Etusivu arrow Keskustelut
Premieren hankinta
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jupasierra
Vieras

LähetäLähetetty: 01.01.2017 18:23    Viestin aihe: Premieren hankinta Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisi hankkia videoiden editointiin joku ohjelma, ja olen ajatellut tuota Adobe Premieriä. Verkkokaupassa näyttäisi olevan tuota Premiere Elements 15 ohjelmaa mitäs mieltä on raati.
Oppimishalu on kova ja tarve myös ohjelmalle jolla saa kuvaa vähän paranneltua.
1509

LähetäLähetetty: 01.01.2017 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan näitä editointiohjelmia vähän joka lähtöön. Kesällä hankin Sonyn Movie Studio 13 Platinumin lähinnä 4K editointiin. Olin kauhean tyytyväinen siihen, oli helppo kayttää ja tuli hyvää jälkeä. Viimekuun puolivälissä tuli taas Win 10 päivitys. Sitten ohjelma ei toiminut enää kunnolla. Yritin asentaa sitä uudestaan mutta nyt ohjelma ei vain käynnisty. Yritin muitakin, nyt Magix Platinumin versioita mutta nekään eivät käynnisty. Yksi vanha versio (built 200) käynnistyi mutta ei uudemmat. Vegas Pro 14 toimii kyllä hyvin mutta minun lompakko ja hermot eivät kestä sen käyttöä. Magix Movie Edith Pro Plus toimiin hyvin myös 4K:ssa kun hankkiin HEVC-palikan erikseen noin 5€. Näin ollen suosittelen Magixin Movie Edit Pro Plussaa. Sen saa myös suomenkielisenä.

LähetäLähetetty: 01.01.2017 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahs tuo magix movie edit siis oikeesti voi toimia 4k editoinnissa win10 koneella, ite siirryin hätähätänä premier pro cc versioon, kun magix oli ihan toivoton 4k videolla.
Näytä käyttäjän tiedot
jupasierra
Vieras

LähetäLähetetty: 01.01.2017 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin tuossa on tuki 4K videolle, ja hinta kohdallaan:
Onkohan tuo se suomen kielinen, ei löytynyt tietoa siitä...

http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/detail/toiminnot/

Viimeinen muokkaaja, jupasierra pvm 01.01.2017 21:54, muokattu 1 kertaa
1509

LähetäLähetetty: 01.01.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Magix toimii ihan hyvin 4K-kuvissa kun säätää lisäasetuksista bittivirran noin 120 mbs. Ohjelma tarjoaa vakiona noin 60 mbs. Tällä on melkoinen ero kuvan laatuun.

LähetäLähetetty: 01.01.2017 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jupasierra kirjoitti:

Ilmeisesti englanninkielinen
http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/detail/

Plus-versio pitäs verkkokaupan mukaan olla suomenkielinen,
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54874/hjfmq/MAGIX-Movie-Edit-Pro-Plus-videoeditointiohjelmisto
tarkista ennen tilausta, kuvassa oleva paketti ei ole Suomea.
Ainakin aiemmin vain plus-version sai suomenkielisenä, jos tarkistat verkkokaupasta kerro meillekin miten asia nyt on.

Tossa
http://www.magix.com/fileadmin/user_upload/Produkte/Video/Video_deluxe_2017/Produktvergleich_Video_Deluxe_2017_en.pdf

Mitä eroja Magix kertoo eri versioiden välillä olevan.
Näytä käyttäjän tiedot
james_III

LähetäLähetetty: 01.01.2017 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jupasierra kirjoitti:

Juu kyllä se tukee mutta jostain syystä ei vaan jaksa 4k video pyöriä mitenkäänpäin, siis minun koneissa. Vastaavasti premierin demo pyöritti mitenpäin vaan, niin ei kauaa vaihtoa tarvinnut miettiä. Ennen tein kaikki magixillä, riitti minulle toiminnoiltaan hyvinkin.
Näytä käyttäjän tiedot
jupasierra
Vieras

LähetäLähetetty: 01.01.2017 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

james_III kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:

Juu kyllä se tukee mutta jostain syystä ei vaan jaksa 4k video pyöriä mitenkäänpäin, siis minun koneissa. Vastaavasti premierin demo pyöritti mitenpäin vaan, niin ei kauaa vaihtoa tarvinnut miettiä. Ennen tein kaikki magixillä, riitti minulle toiminnoiltaan hyvinkin.

Joo minä en halua nykivää softaa. Mutta eikös se Premierin CC pro ole älyttömän kallis?!
jupasierra
Vieras

LähetäLähetetty: 02.01.2017 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä mieltä tuosta Premier Elements 15 ohjelmasta, toimisiko 4K videon kanssa. Hinta ei kovin paha jos toimisi niin siinä olisi yksi vaihtoehto.
seepukka

LähetäLähetetty: 02.01.2017 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jupasierra kirjoitti:

Joo minä en halua nykivää softaa. Mutta eikös se Premierin CC pro ole älyttömän kallis?!
joitain kymppejä kuukaudessa lisenssistä riippuen, nuo cc ohjelmat ovat kaikki kuukausimaksullisia
Näytä käyttäjän tiedot
seepukka

LähetäLähetetty: 02.01.2017 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska videoeditoinnissa lähes kaikki kieli on muutenkin slangia niin suositeltavin vaihtoehto on vaan käyttää niitä englanninkielisiä ohjelmia, ei sitä suomeksi väännettyä ymmärrä yhtään sen paremmin kun sanat joka tapauksessa uusia joita ei arkikielessä ole. Suomenkielisen manuaalin saatavuus kannattaa toki tarkistaa ennen ostoa Wink
Näytä käyttäjän tiedot
jupasierra
Vieras

LähetäLähetetty: 02.01.2017 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

seepukka kirjoitti:
Koska videoeditoinnissa lähes kaikki kieli on muutenkin slangia niin suositeltavin vaihtoehto on vaan käyttää niitä englanninkielisiä ohjelmia, ei sitä suomeksi väännettyä ymmärrä yhtään sen paremmin kun sanat joka tapauksessa uusia joita ei arkikielessä ole. Suomenkielisen manuaalin saatavuus kannattaa toki tarkistaa ennen ostoa Wink

Joo näinhän se tahtoo olla. Ohjeita löytyy aika hyvin vaikka Youtubesta, ja kun on jo käyttänyt joitan niin eiköhän harjoittelemalla opi. Kuukausimaksu ei nyt tule kysymykseen, kun on harrastehommasta vaan kyse. Montaa kertaa vuodessa ei tarvitse editoida, joten se raha menisi vähän hukkaan. Täytyy varmaan hankkia tuo Premier Elements, luulen että riittää itselle kotitarpeisiin.
seepukka

LähetäLähetetty: 02.01.2017 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jupasierra kirjoitti:
Kuukausimaksu ei nyt tule kysymykseen, kun on harrastehommasta vaan kyse. Montaa kertaa vuodessa ei tarvitse editoida, joten se raha menisi vähän hukkaan
jos editoit vain muutaman kerran vuodessa niin silloin kannattaa maksaa kuukausimaksu vain niiltä kuukausilta ja muuten pitää lisenssi tauolla niin ei tarvitse maksaa jos ei tarvi esim. pariin kuukauteen ohjelmaa
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 02.01.2017 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

james_III kirjoitti:
uu kyllä se tukee mutta jostain syystä ei vaan jaksa 4k video pyöriä mitenkäänpäin, siis minun koneissa. Vastaavasti premierin demo pyöritti mitenpäin vaan, niin ei kauaa vaihtoa tarvinnut miettiä. Ennen tein kaikki magixillä, riitti minulle toiminnoiltaan hyvinkin.

Millainen kone sinulla on? Ohjelmat ovat usein "optimoitu" jollekin. Demot voivat olla puutteellisia (kuten esim. Magix:lla puuttuu toimintoja).
4K on editointiin raskasta materiaalia. Esim MEP plus:ssa Proxy-toiminto, jolla materiaalia pitäisi voida muokata helpommin editoitavaksi tarvittaessa.

Käyttettävissä oleva koodekkekin vaikuttaa paljon. Esim. Magix käyttää intelin koodekkia vakiona ja jos prossun ei sitä tue (pitää olla näytönohjain prossun sisällä), niin arvelen 4K olevan aika tuskaista? Myyvät erikseen lisähinnalla ilmeisti Mainconcept-koodekkia (vaatinee sitä tukevan näytönohjaimen maxhyödyn saavuttamiseksi),
mikä on (ainakin aiemmat versiot) selvästi nopeampi renderöitäessä mun koneella (vanha i7-930@3,7Ghz) FullHD:näkin
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 02.01.2017 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jupasierra kirjoitti:

Joo näinhän se tahtoo olla. Ohjeita löytyy aika hyvin vaikka Youtubesta, ja kun on jo käyttänyt joitan niin eiköhän harjoittelemalla opi.
Yhden kun oppii seuraava on jo paljon helpompi oppia, edittiohjelmat ovat
perustoimintojen osalta nykyään hyvin samantapaisia. Niiden hienosäätöjen oppimiseen saa sitten enemmän aikaa kulumaan.

Lainaus:

Täytyy varmaan hankkia tuo Premier Elements, luulen että riittää itselle kotitarpeisiin.
Kerro meillekin miten 4K ediointi sillä sujui ja mikä kone sulla; on prossu ja näytönohjain ja muistimäärä.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa