Etusivu arrow Keskustelut
XH A1s kysymyksiä

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Kamerat ja kuvausvälineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HaK77

LähetäLähetetty: 09.10.2015 19:05    Viestin aihe: XH A1s kysymyksiä Vastaa lainaamalla viestiä

Kysytään viisaammilta.

1. Mikä on kameran natiiviresoluutio kennolla? Minun tietääkseni 1440x1080.

2. Komponentti ulostulo signaali ja resoluutio?

3. Firewire ulos resoluutio?

Itse olen käsittänyt, että komponenttilähtö antaa parempaa signaalia kuin HDV nauhatallenne. Mutta onko resoluutio venytetty 1440x1080 vai vakio 1080i?
Nämä kysymykset tuli kun olen kameraa myymässä ja en itse löytänyt tyhjentävää vastausta.
Näytä käyttäjän tiedot
Saku

LähetäLähetetty: 10.10.2015 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole 100 % varma näistä, mutta mulla on ollut XHA1 (ei s) kahdeksan vuotta ja aina elänyt tässä luulossa:

1) Juurikin tuo 1440x1080
2) Komponentti antaa ulos 1080 50i -signaalia 1920x1080-resolla (käsittääkseni tämä on ainoa tapa antaa 1080-resoa jotta telkkarit ymmärtää), mutta kuva on toki venytetty 1440->1920 ennen DA-konversiota.
3) FW antaa mielestäni kuvan kuten se menee nauhalle, eli valmiiksi HDV-kompressoitua MPEG-2 -streamia 1440x1080 -resolla 1.33:1 -pikselin sivusuhteella.

Sitä en tiedä, onko komponenttiulostulo kuvaa ennen HDV-pakkausta vai sen jälkeen - eli sikäli en osaa sanoa voiko se olla pakkausjäljeltään parempaa kuin FW-ulostulo. Vaikka näin olisi, kuitenkin analogimuunnos heikentää aina kuvaa, joten voi olla että hyöty on lopulta aika plus miinus nolla.

t.saku
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 10.10.2015 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HV20 antaa HDMI:stä ulos täyttä 1920x1080 resoa joka ei ole venytetty, eli kenno on isompi kuin HDV reso. Eli tämä signaali on paras mitä HV20:sta saa ulos. Mutta komponentti on aina analoginen ja muunnos heikentää aina signaalia. Eli jos kamerassa ei ole HDMI-liitäntää niin parasta kuvaa saa ulos silloin FW:stä HDV-matskuna.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Kamerat ja kuvausvälineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa