Etusivu arrow Keskustelut
Lataus Yle Areenasta.
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Nettivideot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Digiootti

LähetäLähetetty: 26.07.2012 13:26    Viestin aihe: Lataus Yle Areenasta. Vastaa lainaamalla viestiä

Etsin netistä ohjeita Yle Areenasta latammimiseen videoa omalle koneelle, mutta tuntui kovin mutkikkaalta hommalta. Onko jollain tiedossa joku helppo konsti tuohon, kun olisi tarve saada yksi uutisjuttu talteen ennenkuin se häviää Yle Areenasta.
Näytä käyttäjän tiedot
Virtanen
Valvoja

LähetäLähetetty: 26.07.2012 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota olen itse käyttänyt ja on ollut jo moninkertaisesti hintansa arvoinen.

http://wmrecorder.com/home

LähetäLähetetty: 26.07.2012 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska kysyjä ilmeisesti olettaa että on olemassa vain yksi käyttöjärjestelmä niin laitan vaihtoehdon: http://users.tkk.fi/spotinka/areena/Areena-lataaja.dmg
Näytä käyttäjän tiedot
Digiootti

LähetäLähetetty: 26.07.2012 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Virtanen kirjoitti:
Tuota olen itse käyttänyt ja on ollut jo moninkertaisesti hintansa arvoinen.

http://wmrecorder.com/home

Tuo on helppokäyttöinen ohjelma ja trial versiollakin sain sen parin minuutin pätkän talteen minkä tarvitsinkin.
Saatan jossain vahessa maksaa 70 euroa täysversiosta, jos enemmän tarvetta esintyy.
Näytä käyttäjän tiedot
japiippo

LähetäLähetetty: 26.07.2012 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Areenan videoiden lataaminen on hankalaa tarkoituksella, ei vahingossa. Ylellä ei käsittääkseni ole esitysoikeuksia kuin määräajan/kertojen verran, ja ohjelmien latausmahdollisuus kiertäisi tuon rajoituksen, joten lataaminen on siksi yritetty estää(?). Olen ollut ymmärryksessä, ettei täällä ole pidetty kovin suotavana neuvoa kopioinninestojen kiertomenetelmiä... Rolling Eyes Wink
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 26.07.2012 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

japiippo kirjoitti:
Olen ollut ymmärryksessä, ettei täällä ole pidetty kovin suotavana neuvoa kopioinninestojen kiertomenetelmiä... Rolling Eyes Wink

Eiköhän pointti ole se että onko toimenpide laiton vai ei. Mun tietääkseni videon lataaminen omalle koneelle ei ole millään tavalla laitonta eikä sen takia arvelluttavaa kertoa miten se tehdään.

Audio-CD:n kopioiminen omalle tietokoneelle ei myöskään mun tulkinnan mukaan voi olla laitonta, eikä sellaista ennakkotapausta ole tietääkseni olemassa Suomessa jossa Audio-CD:n kopioimisesta olisi rangaistu oikeudessa. Eräät tahot tahtoo kyllä antaa ymmärttä että se olisi laitonta, mutta se on vain heidän tulkintansa laista, ei oikea vastaus.
Näytä käyttäjän tiedot
japiippo

LähetäLähetetty: 26.07.2012 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, ei se laitonta ole, mutta välttelisin silti kiertokonstineuvojen jakelemista foorumilla kovin näkyvästi, sillä firmat/teostot/yms. ovat kai nykyään kovin liipaisinherkkiä näissä asioissa. Tai vähintäänkin etsivät hyperaktiivisesti uusia tekosyitä hintojen korotuksiin ja lisämaksujen keksimisiin, jollaisen tuokin videolatailu voisi periaatteessa tarjota. (Okei, ihan sama varmaan sinänsä, lisämaksuja tulee jatkuvasti kuitenkin, oli syitä tai ei. Joten unohtakaa koko juttu.-)
Näytä käyttäjän tiedot
canned
Vieras

LähetäLähetetty: 27.07.2012 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:
Audio-CD:n kopioiminen omalle tietokoneelle ei myöskään mun tulkinnan mukaan voi olla laitonta, eikä sellaista ennakkotapausta ole tietääkseni olemassa Suomessa jossa Audio-CD:n kopioimisesta olisi rangaistu oikeudessa. Eräät tahot tahtoo kyllä antaa ymmärttä että se olisi laitonta, mutta se on vain heidän tulkintansa laista, ei oikea vastaus.
Audio-CD:n kopioiminen omaan käyttöön on TÄYSIN LAILLISTA mikäli kopiointi ei edellytä mahdollisen kopiosuojauksen kiertämistä (kopiosuojauksen murtaminen on laitonta)

Hyvitysmaksuja maksetaan tallennusvälineistä NIMENOMAAN yksityiseen käyttöön tapahtuvaa kopiointia varten. (muuten lainkuuliaiset kansalaiset joutuisivat tekemään joka kopiointikerrasta erikseen ilmoituksen tekijänoikeusjärjestöille ja tilittämään korvauksen, sellaista rumbaa ei kenenkään pää kestäisi Wink )

#Ja nämä tiedot siis teostotantalta joka oli keväällä koululla luennoimassa. Voi sinne toki soittaakin jos vielä epäilyttää Wink
Hoodoo

LähetäLähetetty: 27.07.2012 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten Yle Areenasta lataaminen omalle koneelle eroaa minkä tahansa TV-ohjelman tallentamisesta omalle digiboksille...noin niinkuin arvelluttavuuden puolesta?
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 27.07.2012 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

canned kirjoitti:
Audio-CD:n kopioiminen omaan käyttöön on TÄYSIN LAILLISTA mikäli kopiointi ei edellytä mahdollisen kopiosuojauksen kiertämistä (kopiosuojauksen murtaminen on laitonta)

Ja se on edelleenkin TÄYSIN laillista vaikka siinä olisi kopiosuojaus, koska laki sanoo että erityisen tehokkaan suojan kiertäminen on laitonta. Jokaikisen kopisuojatun Audio-CD levyn kopiointi onnistuu Macilla iTuneksella (ainakin vuonna 2007 kun aihetta tutkin), joten kopiosuojaus ei silloin voi olla erityisen tehokas. Käyttäjä ei edes välttämättä tiedä kiertävänsä kopiosuojausta kun kopioi levyn iTuneksella Macilla. Noi kopiosuojaukset toimii vain windowsissa. Jos windowsissa käynnistää esim. Exact audio copy ohjelman (ainakin XP) niin se ottaa levyn haltuunsa niin että se ohittaa nuo suojaukset, ellei ole ollut niin tyhmä että on mennyt asentamaan sen spam/spywaren mitä se CD tyrkyttää koneelle. Exact audio copy ei ole tehty vain ja ainoastaan kopionsuojauksen kiertämiseen, vaan kopiosuojattoman Audio CD levyn kopioimiseen. Tällöinkään ei voida pitää kopiosuojausta erityisen tehokkaana jos kopioiminen onnistuu ohjelmalla joka kehitetty ennenkuin kopiosuojaukset edes keksittiin.

Aivan toinen seikka on sitten se että CD jossa on tuota erillistä kopiosuojausta ja spämmiä ei edes ole standardin mukainen Audio-CD vaan se on jotain muuta. Sellainen levy ei toimi monissa autosoittimissa eikä Philipsin vanhemmissa soittimissa. Mä aikoinaan kopioin tällaisen kopiosuojatun levyn, poltin sen itse levylle ilman spämmiä, ja vein alkuperäisen levyn takasin kauppaan ja sain rahat takaisin koska se ei toiminut mun autosssa. Kukaan ei valittanut kaupassa mitään, niitä oli useampia palautettu kuulema. Käsitykseni mukaan monet levy-ythiöt ovat nyt onneksi luopuneet tuosta järjettömästä kopiosuojauskesta josta oli vain haittaa tavallista käyttöä ajatellen, mutta ei oikeasti estänyt sen kopioimista millään tavalla.
Näytä käyttäjän tiedot
Digiootti

LähetäLähetetty: 27.07.2012 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hoodoo kirjoitti:
Miten Yle Areenasta lataaminen omalle koneelle eroaa minkä tahansa TV-ohjelman tallentamisesta omalle digiboksille...noin niinkuin arvelluttavuuden puolesta?

Omalle koneelle ladattuna ohjelma on helppo edelleen jakaa, tai muuten käyttää toisten videoiden osana.
Digiboksista ohjelma on ainakin yhtä vaikea siirtää koneelle, kuin Yle Areenasta lataus.
Tuolla Virtasen likittämällä ohjelmalla ei varsinaisesti pysty ohjelmaa lataamaamaan Yle Areenasta, vaan se tallentaa näytöllä näkyvää kuvaa samalla kun ohjelmaa toistaa.
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 27.07.2012 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi Macin ilmainen ohjelma tallentaa alkuperäisen flash tiedoston joka on h.264 koodattu.
Näytä käyttäjän tiedot
Mikkå

LähetäLähetetty: 27.07.2012 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Firefoxiin saa ainakin tollasen plugarin kuin "download flash and video" jota kovasti kehutaan arvosteluissa ja omien sanojensa mukaan lataa melkein mistä vaan.

En ole kokeillut, ja olen nyt just muutaman päivän lainakoneella niin en viitsi tähän sitä asentaa, mutta testatkaa toki muut ja kertokaa sit miten kävi.
Näytä käyttäjän tiedot
Vaka Vanha

LähetäLähetetty: 28.07.2012 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käyttänyt latausohjelmana Windowsissa ilmaista YLE-Areena -lataajaa

Sekin lataa alkuperäisen mpeg4 pakatun videon, mutta purkaa areenassa olevan muksin niin, että mahdollinen tekstitys tallennetaan eri tiedostoksi. Siitä löhytyy myös OSX ja Linux versiot.

LähetäLähetetty: 09.11.2012 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaka Vanha kirjoitti:
Olen käyttänyt latausohjelmana Windowsissa ilmaista YLE-Areena -lataajaa

Sekin lataa alkuperäisen mpeg4 pakatun videon, mutta purkaa areenassa olevan muksin niin, että mahdollinen tekstitys tallennetaan eri tiedostoksi. Siitä löhytyy myös OSX ja Linux versiot.

Hmm, tämähän kuulostaa lupaavalta. Täytyypä pistää kokeiluun. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Nettivideot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa