PowerDirector 9 ongelmia?

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
reka4

PowerDirector 9 ongelmia?

Viesti Kirjoittaja reka4 » 01.04.2016 17:25

PowerDirector 9 ei oikein toimi tämän Windows 10 kanssa tai paremminkin se ei toimi ollenkaan?
Jostain luin että tämä ysi on niin vanha ettei siihen saa edes ajuripäivityksiä?

Minusta se ei ole vanha vai ollaanko Jenkkilässä jo näin pitkällä tässä riistossa. :wink:

Jos jollain on parempaa tietoa olis mukavaa jos kirjoittelisit.
Multa kun toi englanti ei oikein suju.
:oops:

Kim

Viesti Kirjoittaja Kim » 01.04.2016 17:44

Mä en nyt oikein ymmärrä sun ihmettelyä. Versio 9 on julkistettu vuonna 2010 ja tukenut sen aikaisia XP, Vista ja Win7 käyttiksiä. Ikinä ei voi olettaa että vanha ohjelma tukisi uudempia tulevaisuuden käyttiksiä. Sun tapauksessa oletat nyt että sen pitäis toimia jopa 2 pykälää uudemmalla käyttiksellä.

Vanhan version ylläpito on hukattua työvoimaa. Osta ohjelma äläkä päivitä käyttistä. Ei kukaan pakottanut sinua päivittämään käyttistä. Teit sen vaan koska se oli "siistii".

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 02.04.2016 01:17

Kim kirjoitti:Mä en nyt oikein ymmärrä sun ihmettelyä. Versio 9 on julkistettu vuonna 2010 ja tukenut sen aikaisia XP, Vista ja Win7 käyttiksiä. Ikinä ei voi olettaa että vanha ohjelma tukisi uudempia tulevaisuuden käyttiksiä. Sun tapauksessa oletat nyt että sen pitäis toimia jopa 2 pykälää uudemmalla käyttiksellä.
No joo, mun ei olis pitänyt mainita "riistosta" mitään.:wink:

Olet oikeassa, ihmettelen vaan että vanha Pinnaclen Studio 12 Plus ei ollut moksiskaan kun sen lisäsin tähän kymppiin?
Oikeastaan se toimi paremmin kuin seiskassa!

Mä nyt teen niin kun mulla on 2 konetta niin toisessa on 7 ja toisessa 10, ei mulla ole varaa ja tarvetta juosta eri ohjelmaversioiden perään.

Näissä hommissa pätee edelleen se vanha hokema että mikään kamera tai ohjelma tee niitä kuvia vaan se on kuvaaja itse.

Kim

Viesti Kirjoittaja Kim » 02.04.2016 11:48

reka4 kirjoitti:Mä nyt teen niin kun mulla on 2 konetta niin toisessa on 7 ja toisessa 10, ei mulla ole varaa ja tarvetta juosta eri ohjelmaversioiden perään.
Mutta oli kuitenkin varaa päivittää 7->10?

Se että joku ohjelma toimii 2 pykälää uudemmassa käyttiksessä kuin mihin se on alunperin tehty on se suuri ihme, ei se että joku ohjelma ei toimi.

Mä kun editoinin työkseni niin ei mulla ole varaa päivittää konetta täysin turhaan. Win7:lla mennään niin kauan kuin vaan mitenkään mahdollista. XP:stä seiskaan siirryin vasta vuonna 2011 eli 10 vuotta mentiin XP:llä. Seiskalla pyrin vähintään samaan. ja sitten kun joskus on oikeasti pakko päivittää niin en varmasti päivitä mihinkään uunituoreeseen käyttikseen, vaan se on siinä vaiheessa ollut markkinoilla vähintään vuoden, mielummin 2 jotta suurimmat bugit on saatu korjattua ja toisaalta ohjelmistovalmistajat ovat ehtineet tehdä version joka oikeasti toimii uudessa ympäristössä. Isoilla ohjelmistotaloilla menee perinteisesti yleensä n. vuosi ennenkuin on julkistettu versio jolla on viorallista tukea uuteen käyttikseen.

1509

Viesti Kirjoittaja 1509 » 02.04.2016 12:25

Näyttäisi vain siltä, että kameranvalmistajat yms. kehittävät jatkuvasti uusia kuva- ja tallennusfomaatteja ja editointiohjelmienvalmistajat yrittävät pysyä perässä. Vaikkapa esim. videoformaatit DVD, SD, HD, FullHD ja 4K. Kaikki vaativat ohjelmilta ja koneilta vallan eri tehoja. Samoin käyttiksen kehittäjät yrittävät vastata kasvaneisiin tarpeisiin. Nyt on vain kysymys siitä mikä riittää käyttäjän tarpeisiin eli mihinkä sitä transistoriradioita tarvitaan kun kidekoneella vielä pärjää.

Rantarosvo

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 02.04.2016 16:06

Ei ilmeisesti oo win mailmasta kadonnu mihinkään se, että mikään ei toimi kun päivittää käyttiksen. Kaikki pitää uusia kerralla :shock:

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 05.04.2016 12:43

Kim kirjoitti:
reka4 kirjoitti:Mä nyt teen niin kun mulla on 2 konetta niin toisessa on 7 ja toisessa 10, ei mulla ole varaa ja tarvetta juosta eri ohjelmaversioiden perään.
Mutta oli kuitenkin varaa päivittää 7->10?

Ostin vanhan pelikoneen halvalla ja siinä oli asennettuna Windows 10 valmiina, sain mukana kaupassa myös Windows 7 asennuslevyn.
Mulla on vakikäytössä HP HDX läppäri jota olen käyttänyt jotain 10v, siinä mulla on asennettuna Windows 7. Ostohetkellä siinä oli Vista jonka päivitin seiskaan. Sitten mulla on vanha pöytäkone jossa on XP ja Linux Ubuntu rinnakkain. Joten käyttöjärjestelmissä on varaa mistä valita?

Se että melkein aina tavallaan pakotetaan ostamaan uutta on nykyaikaa missä me elämme. Hehkulamppuhuijaus on yksi tyypillinen esim. tästä. :wink:

Olen sen verran vanha äijä että muistan kun puuhattiin standardisointia.....jotenkin siihen malliin että olisi vaan yhtä tyyppiä mutteria ja siihen sopiva avain. :?

Vastaa Viestiin