PowerDirector 9 64 Ultra

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
Timi

PowerDirector 9 64 Ultra

Viesti Kirjoittaja Timi » 15.04.2011 20:25

Talvella kyselin kumman ohjelman hankisin Pinnacle 14 vai Magix 17 AVCHD editointiin.
En ole vielä ostanut kumpaakaan.Pinnacle 15 imuroin jo koneelle,mutta se oli kooltaan 2,3 gigaa,niin en viitsinyt asentaa sitä.
Nyt olen viikon verran testaillut PowerDirector 9 64 Ultraa.Koska ei ole kokemusta muista editointiohjelmista,niin on vaikea verrata.
Tässä kuitenkin joitakin mielipiteitä ohjelmasta.
Koneeni on läppäri Sony Vaio VPC F11S.Ohjelma toimii aika hyvin ja on mielstäni aika nopea.Renderöintiaika on suurinpiirtein kaksinkertainen videon pituuteen nähden eli 5min video valmistuu n. 10 min:ssa.Nvidia cuda kiihdytystä ei kannata käyttää,ongelmia renderöinnissä.
Title track ei toimi,joten title effectit on laitettava video trackille.(Ohjeen mukaan voi laittaa kummallekin trackille)
Valmiin musiikin,oliko se nimeltään Smart Sound kanssa on ollut vähän ongelmia,lähinnä musiikin alkamisen suhteen.Testaukset ovat kesken vielä.
Ohjelma ei ole kertaakaan kaatunut,paitsi renderöinti on pysähtynyt, kun Cuda kiihdytys on ollut päällä.

3 viikkoa vielä trial v.2701 testiaikaa jäljellä.

Ohjelma tekee muuten AVCHD tiedostojakin ja mp4, joita olen katsellut Sonyn Blu-ray soittimella muistitikulta.

Muuten olen ollut ohjelmaan melko tyytyväinen ja saatta olla ,että ostan ohjelman koska on tullut jo opeteltua käyttämään sitä.

Digiootti

Re: PowerDirector 9 64 Ultra

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 15.04.2011 21:26

Timi kirjoitti: Pinnacle 15 imuroin jo koneelle,mutta se oli kooltaan 2,3 gigaa,niin en viitsinyt asentaa sitä.
Ei kai sen asennus paljoa lisätilaa vie, kun olet sen jo imuroinut koneelle.
Timi kirjoitti: Nyt olen viikon verran testaillut PowerDirector 9 64 Ultraa.Koska ei ole kokemusta muista editointiohjelmista,niin on vaikea verrata.
Tässä kuitenkin joitakin mielipiteitä ohjelmasta.
Koneeni on läppäri Sony Vaio VPC F11S.Ohjelma toimii aika hyvin ja on mielstäni aika nopea.Renderöintiaika on suurinpiirtein kaksinkertainen videon pituuteen nähden eli 5min video valmistuu n. 10 min:ssa.
Minulla on Pinnacle Studio Ultimate 14 ja Power Director 8 koneellani. Oman havaintoni mukaan molemmissa on suunnilleen sama renderöintinopeus.
Timi kirjoitti:Title track ei toimi,joten title effectit on laitettava video trackille.(Ohjeen mukaan voi laittaa kummallekin trackille)
Ainakin tässä 8 versiossa tekstiä voi laittaa sekä video- että titleraidalle. Videoraidalle tekstin saa aikajanan ylärenan Freeze frame näppäimellä. Tekstiraidalle teksti vedetään media-albumista, joko valmiita muokattavia tekstipohjia, tai itse luotuja tekstejä.
Timi kirjoitti:Valmiin musiikin,oliko se nimeltään Smart Sound kanssa on ollut vähän ongelmia,lähinnä musiikin alkamisen suhteen.Testaukset ovat kesken vielä.
Smart sound musiikkia en ole käyttänyt, kun se on sitä samaa, kuin vanhemmissa Pinnaclen versioissa, joihin olen jo kyllästynyt.
Timi kirjoitti:Ohjelma tekee muuten AVCHD tiedostojakin ja mp4, joita olen katsellut Sonyn Blu-ray soittimella muistitikulta.

Muuten olen ollut ohjelmaan melko tyytyväinen ja saatta olla ,että ostan ohjelman koska on tullut jo opeteltua käyttämään sitä
Minä tykästyin tuon ohjelman kykyyn käsitellä monia eksoottisempiakin ääni- ja videoformaatteja. Käytetettävyydeltään ohjelma on kömpelömpi Pinnacleen verrattuna.

Power Director aiheista juttua löytyy myös Pinnacle keskustelusta.
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopi ... 28#1810928

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 15.04.2011 21:40

Digiootti kirjoitti:
•Minulla on Pinnacle Studio Ultimate 14 ja Power Director 8 koneellani. Oman havaintoni mukaan molemmissa on suunnilleen sama renderöintinopeus.•

PD9 on 64 bittinen ohjelma,pystyy hyödyntämääm Win 7 64 muistia paljon paremmin.
Viimeksi muokannut Timi, 15.04.2011 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 15.04.2011 21:53

Digiootti kirjoitti:
Ei kai sen asennus paljoa lisätilaa vie, kun olet sen jo imuroinut koneelle.

Ei kai minkään järkevän ohjelman koko ole tollainen.

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 15.04.2011 22:10

Mistähän löytyis ohjeet,miten näitä lainauksia tehdään. :roll:

Digiootti

Viesti Kirjoittaja Digiootti » 15.04.2011 22:54

Timi kirjoitti:Mistähän löytyis ohjeet,miten näitä lainauksia tehdään. :roll:
Jokaisen viestin yläpuolella on painike Lainaa, sitä klikkaamalla aukee vastausikkuna, jossa on lainattava teksti. Sitä voi muokata tarpeen mukaan.

Kuva

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 05.05.2011 22:30

3 päivää aikaa kokeilla trialia ja mieli tekee ostaa tämä PowerDirector täysversio.

On vähän kysyttävää ohjelmasta: PowerDirector 9 ultra64 maksaa
€ 85.49 +posti ym kulut, kaupan päälle joku MediaEspresso 6.5 (Download versio) ilmeisesti joku äänenkäsittelyyn liittyvä ohjelma (arvo on n. 40e. Ajattelin ostaa samalla Backup Disc palautus levyn jonka arvoksi on laskettu n. 7e. Yhteensä € 98.58 hinta suoraan kopioitu myyjän sivuilta. Ihme juttu, ohjelma lisää 10e ylim. hintaan jos ostaa sen palautuslevyn?

Ja siitä ohjelmasta, siinä on tosi monipuolinen musiikkitarjonta mutta
trial versiossa ei onnistu liittämään omaan videoon kuin muutaman kappaleen?

Onnistuuko tämä täysversiossa?

Olen niin vähän näitä ohjelmia netistä ostanut että kysynkin nyt tuleeko mulle kotiin tämä ohjelma "pakettina" vai kuinka se menee....? :oops:

Ja vielä kerran kehuja, en saanut kertaakaan kaatumaan..... kaikki toimi hidastelematta....... tosin ohjelmassa ei ole samaa selkeyttä kuin on esim. Pinnaclen Studiossa, mutta kaikkeen tottuu.

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 06.05.2011 07:07

Tilasin viime maanantaina täysversion täältä,pitäisi tulla ensiviikolla.Maksaa alle 70€ (ilmainen toimitus)ja mitään muita maksuja ei tule päälle.Täältä ostettu paketti tuodaan kotiin.

http://www.amazon.co.uk/PowerDirector-9 ... 097&sr=1-1

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 06.05.2011 10:50

Timi kirjoitti:Tilasin viime maanantaina täysversion täältä,pitäisi tulla ensiviikolla.Maksaa alle 70€ (ilmainen toimitus)ja mitään muita maksuja ei tule päälle.Täältä ostettu paketti tuodaan kotiin.

http://www.amazon.co.uk/PowerDirector-9 ... 097&sr=1-1
Kiitoksia,

Kerrothan sitten mitä sait ja kuinka kaikki toimii?

Toihan on huomattavasti edullisempi kuin mun esittämäni tilaus joka oli suoraan ohjelmasta otettu. Ja vielä ne muistuttivat sähköpostilla että trial versiota on enää 2 päivää jäljellä, mukana oli tarjousehdotus tosin huomattavasti kalliimpi kuin toi sun esittämän linkkin. :wink:

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 06.05.2011 22:01

Ohjelma tulikin jo tänään.Paketissa oli ohjelma levy ja 130 sivuinen paperinen käyttäjän opaskirja.(englanninkielinen)

Asensin ohjelman levykkeeltä ja asennuksen jälkeen käynnistin ohjelman ja ohjelma kysyi koodia.Syötin koodin ja seuraavaksi rekistöröin ohjelman.Ohjelman käynnistyminen pysähtyi tähän.
Yritin useamman kerran,mutta aina vain sama juttu.
Seuraavaksi asensin päivityksen 2702,joka löytyy täältä:
http://tinyurl.com/nkudqb
Tämän jälkeen ohjelma käynnistyi normaalisti.
Nyt tämän illan aikana ohjelma on pelittänyt mielestäni ihan hyvin.Kerran on kaatunut,en tiedä syytä.Voi olla syynä,kun oli avchd:tä ja avchd lite videota samalla raidalla.Luultavasti tästä syystä CUDA kiihdytystä ei voi pitää päällä silloin kun on erilaista videota raidalla,renderöinti pysähtyy.Tutkittava joskus kun on enemmän aikaa.
Ohjelman mukana tuli Wave editor jota ei ollut trial versiossa.
Nyt noin 6 tunnin käytön jälkeen(+trial versio): ihan hyvä ohjelma.
Hinta £61.49 x1,12= 68,9€(ilmainen toimitus)

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 07.05.2011 02:22

Hienoa Timi!

Onnittelut........:wink:

Teen saman tempun mutta vasta kun on enempi aikaa.....trialissa
on vain yksi päivää aikaa kokeilla.
Saatko ohjelmassa olevan musiikkitarjonnan kokonaan käytöön?

Palataan asiaan....

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 07.05.2011 16:53

Mitä tänään olen kerennyt testailemaan,niin mitään ongelmia ei ole ollut.Kaikki on pelannut hienosti.

SmartSound musiikki pelaa, ainakin se mitä olen kokeillut.Ei ole ollut sellaisia ongelmia mitä oli trial versiossa.Freesound musiikkia en ole kokeillut.

Iso plussa annettava mukana tulleelle paperiselle käyttäjäoppaalle.

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 08.05.2011 12:51

Timi kirjoitti: SmartSound musiikki pelaa, ainakin se mitä olen kokeillut.Ei ole ollut sellaisia ongelmia mitä oli trial versiossa.Freesound musiikkia en ole kokeillut.
Juuri Freesound musiikista olisin kiinnostunut, jos ja kun olet kokeillut niitä niin kirjoittele.
Minusta niissä oli hyvää musiikkia ja valikoima oli hyvä ja hyvänlaatuista.

Siinä trial versiossa en saanut toimimaan kuin muutaman musiikkikappaleen?

Olis hieno homma jos sen musiikkitarjonnan saa samaan hintaan, esim. Pinnaclen ohjelmissa pyörii ne samat vanhat ja vain maksamalla saa lisää.
Muistaaksen "Digiootti" on joskus maininnut samasta. :wink:

musti

Viesti Kirjoittaja musti » 08.05.2011 15:29

reka4 kirjoitti: Olis hieno homma jos sen musiikkitarjonnan saa samaan hintaan, esim. Pinnaclen ohjelmissa pyörii ne samat vanhat ja vain maksamalla saa lisää.
Youtube antaa ilmaisen musiikin kenelle tahansa, kannattaa kokaeilla.

Timi

Viesti Kirjoittaja Timi » 08.05.2011 20:00

Freesound muusikkia en ole käyttänyt ennen tätä päivää.Nyt tuli kokeiltua sitäkin "musiikkia",ja kaikki mitä kokeilin toimi moitteetta.
Pisin mitä toin oli 10 clipsiä n.20 min.ja kyllä kaikki kuului eri esikatseluissa.(edit ja produce).Toinen oli 4 clipsiä 8,5 min.tämäkin soi kokonaan esikatseluissa.

Täytyy joskus myöhemmin tutustua Freesoundin tarjontaa tarkemmin,siellä on melko paljon tarjontaa.

Vastaa Viestiin