Etusivu arrow Keskustelut
Youtuben tekijänoikeuspolitiikka? -ketjun siirto
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Digivideoyhdistys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Petteri_

LähetäLähetetty: 03.10.2008 04:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaka Vanha kirjoitti:

Jos nyt yhtään näin monen eläkevuoden jälkeen muistan lainkäytöstä, niin kunnianloukkausta on pidetty niin vähäisenä rikoksena että siitä on säädetty maksimissaan vain 6kk vankeusrangaistus. Se ei siten oikeuta poliisia saamaan keskusteluun osallistuneiden nimimerkkien henkilöllisyyttä foorumin ylläpitäjältä.

Nyt en usko mitä luen!! Kaikissa niissä väittelyissä mitä me olemme käyneet (minä ja vaka) on aina ollut kyse siitä, että minä kritisoin typeriä lakeja ja sinä puolustat niitä koska ne ovat lakeja. Tunnustan että olen provosoinut sinua paljonkin, mutta aina perustelusi ovat perustuneet ns. moraaliseen mielipiteeseen, joissa kyllä olen ollut pääsääntöisesti samaa mieltä kanssasi.. vaikkei se välttämättä ole välittynyt, mutta kiusallani vain olen halunnut sinun kyseenalaistavan tiettyjä järjettömiä lakejemme, ihan moraalinkin perusteluilla.. et ole koskaan näitä minun pointtejani suostunut edes näkemään ja nyt ymmärrän miksi!!

Jos kehua retostelet sillä, että tällä foorumilla saa rikkoa lakia, kunhan ei riko sitä niin paljoa, että siitä voisi jäädä kiinni, olen todella hämmentynyt! Jos täällä loukataan kunniaa tai on mitä muuta tahansa rikokseksi luokiteltavaa toimintaa, en näe mitään syytä miksi ylläpito ei antaisi kaikkea sitä tietoa mikä heillä on annettavanaan rikoksen selvittämiseksi, vaikkei se heidän lakisääteisiin velvollisuuksiin kuuluisikaan! Toki pitää myös huomioida se mitä heillä on oikeus antaa, mutta se ei liene "ongelma".

Uskomatonta!

Petteri
Näytä käyttäjän tiedot
Kinoman

LähetäLähetetty: 03.10.2008 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaka Vanha kirjoitti:
... vai joko joudan vaivaistaloon hourimaan.

Ehkä tuolla tietomäärällä kuin mitä omaat on parempi että jatkat vain täällä tuota "hourimistasi"! Wink
Näytä käyttäjän tiedot
KalleJannu

LähetäLähetetty: 03.10.2008 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Topey kirjoitti:
Pyydän kuitenkin huomioimaan, että en ole musiikkia varastanut, enkä luvatta lainannut, vaan lain hyväksymällä tavalla viitannut/lainannut yhteydessä, joka kiistatta on perusteltu, Bob Marley maailman tunnetuimpana kannabiksen puolestapuhujana ja kannabiksen laillistamisen puolesta järjestetty mielenosoitus.

Pyydän huomioimaan, että sinä et voi tässä tapauksessa päättää yksipuolisesti, oletko lainannut lain mukaisesti vai varastanut.

Todellisuudessa videon taustamusiikki ei todellakaan ole sitaatti tai lainaus.
Näytä käyttäjän tiedot
Vaka Vanha

LähetäLähetetty: 03.10.2008 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Petteri_ kirjoitti:

Nyt en usko mitä luen!!

...tai sitten et ymmärtänyt mitä luit. Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Petteri_ kirjoitti:

... mutta kiusallani vain olen halunnut sinun kyseenalaistavan tiettyjä järjettömiä lakejemme, ihan moraalinkin perusteluilla.. et ole koskaan näitä minun pointtejani suostunut edes näkemään ...

Olenhan minä kantasi ymmärtänyt, mutta moraalikäsityksillä ja laeilla on ratkaiseva ero siinä, että yksilöiden moraalikäsitykset saattavat poiketa suurestikin toisistaan, mutta lait ovat kaikille samat. Laithan on laadittu sen perusteella mitä yleisesti on käsitetty olevan oikein ja kohtuus yhteiskunnassa toimia. Niiden perustana on siis yleiset moraalikäsitykset.

Jos moraalisi on huonompi kuin lait, sinun tulee kuitenkin noudattaa lakeja, ellet halua joutua ristiriitaan yhteiskunnan kanssa. Jos moraalisi on tiukempi kuin mitä lait määräävät, voit huoletta toimia oman moraalisi mukaisesti.

Petteri_ kirjoitti:

... en näe mitään syytä miksi ylläpito ei antaisi kaikkea sitä tietoa mikä heillä on annettavanaan rikoksen selvittämiseksi, vaikkei se heidän lakisääteisiin velvollisuuksiin kuuluisikaan! Toki pitää myös huomioida se mitä heillä on oikeus antaa, mutta se ei liene "ongelma".

Niin, kuten itsekin lopuksi huomasit; jos heillä on oikeus tietoja antaa. Ei rikoksen selvittämisessäkään saa rikkoa lakia, tai sopimusta, jos laki ei siihen velvoita. Tässä tapauksessa kai kyseessä olisi tietosuojalaki ja sopimus käyttäjän ja ylläpidon välillä.

LähetäLähetetty: 03.10.2008 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaka Vanha kirjoitti:
saattavat poiketa suurestikin toisistaan, mutta lait ovat kaikille samat.

Tuohon ei taida kovin moni uskoa, ainakaan jos tarkastellaan lain käytännön vaikutuksia.
Lainaus:

Laithan on laadittu sen perusteella mitä yleisesti on käsitetty olevan oikein ja kohtuus yhteiskunnassa toimia. Niiden perustana on siis yleiset moraalikäsitykset.

Valitettavasti aika usein asiaan vaikuttaa enemmän kuinka hyviä Lobbarit ovat, meidän uusi tekijänoikeuslaki on siitä oikein malliesimerkki.

EU-parlamentissa on nyt kova lobbaus menossa, että tekijänoikeudet olisivat 50-vuoden sijasta 95-vuotta. Ei varmaankaan ole prosenttuaalisesti katsottuna kovinkaan monen kansalaisen toive. Varsinkin kun muistamme, että me muut annamme työpanoksemme tuoton pienellä kertakorvauksella muiden (myös taitelijoiden) käyttöön.
Lainaus:

Jos moraalisi on huonompi kuin lait, sinun tulee kuitenkin noudattaa lakeja

Voit myös pyrkiä vaikuttaamaan siihen, että huonoksi kokemasi lait muutetaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Digivideoyhdistys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa