Etusivu arrow Keskustelut
4K editointi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kim

LähetäLähetetty: 07.03.2017 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
Toi tukee? Kimin havaintoa, että Vegas pro14 (vai oliko Kimillä Vegas13) olis vähän huonommin optimoitu ton rendauksen osalta , kuin Premiere CC 2017.

Sitähän mä olen tässä 10 vuotta koittanut selittää, että ei se kerro yhtään mitään mistään kun puhutaan eri ohjelmista. Edelleenkin koodekki ja sen asetukset vaikuttaa siihen että mitä laatua saadaan milläkin ajalla. Suurin osa koodekeiseta on säädettävissä niin laidasta laitaan että sama renderöinti voi kestää joko 10s tai 10 min riippuen sen koodekin asetuksista. Kaikkia asetuksia harvemmin edes annetaan kuluttajalle säädettäväksi GUI:ssa. Mutta nää kotikutoiset x264 gui:t antaa säätää ihan kaikkea kuinka vaan ja silloin tulos on samalla koodekilla joko 10s paskaa kuvaa tai 10 min hyvää kuvaa.

Voisin minäkin laittaa tänne sekä Vegas 13 että Premiere CC renderöintejä, mutta kun ei se kerro siitä tärkeimmäistä, eli laadusta yhtään mitään. Asetukset vaan nopealle ja saadaan paska kuva ulos mutta digivide fooeumilla ansaittu papukaijamerkki. Joo ei kiinnosta.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 07.03.2017 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:

Edelleenkin koodekki ja sen asetukset vaikuttaa siihen että mitä laatua saadaan milläkin ajalla. Suurin osa koodekeiseta on säädettävissä niin laidasta laitaan että sama renderöinti voi kestää joko 10s tai 10 min riippuen sen koodekin asetuksista.

Näinhän se tietenkin on, mutta... kun niitä testejä on riittävästi niistä voi päätelläkin asioita. Toki aina on syytä varautua suodattamaan tietoa.

Otetaan esim. vaikka toi Al Modo Varin antama tieto Cinebench R15 testitulos 2077, siitä voi heti päätellä (useiden muiden testien perusteella) että vaikka kyse on 10-ydinprossusta sitä ei ole ajettu @3GHz:nä.
Toinen asia on miksi pitäis pettää itseään? Minä ainakin teen noi testit parhailla asetuksilla.

Lainaus:

Voisin minäkin laittaa tänne sekä Vegas 13 että Premiere CC renderöintejä, mutta kun ei se kerro siitä tärkeimmäistä, eli laadusta yhtään mitään. Asetukset vaan nopealle ja saadaan paska kuva ulos mutta digivide fooeumilla ansaittu papukaijamerkki. Joo ei kiinnosta.

Totta kai laatu on aina ohjelma- (ehkäpä jopa ohjelmaversio) kohtainen, mutta jos kerrot millä asetuksilla olet testannut, niin ainakin lähtökohtaisesti oletan sinun kertovan asian niin kuin se sinun mielestäsi on. Kun laitoin ton Ryzen-Premiere testin ajattelin myös sinua (ehkäpä sinuakin alkoi toi Ryzen hinta-laatu kiinnostaa?). Siinä on testi jota ainakin itse pidän asiallisena. Siitä näkee hyvin, että 4K vaatii paljon tehoa, puhumattakaann 8K:sta.

Sinänsä mulle on aivan sama onko jollain parempi kone tai ohjelma. Olen lähinnä kiinnostunut päivittämään konettani. Toisaalta uskon, että näillä harrastaja foorumeilla saa luotettavampaa tietoa toimivuudesta ja ongelmistatin? kuin esim. ohjelmien valmistajilta. Niiden suositukset ovat usein todella alakanttiin varsinkin kun mietitään 4K:ta.
Näytä käyttäjän tiedot
HAK

LähetäLähetetty: 08.03.2017 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Toisaalta uskon, että näillä harrastaja foorumeilla saa luotettavampaa tietoa toimivuudesta ja ongelmistatin? kuin esim. ohjelmien valmistajilta. Niiden suositukset ovat usein todella alakanttiin varsinkin kun mietitään 4K:ta.

Ihan paikallaan olla tarkka valmistajien lupausten kanssa, mutta eivät ne tarkoituksellisesti johda asiakkaitaan harhaan.

Luvatut suoritusarvot annetaan mielellään parametreilla, joilla saadaan nopein suoritusaika. Jos haluaa parhaan mahdollisen laadun, ei pitäisi olla vaikea arvata, että kone hyrrää silloin pitempään.
Nimittäin jos ymmärtää vähänkään mistä tässä oikeasti on kysymys.

Harrastajafoorumien informaation laadusta en menisi lupaamaan mitäänSmile
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 08.03.2017 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
Näinhän se tietenkin on, mutta... kun niitä testejä on riittävästi niistä voi päätelläkin asioita.

Ei niistä ikinä voi päätellä sitä mitä sinä tässä haluat päätellä. Sinä haluat pistää ohjelmat paremmuusjärjestykseen sen mukaan mikä renderöi nopeiten ja se on ihan sama kuin kilpailuttaisi ohjelmat siitä mikä tekee paskimman renderöintituloksen.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 08.03.2017 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:
Sinä haluat pistää ohjelmat paremmuusjärjestykseen sen mukaan mikä renderöi nopeiten

En todellakaan, vaan prossut hinta-laatusuhteessa järjestykseen.
Mietin joko olisi aika vaihtaa toi 8-vuotta vanha prossu uuteen.

Ohjelmien laaduun mulla vaikuttaa hinta, toiminnot sekä nopeus ja melkeimpä tossa järjestyksessä.
Premiere CC 2017 on mulle aivan liian kallis. MEP on mulle aivan riittävän hyvä, renderöintinopeus on nykykoneellani ainut sen puute mulle (en kuvaaa vielä 4K:na). Samoin Prodad Mercalli V4 on
epämiellyttävän hidas mun koneella.
Lainaus:

ja se on ihan sama kuin kilpailuttaisi ohjelmat siitä mikä tekee paskimman renderöintituloksen.

Musta on kuitenkin hyvä tuoda esiin ohjelmien ominaisuuksia ja varsinkin niitä asioita missä on parantamisen varaa. Näin jokainen voi itse päätellä, mitä ohjelmaltaan /prossultaan haluaa.

Koen nämä foorumit tapana/paikkana jakaa/löytää tietoa.

Tietenkin kaikilla foorumeilla joutuu harkitsemaan ko. kirjoittajan motiiveja/"ammattitaitoa", ja miettimään kenen kirjoituksiin voi uskoa.

Toisaalta, jos joku kertoisi Premier CC 2017 (i7-950@3,80GHz :llä) renderöivän 4k:ta täydellä laadulla 10 s. leikeen , 30sekunissa. Saisi hän luultavasti joltain meistä tulosta epäilevän viestin.

Sulla kun on Premier versio? ja Vegas pro 13, niin voit testata samalla renderöintilaadulla niitä molempia.
Jos kerrot tukokset meille, ehkäpä se auttaa jotain tekemään omia päätöksiään laitteiston ja/tai ohjelmiston suhteen.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 08.03.2017 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HAK kirjoitti:
ihan paikallaan olla tarkka valmistajien lupausten kanssa, mutta eivät ne tarkoituksellisesti johda asiakkaitaan harhaan.

Tossa alla esimerkkejä suosituksista, niitä kun sitten lukee henkilö joka ei tietokoneista/ohjelmien todellisita vaatimuksista sujuvaan editointiin tiedä mitään. Ja kone-/ohjelmistokauppiaat kertovat "näitä ohjelmiston valmistaja suosittelee" Sad
Premiere CC 2017:
https://helpx.adobe.com/premiere-pro/system-requirements.html

Magix Movei edit pro:
http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/detail/

Mep sentään suosittele 4K editointiin edes 2,8GHz 4-ydinprosessoria, näyttis erillinen, väh. 512Mt VRAM. (Itse en edes harkitsisi tollasen ostoa tohon käyttöön)
-ei siis kerro kuitenkaan, että ohjelma ollee optimoitu uusille intelin prossuille.
- esim. heidän foorumilla on 02.03.2017 kysymys
"Has anyone tested the 4k/UHD performance with an i7-7700", tohon ei ole vastausta tullut.
Joo se on foorumi, mutta kyllä joku MAGIX:n henkilö niitä myös seuraa. Eli markkinointi varmasti tietää mitkä tiedot asiakkaita kiinnostaa.
Lainaus:

Harrastajafoorumien informaation laadusta en menisi lupaamaan mitäänSmile

Foorumeilla pitää opetella lukemaan, eli oppia erikirjoittajien "uskottavuus". Joskus sen tarvitsemansa tiedon löytäminen vie aikaa.

Toisaalta harrastelijoilla voi olla enemmän aikaa/halua perehtyä ko. asiaan?
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 08.03.2017 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
Sulla kun on Premier versio? ja Vegas pro 13, niin voit testata samalla renderöintilaadulla niitä molempia.
Jos kerrot tukokset meille, ehkäpä se auttaa jotain tekemään omia päätöksiään laitteiston ja/tai ohjelmiston suhteen.

Premiere CC, eli aina uusin.

Kerro mulle miten varmistan samanlaisen renderöintilaaduun molemmissa ohjelmissa??? Tää on nyt tätä mitä mä tässä jankutan. Ei voi ikinä mitenkään asettaa asetukset tai varmistaa renderöintilaatu samanlaisikisi eri ohjelmissa.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 09.03.2017 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:
Premiere CC, eli aina uusin.

Kerro mulle miten varmistan samanlaisen renderöintilaaduun molemmissa ohjelmissa??? Tää on nyt tätä mitä mä tässä jankutan. Ei voi ikinä mitenkään asettaa asetukset tai varmistaa renderöintilaatu samanlaisikisi eri ohjelmissa.

Me täällä pitkään kirjoitelleet tiedämme kaikki, että sinä osaat arvioida kuvanlaatua => laitat asetukset niin (ja kerrot ne meille) että kuvan laatu renderöinnin jälkeen on vastaavaa kuin se oli alkuperäisellä leikkeellä.

Al Modo Vaar:ntestissä oletin "automaattisesti", että hän käytti Vegas pro 14 oletusasetuksia. Kuten oletan samoin oletan tossa linkkaamassani Premiere _Ryzen testissäkin tehdyn? Joten siltä osin arviointi aina pienellä varauksella.
Näytä käyttäjän tiedot
dementor

LähetäLähetetty: 09.03.2017 01:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiks toi nyt ole ihan täysin hurrdurr ajanhukkaa tehdä testejä missä mitään parametrejä ei ole vakioitu?
Näytä käyttäjän tiedot
Al Modo Vaar

LähetäLähetetty: 09.03.2017 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mercalli V4:lla tulos ei aina ollut hyvä.Kuvan reunoilla tahtoi olla kiertymisiä. Todennäköisesti en osaa säätää arvoja kunnolla, kun on vasta opettelussa koko ohjelma. Paremman tuloksen sain Vegas pron omalla stabilointiohjelmalla, sillloin kuin se suostui toimimaan. Vegas Forumin sivuilla on vuodatuksia sen ongelmista....

Toinen video,jossa aika paljon siirtymiä ja stabilointeja ja jonka pituus oli 6min 38 sek, renderöinti XAVC Intra 3840x2160-25p:lla kesti 26min15 sek ja CPU oli 4 GHz. Valmiin tiedoston koko oli 10,5 Gt ja näytti 4k näytöllä hyvältä. Laadun arviosta en osaa sanoa muuta. Ainakin itselle se on riittävän hyvä...
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 09.03.2017 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dementor kirjoitti:
Eiks toi nyt ole ihan täysin hurrdurr ajanhukkaa tehdä testejä missä mitään parametrejä ei ole vakioitu?

Kyllä...
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 09.03.2017 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dementor kirjoitti:

Tosta saisi irti monta asiaa, koska Kim osaa noi hommat halutessaan.
-Molemmille ohjelmille hyvät "suositus" renderöinti asetukset
-Ko. ohjelmien omistajat /tai niitä mielivät näkevät mihin hänen prosullaan (niitäkin on vielä paljon käytössä) renderöinnissä pystyy. (Nehalem prossuilla yleisestikin kellotaajuuden muutoksen vaikutuksen voi arvioida suunnilleen). Tohon luultavasti vaikuttaa näyttiskin??

-jos testejä saatais useilla laitteistoilla jonkun ajan päästä päästäis tilanteeseen, jossa voidaan arvioida näytönohjaimenkin osuutta.

-muiden prossujen/näyttisten omistajat näkevät tekemällä vastaavilla renderöintiasetuksilla miten heidän laitteistonsa toimii (samalla ohjelmalla) suhteessa Kim vanhaan laitteistoon. Osa saattaa huomata, että jopa tollanen vanha toimii paremmin => luo paineita päivittää laitteistoa Smile

-homma vaan paranee, jos muutkin ko. ohjelmistojen haltijat tekevät vastaavilla renderöintiasetuksilla omilla laitteistoillaan testin ja tuovat ne täällä julki.

-itseäni kiinnostaa miten Magix Movie edit pro 2015 tai uudempi toimii :
Voisko joku jolla on toi Intel i7-7700 (Kabylake) tai i7-6700K (SkyLake) tehdä jotain renderöinti testiä 4K videolla ja/tai FullHD videolla

- niin ja tietenkin Ryzen 1700, Ryzen 1700x tai Ryzen 1800x tehty testi. Mielenkiintoinen prossu luulen sen "arvon" kasvavan tulevaisuudessa kunhan ohjelmoijat oppivat hyödyntämään sen 8-ydin +SMT ominaisuutta täysillä ja alun lapsentaudeista pästään eroon.

-ei ehkä saada absoluuttista totuutta, mutta jo suuntaa antavampikin tieto on edistystä verrattaessa ei mihinkään tietoon?

-Niin ja eiköhän muidenkinohjelmistojen käyttäjillä ole tarvetta tietää prossujen vaikutukseta oman ohjelmansa käyttäytymiseen => niitä saa jos halutaan tehdä yhtesityötä.

Viimeinen muokkaaja, jorma k pvm 09.03.2017 17:42, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 09.03.2017 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
Me täällä pitkään kirjoitelleet tiedämme kaikki, että sinä osaat arvioida kuvanlaatua => laitat asetukset niin (ja kerrot ne meille) että kuvan laatu renderöinnin jälkeen on vastaavaa kuin se oli alkuperäisellä leikkeellä.

Tuohon menisi ehkä 2 työpäivää ennen kuin olen löytänyt juuri sellaiset asetukset että kuvanlaatu on edes suurinpiirtein sama. Ja sitten jollain toisella materiaalialla tulos olisi ihan erilainen...
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 09.03.2017 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kim kirjoitti:
Tuohon menisi ehkä 2 työpäivää ennen kuin olen löytänyt juuri sellaiset asetukset että kuvanlaatu on edes suurinpiirtein sama. Ja sitten jollain toisella materiaalialla tulos olisi ihan erilainen...

Jos ei halua tohon lähteä, niin se että kertoo millä asetuksilla homman on tehnyt riittää kyllä useimmille. Olisin vaan (muiden puolesta ) halunnut hyödyntää sinun ammattitaitoa tässäkin asiassa.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 09.03.2017 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Al Modo Vaar kirjoitti:

Toinen video,jossa aika paljon siirtymiä ja stabilointeja ja jonka pituus oli 6min 38 sek, renderöinti XAVC Intra 3840x2160-25p:lla kesti 26min15 sek ja CPU oli 4 GHz. Valmiin tiedoston koko oli 10,5 Gt ja näytti 4k näytöllä hyvältä. Laadun arviosta en osaa sanoa muuta. Ainakin itselle se on riittävän hyvä...

Kiitoksia.
vastasin tänne
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=371312&highlight=

Arvasinko muuten oikein, että käytit Vegas Pro 14 vakio renderöinitasetuksia?
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa