Etusivu arrow Keskustelut
StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa koneessa
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LareHir

LähetäLähetetty: 14.03.2017 01:27    Viestin aihe: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa koneessa Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin v15 version vuonna 2012 kun tarvitsin sen monikamera kuvauksen tekemiseen yhdeksi videoksi (bändin keikkavideo). Sitten lopetin soittamisen ja nyt aikani on mennyt muuhun. Kunnes nyt tuli tarve vanhojen MiniDV kasettien siirto tietokoneen kovalevylle uuden nostalgia elokuvan tekoon. Vanha tietokoneeni on Notebook Lenovo ThinkPad T410 (Win7Pro), jossa 1394 kaapelin liitäntä. Siirrot onnistuivat hyvin.

Olen hankkinut aikanaan Sony HDR-SR11E kovalevylle tallentavan HD-videokameran. Halusin sen kuvauksia siirtää kovalevyylle. SR11 käyttää HDMI kaapelia, mutta ThinkPad T410:ssä ei ole HDMI liitäntää.
Siksi ostin nyt uuden Notebook HP 250 G5 (Win7Pro) jossa nopea SSD kovalevy ja HDMI liitäntä. Asensin siihen tuon StudioHD 15 ohjelman. HDMI kaapelilla siirrossa onnistui vaan ääni. En saanut videon kuvaa laisinkaan näkyviin. (Se HDMI kaapeli toimii hyvin, kun kytken sen televisioon, niin kuva näkyy ja ääni kuuluu.)

Kävin katsomassa, onko Studio 15 ohjelmistoon tullut päivityksiä (kun DVD-asennuslevy latasi version 15.0.0.7593, vuodelta 2012). Vastauksena tuli, että suosittavat maksullisen päivityksen versioon 20 (versioon 15 ei löytynyt sieltä enää päivityksiä).

Luin täällä viestejä, niin 4:ssä vuodessa tuntuu videoeditointiohjelmat kehittyneen kovasti. Kysynkin Teidän kokeneempien neuvoa, ostanko päivityksen version 20 (jotta saan kuvankin siirtymään tietokoneelle) vai siirynkö jonkin toisen ohjelman käyttöön?
Näytä käyttäjän tiedot
pk59

LähetäLähetetty: 14.03.2017 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yleensä nuo hdmi-liitin koneessa on vain ulostulo eikä vie signaalia koneelle sisään
Näytä käyttäjän tiedot
Kim

LähetäLähetetty: 14.03.2017 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun tietääkseni yhdenkään kameran kuvaa ei ensisijaisesti siirretä HDMI:tä pitkin. Ja kuten tuossa jo mainittiin niin koneiden HDMI-lliitännät ei ikinä ota signaalia sisään. Siihen tarvitaan erliinen kaapauskortti. Ota se kameran ohjekirja käteen ja kytke se USB-kaapeli siihewn vehkeeseen millä ne videot 99% varmuudella siirtyy koneelle.
Näytä käyttäjän tiedot
LareHir

LähetäLähetetty: 14.03.2017 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vinkeistä.

Kyllä SR11E kameraan liitetty HDMI kaapeli antaa kuvaa ja ääntä ulos.
Esimerkiksi kun kytken sillä kaapelillla videokameran suoraan television HDMI liittimeen, niin näen television kuvaruudulta kuvatun HD-videon ja äänen videokamerasta toistettuna.

Mutta jatkan selvittelyjä. Kaivoin videokameran käyttöohjeen esiin ja aloin sitä lukemaan. Mutta nyt pitää lähteä iltapäivän kokouksiin ja jatkan illalla.
Näytä käyttäjän tiedot
1509

LähetäLähetetty: 14.03.2017 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minun Sony-kameroissa USB-kaapelilla siirretään "raakakuvausmateriaali" tietokoneelle ja HDMI-kaapelilla kameran näytölle tuleva "käsitelty kuva" esim. telkkarista katsottavaksi.

LähetäLähetetty: 14.03.2017 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LareHir kirjoitti:
Kiitos vinkeistä.

Esimerkiksi kun kytken sillä kaapelillla videokameran suoraan television HDMI liittimeen, niin näen television kuvaruudulta kuvatun HD-videon ja äänen videokamerasta toistettuna.

Kameran hdmi on out eli ulostulo.
tv:n hdmi on in eli sisäänmeno.
Läppärin hdmi on out eli ulostulo.
Pöytäkoneiden näyttöjen hdmi on in eli sisäänmeno.

Eli saat kuvan kamerasta ja läppäristä tv-seen tai pöytäkoneen näyttöön, mutta kamerasta läppäriin päin ei onnistu ilman kaappauskorttia. Ei myöskään läppäristä kameraan.

LähetäLähetetty: 14.03.2017 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LareHir kirjoitti:

Tottakai antaa, aivan kuten kaikki muutkin kamerat joss on HDMI-liitin. Mutta sitä kautta ei ole tarkoitus kuvaa siirtää koneelle. Se on sitä varten että voit kytkeä sen telkkarin ja sitä kautta katsoa tuotokset heti telkkarista.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 14.03.2017 20:00    Viestin aihe: Re: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa konee Vastaa lainaamalla viestiä

LareHir kirjoitti:
ostin nyt uuden Notebook HP 250 G5 (Win7Pro) jossa nopea SSD kovalevy ja HDMI liitäntä.
FullHd videon ediointiin, tossa ei muuta nopeaa sitten olekaan? Toi uusi läppärisi ei täytä Pinnaclen eikä MEP:n minimi suosituksia. Saattaa sillä FullHD:tä leikkaamaan pystyä. Luulen kuitenkin että ei ainakaan kovin iloista puuhaa.

Multakin ääni USB kautta kokeilemiseen
Näytä käyttäjän tiedot
1509

LähetäLähetetty: 14.03.2017 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttääpä manuaalinkin mukaan tiedostot siirrettävän USB-kaapelilla.

LähetäLähetetty: 14.03.2017 22:18    Viestin aihe: Re: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa konee Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
LareHir kirjoitti:
ostin nyt uuden Notebook HP 250 G5 (Win7Pro) jossa nopea SSD kovalevy ja HDMI liitäntä.
FullHd videon ediointiin, tossa ei muuta nopeaa sitten olekaan? Toi uusi läppärisi ei täytä Pinnaclen eikä MEP:n minimi suosituksia. Saattaa sillä FullHD:tä leikkaamaan pystyä. Luulen kuitenkin että ei ainakaan kovin iloista puuhaa.

Juurikin näin.

Ja itse en kyllä alkaisi ko. koneella editoimaan yhtään mitään, sen verran nuhainen mylly on kyseessä Sad
Näytä käyttäjän tiedot
LareHir

LähetäLähetetty: 15.03.2017 01:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Menin 125 sivuisen manualin läpi. Asia ratkesi. SR11E videokamerasta siirretään tiedot tietokoneelle kameran mukana tulleella liitäntäyksiköllä. Olin tuon unohtanut. Kas kun oli mennyt monta vuotta, kun tuota kameraa viimeksi käytin. Mutta uusi ongelma, muistan, että sellainen liitäntäyksikkö (kuin pieni pöytäteline) tuli sen mukana. Mutta missähän se mahtaa olla? Olen tunteja etsinyt, en löytänyt. Googlasin, niin WEB:ssä ulkomailla myyvät sellaista hintaan 17,80 Euroa. Tori.fi selasin videokameroissa tästä päivästä taaksepäin parin kuukauden verran. Ei ollut moista tarjolla.

Olen rakentanut (osin vielä kesken) kotiteatterin. Syötin videokamerasta HDMI kaapelilla kuvaa viritinvahvistimeen. Siitä meni sitten toinen HDMI kaapeli tykille. Hyvältä näytti videokameran kuvat isolla valkokankaalla ja äänet toistui kivasti, kun kamera äänittää Dolby Digital 5.1 moodissa äänet ja kotiteatteri toisti ne hyvin.
Näytä käyttäjän tiedot
LareHir

LähetäLähetetty: 15.03.2017 01:15    Viestin aihe: Re: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa konee Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:
LareHir kirjoitti:

StudioHD 15 boxin päällä lukee minimi (Pentium) 1,8 GHz, suositellaan 2,4 GHz. Mun koneessa on Intel i5 ja 2,3 GHz. Boxi sanoo, HD vaatii 2 GB keskusmuistia. Mun koneessa on 8 GB. Kovalevyä on tarpeeksi ja SSD on hurjan paljon nopeampi kuin vanhat HDD-kovalevyt.

Kunpa nyt saisi kamerasta sitä HD-materiaalia kovalevylle, niin pääsisi kokeilemaan tuota editointia.
Näytä käyttäjän tiedot
jorma k

LähetäLähetetty: 15.03.2017 16:49    Viestin aihe: Re: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa konee Vastaa lainaamalla viestiä

LareHir kirjoitti:
StudioHD 15 boxin päällä lukee minimi (Pentium) 1,8 GHz, suositellaan 2,4 GHz. Mun koneessa on Intel i5 ja 2,3 GHz. Boxi sanoo, HD vaatii 2 GB keskusmuistia. Mun koneessa on 8 GB. Kovalevyä on tarpeeksi ja SSD on hurjan paljon nopeampi kuin vanhat HDD-kovalevyt.

Kunpa nyt saisi kamerasta sitä HD-materiaalia kovalevylle, niin pääsisi kokeilemaan tuota editointia.

Sori,katsoin tiedot tuolta
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/10876/gxqnj/HP-250-G5-15-6-kannettava-Win-10-musta
-"Tietokone on varustettu kaksiytimisellä Intel N3060 -suorittimella"

No tulipahan taas muistutus, että noi "tyyppimerkinnät" eivät kerro aina totuutta.
Sulla siis luultavasti "Intel Core i5-6200U with Intel HD Graphics 520 (2.3 GHz, up to 2.8 GHz with Intel Turbo Boost ..." ?
Tolla luulis jo kohtuullisesti FullHD sujuvan ainakin yhdellä raidalla touhutessa.

Et muuten aivan hirveästi ole tolla kuvannut, jos kameran 60Gt kovolla on kaikki sillä kuvatut FullHD? Smile Toivotaan, että telakkasi löytyy. Sieltä sitten luultavasti USB:llä läppäriisi?
Näytä käyttäjän tiedot
Kaitsu

LähetäLähetetty: 15.03.2017 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LareHir kirjoitti:
Menin 125 sivuisen manualin läpi. Asia ratkesi. SR11E videokamerasta siirretään tiedot tietokoneelle kameran mukana tulleella liitäntäyksiköllä. Olin tuon unohtanut. Kas kun oli mennyt monta vuotta, kun tuota kameraa viimeksi käytin. Mutta uusi ongelma, muistan, että sellainen liitäntäyksikkö (kuin pieni pöytäteline) tuli sen mukana. Mutta missähän se mahtaa olla?

Lueskelin kameran käyttöohjetta ja siellä on maininta, että videot ja kuvat voi kopioida kameran kovalevyltä muistikortille Memory Stick.
Sehän tuntuisi olevan helppo konsti siirtää videot tietokoneelle.
Tosin tarvitaan tuo muistikortti ja jos tietokoneessa ei ole muistikortin lukijaa (Memory Stick), niin edullisia muistikortin lukijoita USB-porttiin liitettäviä löytyy.

Kun tuo on Sonyn kamera, niin suosittelen lataamaan Play Memories Home- ohjelman (ennen PMB). Ohjelman asennusvaiheessa kamera pitää olla kytkettynä vaikka USB-kaapelilla ja virrat päällä, että tunnistaa Sony-kameraksi. Tuolla ohjelmalla on helppo siirtää videoita ja kuvia tietokoneelle.
Näytä käyttäjän tiedot
LareHir

LähetäLähetetty: 15.03.2017 20:29    Viestin aihe: Re: StudioHD Ultimate Collection v 15 ei toimi uudessa konee Vastaa lainaamalla viestiä

jorma k kirjoitti:

Sori,katsoin tiedot tuolta
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/10876/gxqnj/HP-250-G5-15-6-kannettava-Win-10-musta
-"Tietokone on varustettu kaksiytimisellä Intel N3060 -suorittimella"

No tulipahan taas muistutus, että noi "tyyppimerkinnät" eivät kerro aina totuutta.
Sulla siis luultavasti "Intel Core i5-6200U with Intel HD Graphics 520 (2.3 GHz, up to 2.8 GHz with Intel Turbo Boost ..." ?
Tolla luulis jo kohtuullisesti FullHD sujuvan ainakin yhdellä raidalla touhutessa.

Et muuten aivan hirveästi ole tolla kuvannut, jos kameran 60Gt kovolla on kaikki sillä kuvatut FullHD? Smile Toivotaan, että telakkasi löytyy. Sieltä sitten luultavasti USB:llä läppäriisi?

En tienytkään, että tuosta HP 250 G5 notebookista on eri versioita. Tämä on yrityksille verkkokaupan myymä kone, jossa oli valmiina Win7Pro käyttis. (Win 10 tuli DVD levyllä mukaan, jos haluaa myöhemmin siihen päivittää.) Siinä on DDR4 keskusmuistia. Tämä kone: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/40758/hfgrs/HP-250-G5-15-6-kannettava-Windows-7-Pro-hopea

Joo, videokuvauksissa on ollut paussia. Pienet satunnaiset tarpeet olen hoitanut kännykän videolla. Nyt olin seminaarissa, jonka annin kuvasin SR11:lla ja sen kuvauksen materiaali pitäisi saada jakoon.
Näytä käyttäjän tiedot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Digivideo Foorumin päävalikko -> Editointiohjelmat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa