Pinnacle Studio Ultimate 15

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
musti

Viesti Kirjoittaja musti » 08.04.2011 08:39

reka4 kirjoitti:
musti kirjoitti:lisäyksenä

voithan virittää sitä läppäriä vähän

mene Jimmsille ja pyydät vaihtamaan kovalevyn tilalle tämän
http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/V ... 2181252673
Sori vaan musti, ei mulla ole varaa moiseen tai sitten se linkki ei oikein toiminut. Pystyykö ja kannattaako sitä kovalevyä ryhtyä vaihtamaan moisen hidastelun takia?
Jos ostat halvankin SSD-levyn niin se päihittää sinun läppärin kovalevyn 10-0

japiippo

Viesti Kirjoittaja japiippo » 08.04.2011 11:40

Ei kannata tuohon läppäriin sijoittaa tuollaisia summia, vaan säästää rahat siihen kokonaan uuden koneen hankintaan.

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 08.04.2011 11:48

Digiootti kirjoitti:
reka4 kirjoitti: Löytyykö yleensä editointiohjelmia jotka selkeästi ilmoittavat tukevansa
64bittiä?

Power Director 9 Ultra 64 mainostaa olevansa 64 bittinen.

http://www.cyberlink.com/stat/edms/engl ... video2.jsp
Latasin äsken tämän kokeiluversion, näin aluksi aika outo mutta kaikki pyörii hyvin, suorastaan pirun kevyesti. Koko näyttöä en saanut toimimaan siinä esikatselussa, en ainakaan vielä löytänyt painiketta?
Siinä ohjelmassa on hyviäkin juttuja mutta jotkut toiminnot ovat aika syvältä.

Oliskohan toisilla kokemusta tästä Power Directorista?

Ja mustille, uskon että ssd päihittää mun koneen menen tullen mutta toistaiseksi näillä mennään.

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 08.04.2011 14:30

reka4 kirjoitti:
Digiootti kirjoitti:
reka4 kirjoitti: Löytyykö yleensä editointiohjelmia jotka selkeästi ilmoittavat tukevansa
64bittiä?

Power Director 9 Ultra 64 mainostaa olevansa 64 bittinen.

http://www.cyberlink.com/stat/edms/engl ... video2.jsp
Latasin äsken tämän kokeiluversion, näin aluksi aika outo mutta kaikki pyörii hyvin, suorastaan pirun kevyesti. Koko näyttöä en saanut toimimaan siinä esikatselussa, en ainakaan vielä löytänyt painiketta?
Minulla on Power Director 8 versio, en tiedä onko 9-vesiossa toisin.
Kokoruudun esikatseluun pääsee sen pienen esikatseluruudun alareunasta. Kuva
Senjälkeen esikatseluruutu aukeaa eri ikkunaan, jossa kokoruudulle pääsee... tästä...Kuva

reka4 kirjoitti:Siinä ohjelmassa on hyviäkin juttuja mutta jotkut toiminnot ovat aika syvältä.

Oliskohan toisilla kokemusta tästä Power Directorista?
Minulla on Power Director 8 ollut käytössä kohta vuoden, Pinnaclen ohella. Siinä on eräitä hyviä ominaisuuksia, mitä pinnaclesta ei löydy.
Editointi on köpelömpää Pinnacleen tottuneella.
Tuolle kelpaa harvinaisemmatkin video- ja äänitiedostot, myös tallennusformaatteja on moneen lähtöön.
On myös mahdollisuus ladata tuhansia ilmaisia efektejä ja tehosteita, joita pystyy myös itse muokkaamaan, jos niistä tykkää. :wink:
http://directorzone.cyberlink.com/moreP ... oadCount/7

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 08.04.2011 20:31

Digiootti kirjoitti:
Minulla on Power Director 8 ollut käytössä kohta vuoden, Pinnaclen ohella. Siinä on eräitä hyviä ominaisuuksia, mitä pinnaclesta ei löydy.
Editointi on köpelömpää Pinnacleen tottuneella.
Tuolle kelpaa harvinaisemmatkin video- ja äänitiedostot, myös tallennusformaatteja on moneen lähtöön.
On myös mahdollisuus ladata tuhansia ilmaisia efektejä ja tehosteita, joita pystyy myös itse muokkaamaan, jos niistä tykkää. :wink:
http://directorzone.cyberlink.com/moreP ... oadCount/7
Kiitoksia, löysin minäkin sen painikkeen kunhan vähän tutkailin.

Voisitko vielä avustaa että mistä saan omaa musiikkia sinne ohjelmaan, esim. CD:ltä, mp3:sia ym. mulla kun toi "lontoo" on vähän hakusessa.

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 08.04.2011 22:18

reka4 kirjoitti: Voisitko vielä avustaa että mistä saan omaa musiikkia sinne ohjelmaan, esim. CD:ltä, mp3:sia ym. mulla kun toi "lontoo" on vähän hakusessa.
Kuva

Tuota vasemman yläkulman kansion kuvaa klikkaamalla tuodaan kaikki tietokoneelle tallennettu media, musiikki, videot ja valokuvat ym.

Waltteri

Viesti Kirjoittaja Waltteri » 08.04.2011 23:00

Pitäisiköhän tälle avata jo uusi aihe...

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 08.04.2011 23:12

Waltteri kirjoitti:Pitäisiköhän tälle avata jo uusi aihe...
Tosiaan, lopetan kyselyn joskus sitä vaan eksyy aiheesta, anteeksi..... :oops:

Waltteri

Viesti Kirjoittaja Waltteri » 08.04.2011 23:47

Tarkoitin, että joku muukin voi olla kiinnostunut tuosta Power Directorista ja löytää sen paremmin, jos sitä käsitellään oman otsikon alla.

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 08.04.2011 23:57

Waltteri kirjoitti:Tarkoitin, että joku muukin voi olla kiinnostunut tuosta Power Directorista ja löytää sen paremmin, jos sitä käsitellään oman otsikon alla.
Totta, Moderaattori voisi tehdä Power Directorille aloitustopicin, johon tämä aihetta käsittelevä loppuosa voisi siirtää, kun tuosta ohjelmasta ei juuri tällä foorumilla ole ollut juttua.
Aamulla lisäsin vikiin lyhyen esittelyosion Power Director 9:stä.

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 09.04.2011 11:41

Suosittelen myös, monella on läppäri tai muuten heikkotehoinen kone ja haluaisi editoida teräväpiirtovideota niin ainakin kannattaa kokeilla tätä Power Director 9.
Ja jos siinä on myös 64bit käyttöjärjestelmä ja riittävästi muistia niin aina parempi, sillä tämä ohjelma tukee sitä ja siten toimii hienosti siinä.

Markus k

Viesti Kirjoittaja Markus k » 19.05.2011 09:57

Tein videon Pinnaclella, parantelemalla vanhaa valmista aikaisemmin Pinnaclella tehtyä videotiedostoa, lisäilemällä siihen videoleikkeitä. En saa nyt tehtyä valmiista uudesta videosta tiedostoa millään tiedostotyypillä (AVI, MPEG-4 YMS.). Ei anna polttaa suoraan levyllekkään.
Osaatteko kertoa mikä mättää?

musti

Viesti Kirjoittaja musti » 19.05.2011 10:17

Markus k kirjoitti:Tein videon Pinnaclella, parantelemalla vanhaa valmista aikaisemmin Pinnaclella tehtyä videotiedostoa, lisäilemällä siihen videoleikkeitä. En saa nyt tehtyä valmiista uudesta videosta tiedostoa millään tiedostotyypillä (AVI, MPEG-4 YMS.). Ei anna polttaa suoraan levyllekkään.
Osaatteko kertoa mikä mättää?
Kerros minkälaisia videoita siinä on, pikselimäärät, kuvamäärä / sek.
progressiivinen / lomitettua

Mikä on projektissa laitettu asetuksiin.

Markus k

Viesti Kirjoittaja Markus k » 20.05.2011 12:44

Nyt sain juuri ohjelman tekemään uutta tiedostoa, kun tuohon vanhaan videotiedostoon olin lisännyt eri kameralla kuvattuja pätkiä.
Latasin ulkoiselta kovalevyltä koneelle kaikki videomateriaalit mitä olin käyttänyt videossa. Ilmeisesti näin pitää sitten olla? Joskus ilmoittaa renderointivirheen/tiedoston luonti epäonnistunut???

Mistäs johtuu että ohjelmallani Pinnacle Studio HD Ultimate Collektion 15 -versiolla ei anna tehdä MPEG-2 tiedostoja? Käskee ladata jonkun avaimen tai coodin. Toisella käytössäni olevalla Sonyn kameralla kuvatut videot menee automaattisesti muotoon MPEG-2, eikä Pinnacle anna niitä viedä edes aikajanalle? Joudun kierrätämään ne Windows live elokuvatyökalunkautta, joka muuttaa automaattisesti ne (VMV) winMP:lle sopivaan muotoon. Sen jälkeen kyseisiin videoleikkeihin tulee rajat, eli ruutu jossa mustaa ympärillä.

Muistaakseni aikajanalta näkyi videoleikkeen kohdalta aikaisemmin sen tiedot kuvamäärä/sek. yms. mutta einää enää? Mistäs saan selvitettyä videoiden tiedot pikselimäärät, kuvamäärä/sek., progressiivinen/lomitettu yms.?

Vielä yksi :) Onko Ohjelmassa leikkeen kulkusuunnan muutos mahdollisuutta? Eli videokuva menisi takaperin? Itse en ole löytänyt, vaikka välillä olisi tarvinut.

Kyllä näitten laitteiden kanssa on opettelemista. Auttakaahan tietämätöntä avutonta! :roll:

musti

Viesti Kirjoittaja musti » 20.05.2011 13:15

Markus k kirjoitti: Mistäs johtuu että ohjelmallani Pinnacle Studio HD Ultimate Collektion 15 -versiolla ei anna tehdä MPEG-2 tiedostoja? Käskee ladata jonkun avaimen tai coodin.
Lataat vaan sen koodekin pinnaclen sivuilta

Vastaa Viestiin