaikaisia JOS kortti sen sallii, tämä noin pääsääntöisesti. Tai kone teho riittää. Tuleva MSP 6.5 vääntää ilman kortin apua realiaikasta kuvaa jo 1,4 GHz athlonilla Wink, ja tämäkin vain jos siirtymiä ei ole kovin paljoa päällekkäin (2-5 siirtymästä ja efektistä riippuen)

Katseli että DV 200 ei ole realiaikainenkortti, toki siinä on sonyn dv-piiri joka nopeutta toimintaa mutta ei se laske siirtymiä eikä efektejä. Ja ainakin a href=http://www.futurecad.fi/retail/hae_tuotetiedot.asp?Tuote=532039maahantuojan/a mukaa Premiere 6 ei ole koko versio vaan FE, mitä se sitten tarkoittaakin Wink
Kunzi
Vieras

LähetäLähetetty: 12.08.2001 18:55    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Voisi se tarkoittaa full edition
Jukka II
Vieras

LähetäLähetetty: 12.08.2001 18:58    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Totta, niinhän se voikin olla Wink
Tero Pänkäläinen
Vieras

LähetäLähetetty: 12.08.2001 19:27    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Onko siis totta, että Premiere ei olekaan
reaaliaikainen ohjelma?

Premiere ei tee mitään tehosteita eikä vastaavia juttuja reaaliajassa. Suorat leikkaukset se tekee reaaliajassa, kuten kaikki muutkin editointiohjelmat. Premiere ei siis ole sen reaaliaikaisempi kuin MediaStudio 6.0.

Jos on ni menee paljon rahaa ku rupeee ettimään
reaaliaikasta ohjelmaa ne on nimittäin kaikki
jotain 100000 Mk. Vähintään...

Pysyn kyllä vieläkin siinä kannassa että täysin reaaliaikaisia (monipuolisia, sanotaanko vaikka että ammattituotantoon riittäviä) kortteja/ohjelmia ei ole olemassakaan.
ReijoT
Vieras

LähetäLähetetty: 13.08.2001 19:27    Viestin aihe: Re: Pinnacle Studio dv Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Studio DV ja olen jonkin verran käyttänyt mukana tulevaa softaa. Ihmettelenkin hieman tuota Premiereä koska siitä puuttuu mielestäni muuan kätevä ominaisuus, joka löytyy esim. Studio Dv:stä, nimittäin automaattinen storyboardin teko aikaleimojen mukaan. Minusta näyttää että premieressä joutuu itse etsimään kaikki otokset, studio DV sen sijaan tekee alkutyön automaattisesti. Premieren storyboard ymmärtää vain fyysisiä levytiedostoja eli jos olet capturoinut tunnin otoksen yhteen tiedostoon, niin siinä se sitten on. Loppu on sitten tehtävä itse manuaalisesti.

Mutta enpä ole mitenkään erityisemmin Premieren asiantuntija. Ohjelman käyttöliittymästä päätellen tarvitaan vähintään viikon kurssi että saa jotain aikaan :)

Niin, Studio DV kortti toimii minkä tahansa MSDV:tä käyttävän softan kanssa kunhan ei erehdy asentamaan kortin mukana tulevia TI kamera ajureita.
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa