Etusivu arrow Keskustelut
Magix Movie Edit Pro 2016 plus vaiko premium?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rantarosvo

LähetäLähetetty: 07.05.2017 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohjelmassa varmaan proxyn käyttö mahdollista? Miulla se ainakin sujuvoittaa moniraitasen esikatselua.

En siis tarkota välityspalvelinta netissä.

LähetäLähetetty: 07.05.2017 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rantarosvo kirjoitti:
Ohjelmassa varmaan proxyn käyttö mahdollista? Miulla se ainakin sujuvoittaa moniraitasen esikatselua.
Joo onhan siinä, se jopa oletuksena esittää sen käyttöönottoa.
Tossa i7-7700 + GTX1060 on kyllä normaalikäyttöön riittävästi lasketatehoa täydellä laadullakin, 4K:ssa vois olla kyllä enemmän varoja.

Renderöintiajat on se mikä minua eniten tuossa häiritsee. Varsinkin kun ne
Mainconseptillä olivat huomattavasti asiallisemmat.

MikaS kone pitäs kyllä toimia paremmin ton suhteen, varsinkin kun Magix hehkuttaa parantaneensa nopeuttaan.

Edit: tässä siis kehutaan HEVC tukea Intelin kanavalla
https://www.youtube.com/watch?v=2LrPUhToNAg&feature=youtu.be&t=132

sekä
"Optimoidun videomoduulin ansiosta suorituskyky on parempi H.264- & HEVC-videoiden renderöinnissä."
Lähde: http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/plus/
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 27.05.2017 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS:lle
magix-foorumilla
https://www.magix.info/uk/forum/mpeg-4-export-moduel-export-was-canceled-due-to-an-unknown-error--1190449/

Siellä usein kirjoittava
väittää, että MEP 2017 FullHD rendaus on paikoin reaaliaikaakin nopeampi (2min rendaus kesti n. 1,5m) GTX 1060 käyttäen sekä suunnilleen sama Intelin Gpu:lla. HUOM! pitää olla Quick Sync driver versio 21.20.16.4590 => QuickSync-ohjain, joka näkyy kooderin ohjainformaatiossa, on 21.21.0013.7653.
Näytä käyttäjän tiedot
mattitapani

LähetäLähetetty: 24.07.2017 20:09    Viestin aihe: Vasco da Gama reittianimointi Vastaa lainaamalla viestiä

Asensin tänään Magix Movie Edit Pro Premium-version enkä löydä siitä Vasco da Gama 9 Essential reittianimaatio-ohjelmaa, vaan se vanha reittianimaatio näyttää siinä olevan edelleen. Eikös tässä Premiumissa pitänyt olla tämä Vasco da Gama 9 Essential mukana. Onko kellään asiasta tarkempaa tietoa?
Näytä käyttäjän tiedot
mattitapani

LähetäLähetetty: 24.07.2017 21:19    Viestin aihe: Vasco da Gama reittianimointi Vastaa lainaamalla viestiä

Vastaan itselleni. Löytyihän se ja muutakin, kun en muistanut, että ne pitää ladata lisäosina.
Näytä käyttäjän tiedot
MikaS

LähetäLähetetty: 31.07.2017 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lupasin laittaa tänne kokemuksia editointiohjelmasta ja -koneesta sekä kamerasta, kunhan kokemuksia alkaa kertyä. Kovin paljon ei vielä ole kokemuksia, mutta tässä vähän...

Kuvasin yhden tutun keikkaa klubilla. Minun lisäksesi keikan kuvasi toisesta kuvakulmasta toinen kuvaaja, ja näitä materiaalia yhdistellen olen väkertänyt keikkavideon. Oma kamera (Panasonic 980) pelasi hyvin. En kyllä ehtinyt perehtyä yhtään kameran säätöihin, joten kaikki asetukset olivat luultavasti automaatilla. Kuva on muuten kelvollista, mutta värien lämpö(?) vaihtelee välillä aika paljon. Kun esiintyjä liikkui lähemmäs/kauemmas valon lähteestä, niin värit muuttuivat sinertävämmäksi/punertavammaksi. Lienee automaatin ominaisuuksia? Minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa valaistukseen, mutta mahtaako kameran asetuksissa olla jotain säätöä, jolla tuohon voisi jatkossa vaikuttaa? Ja tähän liittyen: onko Magixissä jotain "automaattinen värinkorjaus -toimintoa", jolla voisi napin painalluksella fiksata ongelman? Tässä projektissa en jaksa lähteä manuaalisesti fiksaamaan sitä. [Off-topic, mutta minulla on käytössä myös Adoben Premiere ja After Effects sekä DaVinci Resolven ilmaisversio, joten jos näistä löytyy tällainen helppo "auto-fix", niin mielellään kuulen vinkkejä.]

Toinen kysymys keikan editoinnista: Minun kuvaamani matsku on HD 50p, kun taas toisen kuvaajan matsku on HD 25i. Mihinköhän formaattiin valmis video kannattaa exportata? Mennäänkö "huonomman" kuvan ehdoilla?

Itse editointiprosessi on ollut erittäin sujuva. Aikajanalla on siis ollut 2 klippiä, joissa on HD-kuva + ääni sekä 1 ääniklippi. Ei kovin vaativaa siis, mutta kertaakaan en ole joutunut odottamaan koneen hitauden vuoksi. Esikatselu ja aikajanalla siirtyminen ovat kulkeneet ilman viivästyksiä. Se on minulle tärkeintä editoidessa.

Magixin uudessa käyttöliittymässä on vielä opettelemista (verrattuna siihen aikaisempaan käyttämääni versioon), mutta perusjutut enimmäkseen sujuvat. Sellainen ärsytyksen aihe kuitenkin on, että kun painan monitori-ikkunan alta play-nappia ja etsin oikeaa kohtaa klipistä, niin stoppia painaessa aikajanan kohdistin palaa siihen kohtaan, josta klipin katselu alkoi (eikä siis siihen kohtaan, jossa painoin stoppia). Muistaakseni vanhassa versiossa kohdistin jäi siihen kohtaan, jossa painoin stoppia. Onkohan tähän jotain ratkaisua?

Jormalle kysymys: vieläkö kaipaat niitä testejä, joita pyysit viestissäsi 2.5. (ed. sivulla)? Testit 1 & 2 taisin jo tehdä, mutta nyt tätä keikkavideota exportoidessa voisin tehdä 3. testin. 4-testiin ei taida valitettavasti perheenisän aika riittää (ei edes lomalla). Jostain muusta topikista luin Kimin laittaman linkin takaa, että i-7700 ei pärjännyt Premiere-testeissä kalliimpia prossuja vastaan. Eli vieläkö tämä prossu on sinulla harkinnassa, vai onko jo tarpeeksi todistusaineistoa sitä vastaan? Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 31.07.2017 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tule ikinä milloinkaan kuvata digikameralla automaattisella valkotasapainolla. Ei ikinä. Piste.

Sitä varten on joka kamerassa esiasetetu värilämpötilat ja useimmissa voi sen säätää itse kohdalleen joka tilanteeseen tismalleen neutraaliksi kun on valkoinen A4 paperi mukana.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 31.07.2017 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
Kuva on muuten kelvollista, mutta värien lämpö(?) vaihtelee välillä aika paljon. Kun esiintyjä liikkui lähemmäs/kauemmas valon lähteestä, niin värit muuttuivat sinertävämmäksi/punertavammaksi. Lienee automaatin ominaisuuksia? Minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa valaistukseen, mutta mahtaako kameran asetuksissa olla jotain säätöä, jolla tuohon voisi jatkossa vaikuttaa?
Mäkin kuvasin äskettäin testimielessä (eli kokeilin FullHD 28mps/50Mps ja 4K-tiloissa kameran käyttäytymistä/ zoomaus mahdollisuuksia) yhden keikan. Kun näin lavan valaistuksen, meinas itku päästä. Olivat muuttaneet sini-puna ledeihin, eikä valaistusteho ollut lavalla tasainen Sad

Äijät näyttivät sini-punaisilta ihan siellä paikan päälläkin. Oletko varma ettei ongelmasi johdu valaistuksen muuttumisesta kuvattavan siirtyessä sinisen värin "alueelta" punaiselle ja päin vastoin? Panan automaatio huomioi myös valon määrän, joten sekin vaikuttaa asiaan.
Luulen, että voit vähän vaikuttaa kuvaan käyttämällä "A+"-ikonin asetuksen antamia mahdollisuukia.

Toisaalta ainakin tossa puna-sini valossa, värit ovat joka tapauksessa "hirveät" => itse en niistä paljon piittaa, vaan keskityn parantamaan ääniä niin palon kuin aikaresurssit antavat periksi.

Noin yleensä, jos orkka on hyvät ja äänet asialliset video saa olla melkein millainen tahansa ja se on riittävän OK Smile
Lainaus:

Ja tähän liittyen: onko Magixissä jotain "automaattinen värinkorjaus -toimintoa", jolla voisi napin painalluksella fiksata ongelman? Tässä
projektissa en jaksa lähteä manuaalisesti fiksaamaan sitä.

On siellä, muistaakseni Color-ikkunassa ja "Auto Color".nappi.
Lainaus:

Toinen kysymys keikan editoinnista: Minun kuvaamani matsku on HD 50p, kun taas toisen kuvaajan matsku on HD 25i. Mihinköhän formaattiin valmis video kannattaa exportata? Mennäänkö "huonomman" kuvan ehdoilla?
Tuo lienee niitä makuasioita, kokeilemalla näet, itse alustavasti laittaisin paremmalla?
Lainaus:

Itse editointiprosessi on ollut erittäin sujuva. Aikajanalla on siis ollut 2 klippiä, joissa on HD-kuva + ääni sekä 1 ääniklippi. Ei kovin vaativaa siis, mutta kertaakaan en ole joutunut odottamaan koneen hitauden vuoksi. Esikatselu ja aikajanalla siirtyminen ovat kulkeneet ilman
viivästyksiä. Se on minulle tärkeintä editoidessa.

Noita asioita mäkin arvostan
Lainaus:

Sellainen ärsytyksen aihe kuitenkin on, että kun painan monitori-ikkunan alta play-nappia ja etsin oikeaa kohtaa klipistä, niin stoppia
painaessa aikajanan kohdistin palaa siihen kohtaan, josta klipin katselu alkoi (eikä siis siihen kohtaan, jossa painoin stoppia). Muistaakseni
vanhassa versiossa kohdistin jäi siihen kohtaan, jossa painoin stoppia. Onkohan tähän jotain ratkaisua?

Mulla on vain MEP2016, mutta eiköhön se edelleen muutu asetuksista (paina Y-kirjainta), sillä voi määrätä toisenkin tavan mihin tuo kohdistin palaa. Eli laitat PlayBack-välilehdellä; Spacebar... tekstin eteen ruksin.
Itse teen niin, että pysäytän "Alas-nuoli" näppäimellä, kun haluan pusäyttää siihen ja muuten pysäytän painamalla Spacer=välilyöntinäppäintä, jolloin palataan alkuun kuten sanoit. Minusta kätevämpää kuin hiirellä.

Lainaus:

Jormalle kysymys: vieläkö kaipaat niitä testejä, joita pyysit viestissäsi 2.5. (ed. sivulla)? Testit 1 & 2 taisin jo tehdä, mutta nyt tätä keikkavideota exportoidessa voisin tehdä 3. testin. 4-testiin ei taida valitettavasti perheenisän aika riittää (ei edes lomalla). Jostain muusta
topikista luin Kimin laittaman linkin takaa, että i-7700 ei pärjännyt Premiere-testeissä kalliimpia prossuja vastaan. Eli vieläkö tämä prossu onsinulla harkinnassa, vai onko jo tarpeeksi todistusaineistoa sitä vastaan? Very Happy

Valitettavasti vieläkin kärvistelen vanhalla prosulla => testi kiinnostaa.
Näytä käyttäjän tiedot
MikaS

LähetäLähetetty: 31.07.2017 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tein nyt sen exporttaus-testin (testi nro 3). Hirvittävän hidasta! Keikkavideon pituus oli runsaas 32 minuuttia ja exporttaus kesti n. 4,5 tuntia. Siis yhtä videon sekuntia kohti kului n. 9 sekuntia. Aika lailla samoja tuloksia kuin aikaisemmin HD-matskulla. Käytin niitä pyytämiäsi asetuksia (paras laatu jne.). "Laitteistokoodaus" ja "laske videotehosteet grafiikkasuorittimella" olivat rastitettuina. Exporttasin 50p-muotoon. Prossutehot olivat koko ajan tasolla 75-80 %, joten ilmeisesti i-7700 ei saa MEPistä kaikkea irti.

Minua tuo kamalan hidas exporttaus ei juurikaan haittaa - keksin kyllä muuta tekemistä siksi ajaksi. Very Happy Mutta jos exporttauksen nopeus on tärkeää, niin i-7700 ei ehkä ole paras valinta prossuksi. Tai sitten joku muu tässä minun kombossa tökkii.

Kiitos jormalle hyvistä MEP-vinkeistä!
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 31.07.2017 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
Tein nyt sen exporttaus-testin (testi nro 3). Hirvittävän hidasta! Keikkavideon pituus oli runsaas 32 minuuttia ja exporttaus kesti n. 4,5 tuntia. Siis yhtä videon sekuntia kohti kului n. 9 sekuntia. Aika lailla samoja tuloksia kuin aikaisemmin HD-matskulla. Käytin niitä pyytämiäsi asetuksia (paras laatu jne.). "Laitteistokoodaus" ja "laske videotehosteet grafiikkasuorittimella" olivat rastitettuina. Exporttasin 50p-muotoon. Prossutehot olivat koko ajan tasolla 75-80 %, joten ilmeisesti i-7700 ei saa MEPistä kaikkea irti.

Minua tuo kamalan hidas exporttaus ei juurikaan haittaa - keksin kyllä muuta tekemistä siksi ajaksi. Very Happy Mutta jos exporttauksen nopeus on tärkeää, niin i-7700 ei ehkä ole paras valinta prossuksi. Tai sitten joku muu tässä minun kombossa tökkii.

Kiitoksia, kokeilitko tuota 27.05.2017 viestissäni esitettyä tapaa?
Näytä käyttäjän tiedot
MikaS

LähetäLähetetty: 01.08.2017 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:

Miten tarkistan quick sync -versioni? Niistä Magix-keskustelupalstan ohjeista ei ollut mitään apua...
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 01.08.2017 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
jorma k kirjoitti:

Miten tarkistan quick sync -versioni? Niistä Magix-keskustelupalstan ohjeista ei ollut mitään apua...

Mulla ei ole tuota, mutta löytyskös tuosta
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/graphics-drivers/000005629.html
ohjeita.

Olis hyvä, jos laittaisit YouTubeen videon tuon renderöinnin hitaudesta, esim. 20s videon rendöröinnistä. Voit kaapata MEP:llä kuvan näytöltäsi.
Käynnistämällä toisen MEP samaan aikaan kun edellinen on käynnissä ja kaappaat kuvan sillä sitten siitä ensiksi avaamastasi MEP:stä.

Sulla on kuitenkin niin hyvä laitteisto, että uskon sinun saavan palautetta, jos olet jotain tehnyt "väärin" ja jos et ole, julkisuus pannee MAGIX:iin vauhtia parantaa koodiaan, jos ei edes "huipppulaiteilla" renderöinti toimi tuon paremmin.

Kiinnostaisi nähdä esimerkki Pana 980 kuvaamastasi "värilämpöongelmastasi" onko se sulla esim. Youtubessa, voit laittaa halutessasi tiedon myös yv :nä
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 02.10.2017 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisätään tähän vielä, että
esim. MSI H270 elolevyllä, jonka bios " msi click bios 5"
kts. https://www.youtube.com/watch?v=Y9Ux25lSECo
2min 9s... sieltä IGD,
https://service.msicomputer.com/msi_user/support/techfaqdetail.aspx?formid=3136

pitää tuo IGD ottaa käyttöön, jotta saadaan tuo prossun sisäinen näytönohjain käyttöön ja sitä kautta saadaan Windowsin asetuksia muuttamalla quick sync-tuki. Muuten näytön ohjaimeksi valitaan automaatisesti ulkoinen näytönohjain (esim . GTX1060 yms.) jossa ei tuota Quick Sync tukea ole.

Saksankielisellä foorumilla on viestiketju, jossa joku on testannut
että koneella:
"Mainboard: Asus H170 Pro
CPU: Pentium G4560 (Kaby Lake)
RAM: 8 GB DDR4 2133 (2x4 im Dual-Channel-Modus)
GraKa: Nvidia GeForce GTX 1050 OC mit 2GB VRAM GDDR5 (ei ollut käytännössä hyötyä)
HDD: 1 TB Seagate Barracuda SATA 6Gbit
Netzteil: be quiet! System Power 8 400W
Betriebssystem: Win 10 x64 V1703 (Redstone 2), alle HW-Treiber vom jeweiligen Hersteller installiert
1920*1080 50p mp4 VBR 2600kbit/s hardware kiihdytetty
18:04 renderöi 26:20 eli 1:1,45 suhteesssa"

(6700k:lla OC 4,6GHz19:40 eli 1:1suhteessa), kirjoittaja epäili ettei VDLproX (magix ammattiohjelma, minulla on sellainen käsitys, että se on pohjakoodiltaan sama kuin MEP) hyötyisi (keväällä 2017) yli 4-olevista ytimistä????
Näytä käyttäjän tiedot
MikaS

LähetäLähetetty: 26.11.2017 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain Magixin hankkiessani kaupan päälle HitFilm Superhero Packin, joka on Magixiin liitettävä plug-in -efektikokoelma. Efekteinä oli mm. salaman isku. Sain luotua kuvaan yhden salaman, mutta onkohan mitään keinoa saada samaan kuvaan useampia salamoita? Itse efekti ei näytä tarjoavan sellaista mahdollisuutta (esim. "add another...").

Yritin ratkaista asiaa niin, että kopioin ko. klipin allekkain ja teen kopiolle toisen salaman. Mutta eihän Magix näytä kuin sen alimman klipin. Yritin muuttaa klippien opasiteettia, mutta sitten salamat näyttivät liian hailakoilta.

Photoshopissa tällainen efekti varmaan hoidettaisiin niin, että efekti olisi omalla layerillä ja niitä voisi laittaa useamman päällekkäin. Mutta onko Magixissä mitään tällaista layer-ominaisuutta, jolla salama saataisiin omalle raidalleen, jossa ei näkyisi mitään muuta kuin se salama?
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 26.11.2017 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:

Yritin ratkaista asiaa niin, että kopioin ko. klipin allekkain ja teen kopiolle toisen salaman. Mutta eihän Magix näytä kuin sen alimman klipin. Yritin muuttaa klippien opasiteettia, mutta sitten salamat näyttivät liian hailakoilta.
Tee siitä oma maski, eli tallenna salama mustalle pohjalle. Tuo tallennettu salama maskina mustalle pohjalle ja lisää uusi salama ja tallenna jne... saat niin monta salamaa kuin haluat (siirrät niitä vähän etteivät tule päällekkäin).

Oletkos jo kokeillut tuota vain prossulla Quick sync renderöintiä?
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 6 Yht. 8

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa