30fps -> 25fps, mikä suljinaika?
30fps -> 25fps, mikä suljinaika?
Mitä suljinaikaa käytätte, kun kuvaatte 30fps ja se pitäis jälkeenpäi muuttaa 25fps? 1/60? Tuntu et tolla suljinajalla tuli vähän haamukuvaa tai sit se johtu jostai muusta syystä..?
Re: 30fps -> 25fps, mikä suljinaika?
Mikset kuvaisi suoraan 25 fps? Säästyt monelta ongelmalta, ajansäästöstä puhumattakaan.SinNombre kirjoitti:Mitä suljinaikaa käytätte, kun kuvaatte 30fps ja se pitäis jälkeenpäi muuttaa 25fps? 1/60? Tuntu et tolla suljinajalla tuli vähän haamukuvaa tai sit se johtu jostai muusta syystä..?
-t
Tulee liikaa hidastust, ainakin mun makuun ja tähän kyseiseen videoon. Ainaki jollai REDeillä se ois helppo, ku se muuttaa/hidastaa sen automaattisesti, mut ei oo semmosii käytös. Onks teil näyttää jotai esimerkkei miten te ootte hidastanu musavideol lauluosuuksii.? Ja sit tohon mun alkuperäseen kysymykseen, et mitä suljinaikaa ootte käyttäny.?
Suljinaika tuskin vaikuttaa haamukuvaan yhtään mitenkään, kannattaa luultavasti kuvata ihan normaalisti 1/50, jotta todelliset framet menee tällä nopeudella.
Onko sulla editointisoftassa valittuna varmasti että käytetään pelkästään todellisia frameja? Jos sulla on vahingossa jäänyt 30 fps -> 25 fps muunnoksessa frame blending päälle, tulee varmasti pientä haamua.
Onko sulla editointisoftassa valittuna varmasti että käytetään pelkästään todellisia frameja? Jos sulla on vahingossa jäänyt 30 fps -> 25 fps muunnoksessa frame blending päälle, tulee varmasti pientä haamua.
-
Allekirjoitan edelliset, eli suljinaika ei tähän vaikuta.
Huomaathan, että et voi tehdä niin, että hidastat vain klippiä 80% nopeuteen tms.
Sinun on huijattava editointiohjelmaasi uskomaan, että tavara on 25 fps kuvattu alunperinkin. mm. Premieressä valitsee klipin ja "Interpret footage" on se toiminto.
Mainittakoon, että itse kuvaan usein kans tällä musavideot.
Huomaathan, että et voi tehdä niin, että hidastat vain klippiä 80% nopeuteen tms.
Sinun on huijattava editointiohjelmaasi uskomaan, että tavara on 25 fps kuvattu alunperinkin. mm. Premieressä valitsee klipin ja "Interpret footage" on se toiminto.
Mainittakoon, että itse kuvaan usein kans tällä musavideot.
-