Etusivu arrow Keskustelut
Blu Ray
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> DVD
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kim

LähetäLähetetty: 02.03.2015 23:47    Viestin aihe: Re: Blue-Ray Vastaa lainaamalla viestiä

Hannu62 kirjoitti:
Vaikeaa..

Todellakin...

Nerot ja VLC oavt sitten ihan paskoja... NOT. Kyllä tässä nyt on käyttäjävirheestä kyse. Jotenkin minusta tuntuu että tässä koko säikeessä sotketaan authorointi, eli koosto ja poltto yhteen asiaan, eikä ymmärretä mikä ero niillä on. DVD- ja Blu-Ray-video levyt pitää koostaa ennekuin niitä voi polttaa levylle. Nero ei alunperin ole ollut muuta kuin poltto-ohjelma. En osaa sanoa onko jossain versiossa myöskin koosto-ominaisuuksia kun en ole itse sellaisia käyttänyt.

Tässä säikeessä ihmetellän vaan miksei Nero tunnista MPEG2-tiedostoja poltettavaksi levylle. Se voi johtua esim. siitä että yrität polttaa BDMV-levy ilman koostoa vain raahamalla tiedostot Neron polttoikkunaan. Ei se homma niin onnistukaan. Ensin pitää koostaa BDMV-levy, vasta sitten sen voi polttaa. Itse käytän koostoon DVD Architectiä ja TsMuxeria ja pelkän polton teen Nerolla. Ja aina toimii. Myös MPEG2.

Koosto-ohjelma tekee BDMV-hakemistorakenteen joka poltetaan levylle. Onkohan Hannu onnistunut sellaista tekemään missään vaiheessa.

JA VLC on paras videontoisto-ohjelma ja erittäin tätä päivää.
Näytä käyttäjän tiedot
Hannu62

LähetäLähetetty: 03.03.2015 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

CyberLink media suitella olen tehnyt BD-levyjä kun olen valinnut BDMV:n eli CL-media suite olen tehnyt valmiiksi käypäsen tiedoston. Itse olen vain tehnyt aveista->mpeg2 tiedoston.

En ole raahannut tiedostoa vaan normaalisti aukaissut tiedosto paikan joka ei näy kun yritän sitä avata. Eli oikeassa olet Kim siinä että en ole tehnyt BDMV-hekemistorakennetta koska en ole löytänyt sellaiseen ohjetta enkä ohjelmistoa.

Olen käyttänyt Neroa usein DVD:n polttoon eli jonka pystyn toistamaan normaalisti tv:n kautta.

Data-levyjä en ole tekemässä ja siinä nyt muutenkaan ei ole ongelmaa.

” Itse käytän koostoon DVD Architectiä ja TsMuxeria ja pelkän polton teen Nerolla”

Minulle vieraita ohjelmistoja joista en ole kuullut.....
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 03.03.2015 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä ilmainen TSMuxer: http://www.videohelp.com/download/tsMuxeR_2.6.12.zip

Sille voit tarjota niitä MPEG2 tiedostoja ja käsket sen tekemään Blu-ray discin. Valikoita tämä ohjelma ei kuitenkaan tee.

Siitä maksullinen Sonyn koosto-ohjelma (Joka myöskin polttaa tarvittaessa):

http://www.sonycreativesoftware.com/dvdarchitectpro

Tuosta voit ladata 30 päivän kokeiluversion
Näytä käyttäjän tiedot
Hannu62

LähetäLähetetty: 03.03.2015 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos...täytyy vilkaista nuo ohjelmat ja tutustua noihin..
Mites tuo sonyn oma ohjelmisto joka yleensä tulee kameran
kylkiäisenä ja jonka voi myös ladata sonyn sivuilta?

Eli PlayMemoriest home ohjelma...
Näytä käyttäjän tiedot
TaTa

LähetäLähetetty: 03.03.2015 15:20    Viestin aihe: Re: Blue-Ray Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:
Nero ei alunperin ole ollut muuta kuin poltto-ohjelma. En osaa sanoa onko jossain versiossa myöskin koosto-ominaisuuksia kun en ole itse sellaisia käyttänyt.

Tässä säikeessä ihmetellän vaan miksei Nero tunnista MPEG2-tiedostoja poltettavaksi levylle. Se voi johtua esim. siitä että yrität polttaa BDMV-levy ilman koostoa vain raahamalla tiedostot Neron polttoikkunaan.

Nerolla on ollut pitkään koosto-ominausuuksia. Joskus aikoinaan (yli kymmenen vuotta sitten) tein VCD- ja SVCD-levyjä Nerolla. Nero Burning ROM on kai aina ollut erikseen, mutta DVD- tai CD-asemien mukana tuli express- tai suite-versio, jossa oli koosto-ominaisuudet.

Minun aikaisemmin kuvailemani ongelmat MPEG-tiedostojen kanssa koski Nero 2014 Platinum-version koosto-ohjelmaa. Helpottaisi paljon, jos Nero osaisi ilmoittaa miksi sille tarjottava videotiedosto ei kelpaa ilman uudelleenkoodausta.

Mistään ohjeesta en ole löytänyt esim. mitä ääniformaatteja milläkin bittinopeudella Nero hyväksy ilman uudelleenkoodausta. Oletin, että DVD:n ja Blu-ray:n standardin mukaidet formaatit toimivat, mutta ei. Eihän itsetehdyille BDAV-levyille ole mitään normaaleja tiukempia vaatimuksia, miksi. esim. AC-3 2.0:n ääni saa olla maksimissaan 192 kbps ja 5.1 ääni 448 kbps eikä 640 kbps?

Täytyy vielä koneelle päästyäni varmistaa kaikki asetukset läpi, ettei jonnekin ole jäänyt huomaatatta oletusasetusta, jonka yli menevät bittinopeudet uudelleenkoodataan. Kun ostin Nero 2014 Platinum-version, kysyin Neron tuesta tuesta näistä tiedostojen tunnistusongelmista/äänen ja kuvan uudelleenpakkauksista. Tuessa nämä ongelmat ohitettiin täysin eikä niihin otettu mitään kantaa eikä apua tarjottu.

Käytän pääasiassa H.264:sta kuvalle ja äänelle AC3 2.0:aa (192 kbps). Teen MeGUI:lla videoista mkv-tiedostot, jotka muunnan tsMuxeR:lla m2ts-tiedostoiksi. M2ts-tiedoston Neron koosto-ohjelma hyväksyy ilman uudelleenkoodausta, kunhan äänen bittinopeus ei ylitä 192 kbps:ää.
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 03.03.2015 19:44    Viestin aihe: Re: Blue-Ray Vastaa lainaamalla viestiä

TaTa kirjoitti:
Nerolla on ollut pitkään koosto-ominausuuksia.

Jåå niin varmaan mutta jos Hannu62 työntääkin ne tiedostot Neron poltto-ohjelmaan eikä Neron koosto-ohjelmaan niin ei varmaan oikein hyväksy. Neron mukana kun tulee tuota sälää niin miljoonasti että tässä kohtaa veikkaan vahvasti käyttäjävirhettä.
Näytä käyttäjän tiedot
japiippo

LähetäLähetetty: 05.03.2015 09:09    Viestin aihe: Re: Blu-Ray Vastaa lainaamalla viestiä

Hannu62 kirjoitti:
Nyt se myrkyn lykkäs; Mpeg2 ei voi toistaa enää ollenkaan vaan tiedosto on musta ja ei kuulu ääntä eikä näy kuvaa.

Oletko kokeillut tarjota Neron levynkoostotoiminnolle suoraan niitä alkuperäisiä AVI-tiedostoja? Ehkäpä noissa uudelleenpakatuissa MPEG2:sissa on jotain epäyhteensopivuutta joihinkin ohjelmiin muutenkin kuin vain levylle kelpaavuuden suhteen, jos kerran katseluongelmiakin ilmenee? Jos Nero tekisi itse MPEG2-pakkauksen levylle, olisivat ainakin yhteensopivampia siihen. Laatueroa ulkoiseen MPEG2-pakkaukseen kannattaa toki testailla ennen lopullista päätöstä, vaikka ne noin toimisivatkin.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> DVD Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa