maapallo animaatio

Kuvaustekniikat ja -tavat
Alueen säännöt
-
aki.liukko@kolumbus.fi

Re: maapallo animaatio

Viesti Kirjoittaja aki.liukko@kolumbus.fi » 31.08.2005 19:16

Kyllähän sen nyt pitäis siellä efektien Perspective valikosta löytyä tai sitten sulla on joku ihme versio AE:stä. Voihan sen kirjoittaa suoraan efekti-paletin yläreunassa olevaan haku-kenttään. Se tulee näkyviin jo kun kirjoittaa "CC s"

krippan

Viesti Kirjoittaja krippan » 31.08.2005 20:47

Mulla on 6.5 Professional mut ei löydy mitään tommosta ei. Ihme juttu.

Janetzki

Viesti Kirjoittaja Janetzki » 01.09.2005 22:01

Mulla after effects ei jostain syystä asenna tota CC Sphere efektiä suoraan.
Levyä selailin resurssienhallinnan kautta ja asensin sen sieltä.
Oliskohan muilla sama "ongelma".

krippan

Viesti Kirjoittaja krippan » 01.09.2005 22:18

Missä se on siellä cd:llä ? Vähän kattelin tossa mut en löytänyt.

Janetzki

Viesti Kirjoittaja Janetzki » 01.09.2005 23:26

Sieltä löytyy Cycore Effects kansio,niin siellä.

krippan

Viesti Kirjoittaja krippan » 02.09.2005 12:17

Noniin, kiitos neuvojen olen edistynyt hieman projektissa. Olen nyt saanut maapallon tehtyä joka pyörii ja vaihtelee päivän ja yön välillä. Seuraava askel on zoomaus, tarkemmin sanottuna zoomaus Suomeen. Tietääkö joku miten tämä onnistuu jos edes onnistuu After Effectsillä.

aki.liukko@kolumbus.fi

Re: maapallo animaatio

Viesti Kirjoittaja aki.liukko@kolumbus.fi » 02.09.2005 15:33

kyllähän sen zoomauksen pystyy AE:ssä tekemään, lopputulos vain riippuu se kuvan tarkkudesta. Tietenkin parempaa jälkeä saa, kun zoomaa vähän ja sitte siirtyy vaiheittain aina vaan tarkempiin karttoihin, mutta se onkin sitten homma saada ne siirtymät huomaamattomaksi. Mutta eiköhän sitä palloo voi zoomata ainakin 3d layerinä, transformista position-parametrin syvyys-arvoilla.

Janetzki

Viesti Kirjoittaja Janetzki » 05.09.2005 11:35

krippan kirjoitti:Noniin, kiitos neuvojen olen edistynyt hieman projektissa. Olen nyt saanut maapallon tehtyä joka pyörii ja vaihtelee päivän ja yön välillä. Seuraava askel on zoomaus, tarkemmin sanottuna zoomaus Suomeen. Tietääkö joku miten tämä onnistuu jos edes onnistuu After Effectsillä.
Millä teit ton pyörimisen ja päivän vaihdon?

Vaka Vanha

Viesti Kirjoittaja Vaka Vanha » 05.09.2005 12:22

krippan kirjoitti:Noniin, kiitos neuvojen olen edistynyt hieman projektissa. Olen nyt saanut maapallon tehtyä joka pyörii ja vaihtelee päivän ja yön välillä. Seuraava askel on zoomaus, tarkemmin sanottuna zoomaus Suomeen. Tietääkö joku miten tämä onnistuu jos edes onnistuu After Effectsillä.
AE on editointiohjelmista poiketen aito 3d-ympäristö. Siinä työavaruus on käytännön syistä rajoitettu muistaakseni 32000x32000x32000 pikselin kokoiseksi. Tuossa avaruudessa olevia kohteita tarkastellaan kameralla jonka kuva sitten näkyy siinä esikatseluikkunassa.

Zoomauksen voi tietenkin tehdä kuten editointiohjelmissa suurentamalla kohdetta. Useimmiten on järkevämpää liikutella kohdetta lähemmäksi kameraa tai kameraa lähemmäksi kohdetta. Näin saadaan aidon lähestymisen näköistä jälkeä toisin kuin kohdetta suurentamalla.

AE:n ohjekirjasta löytyy kyllä neuvot kuinka em. animointi tehdään. Lisäksi Adoben sivuilla on koko joukko ohjeita ja kikkoja erilaisten ongelmien ratkaisemiseen. Valitettavasti ohjeet ovat englanniksi ja niiden lukeminen vaatii rekisteröitymisen.

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 10.09.2005 13:06

Olen myös tekemässä maapallo animaatiota.
Latasin koneeseeni http://earth.google.com/ ohjelman, sillä saa näyttävä näköistä maapallon lähestymistä.
Onko olemassa jotain ohjelmaa jolla voi kaapata näytön liikkuvaa kuvaa?
Tuosta Googlen satellittikuvasta voi kyllä stillkuvia napsia, mutta lliikkuva kuva näyttäisi videossa paremmalta.

Tiison

Viesti Kirjoittaja Tiison » 10.09.2005 18:37

RenderSoft CamStudio 1.0
Kaappaa työpöydän tapahtumia videolle. Löytyy ainakin tietokone-lehden softa-arkistosta. Ilmainen.

Ja 2.0 osoitteesta: http://www.funchords.com/favorite/freew ... studio_20/

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 10.09.2005 20:07

Löysin myös näytöltä liikkuvaa kuvaa kaappaavan ohjelman.
http://www.screencam.biz/
Tuntuu olevan monipuolinen, mutta kokeiluvesiossa jää logo kuvaan.

Hoodoo

Viesti Kirjoittaja Hoodoo » 26.09.2005 00:38

Tiison kirjoitti:RenderSoft CamStudio 1.0
Kaappaa työpöydän tapahtumia videolle. Löytyy ainakin tietokone-lehden softa-arkistosta. Ilmainen.

Ja 2.0 osoitteesta: http://www.funchords.com/favorite/freew ... studio_20/
Saako sillä jotenkin kunnollista kuvaa?
Minä en onnistunut, earth google näyttää sujuvasti zoomauksen halutulle paikalle, mutta CamStudiolla tehty kuva nykii...vaikka laittaisin asetukset miten.

jarwis

Viesti Kirjoittaja jarwis » 26.09.2005 10:54

Hoodoo kirjoitti: Saako sillä jotenkin kunnollista kuvaa?
Minä en onnistunut, earth google näyttää sujuvasti zoomauksen halutulle paikalle, mutta CamStudiolla tehty kuva nykii...vaikka laittaisin asetukset miten.
Kokeilin BB Flashback 1.4.5 nauhoitusohjelmaa Google Earthin kanssa, mutta tulos oli myös nykivää. Näyttäisi siltä, että tallennettavaa tietoa on niin paljon, että laitteista ei pysy vauhdissa mukana ja etenkin kiintolevyn nopeus aiheuttaa nykimistä.

Lisätty BB FlashBack ohjelman edustajan vastaus kysymykseen:
Regarding google earth... very graphical and animated applications like these are likely to push the limits of BB FlashBack's recording. When recording a normal application - like word or excel, BB FlashBack has to capture the screen, and all changes made to it. However when working with something like google earth high resolution images are consistently being drawn to the screen. The recorder then has to try and capture all this data as best it can, but due to the amount of information being displayed on screen and the speed at which this is displayed - performance of recording is likely to be limited. This would be the same for all recording programs on the market, as they all suffer from the same problem.

Davil

Viesti Kirjoittaja Davil » 10.10.2005 14:12

Oli pakko ihan testata kuinka helposti tollasen saa tehtyä. Zoomaa muuten tampereelle ;)

Tsekatkaa tulos tästä:http://www.techvision.fi/vilu/MaapalloZoom.mov

3dsmax 6:sta käytetty. Maapallo tekstuurit netistä ja satelliittikuva google earth:sta. Aikaa pätkän tekemiseen meni noin tunti ja rendaukseen 8min (320x240 resolla). Niin ja premiere pro:lla "leikattu".

Enemmän kun säätäis niin sais vielä paremman/hienomman/smoothimman. Nyt oikeesta alakulmasta esim voi bongata tekstin Google :P

Vastaa Viestiin