4K editointi

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
Fujilla

Viesti Kirjoittaja Fujilla » 07.12.2019 17:37

[quote="japiippo"][quote="Epäilijä"]...niin sen jälkeen rahat pistetään prosessoriin.[/quote]
Kannattaa vertailla myös läppärien jäähdytyksen tehoja, sillä huippuprosessorit eivät tuota odotetun pitkäaikaista iloa per sessio, jos joutuvat kuumenemisen takia rajoittamaan kellotaajuuttaan. Tavanomaiset CPU-testit eivät välttämättä aina kuormita konetta tarpeeksi pitkään, jotta tuo tulisi ilmi, jolloin testitulos voi kertoa vain "turbomoodin" maksimilukemat. (Oletan, että tämä perinteinen sudenkuoppa vaanii vielä nykyläppäreissäkin.)[/quote]

IMac’ssa ja iMac Pro’ssa on iso ero jäähdytyksessä.

Epäilijä

Viesti Kirjoittaja Epäilijä » 07.12.2019 18:50

jorma k kirjoitti:
Epäilijä kirjoitti:Ai koko oli ongelma eikä paino? Eikös niitä isoja reppujakin ole?
Itse kärsin jopa 24" tuuman näytöllä välillä tilanpuutteesta. => En kyllä kovin helposti 15" näytöön palaa.

Niin. Oon viimeiset viisi vuotta kuskannu 17 tuumaista 3,3 senttiä paksua ja noin 3,5 kiloa painavaa konetta repussani päivittäin sinne, tänne ja tonne. Lisäksi koneen pohjassa roikkuu kakkosakku, jolla on oma painonsa ja paksuutensa. Menossa on kolmas reppu tämän koneen kanssa. Kertyneen kokemuksen perusteella oli helppo päättää, että seuraava on pykälän pienempi.

Ainoa mitä näytön kokoon liittyen mietin ovat tilanteet, joissa olen koneen äärellä asiakkaan kanssa. Tarvittavat ohjelmat ja työkalut saan sopimaan 1920x1080 resoiselle näytölle ihan samalla tavalla olipa näyttö 15 tai 17 tuumainen.

Non-mobiilisti työskennellessäni käytän 27 tuumaista tai isompaa näyttöä aina 55 tuumaan asti.

MSI:n speksit kyllä pilpattais mutta en kykene hankkimaan työkäyttöön muovirunkoista lelua. ZBook MSI:n spekseillä taas maksaisi hunajaa. Hyvä kuitenkin, että tää tuli käytyä läpi ja sisäistettyä itsekin, että mitä ja miksi koneelta haluan.

Viiden vuoden takuusta mulla on myös niin myönteisiä kokemuksia, että en ole siitä valmis luopumaan. Juuri tässä syksyllä parista pöytäkoneesta antautui SSD-levy kun takuuaikaa oli kulunut jo 4,5 vuotta. Sain mutinoitta uudet levyt, joiden kapasiteettikin oli tuplat hajonneisiin nähden.

Viiden vuoden takuu tietokoneelle on käytännössä elinikäinen, kuten tässä läppärinkin tapauksessa on käymässä, eli viiden vuoden jälkeen vanha kone siirtyy reserviin, uusi korvaa sen ja reservissä ollut kymmenvuotias kone menee kierrätykseen.

jorma k

Viesti Kirjoittaja jorma k » 08.12.2019 12:08

Epäilijä kirjoitti:
Niin. Oon viimeiset viisi vuotta kuskannu 17 tuumaista 3,3 senttiä paksua ja noin 3,5 kiloa painavaa konetta repussani päivittäin sinne, tänne ja tonne. Lisäksi koneen pohjassa roikkuu kakkosakku, jolla on oma painonsa ja paksuutensa. Menossa on kolmas reppu tämän koneen kanssa. Kertyneen kokemuksen perusteella oli helppo päättää, että seuraava on pykälän pienempi.

Ainoa mitä näytön kokoon liittyen mietin ovat tilanteet, joissa olen koneen äärellä asiakkaan kanssa. Tarvittavat ohjelmat ja työkalut saan sopimaan 1920x1080 resoiselle näytölle ihan samalla tavalla olipa näyttö 15 tai 17 tuumainen.

Isommalle koneelle on helpommin mahdollista tehdä parempi jäähdytys, tosin ei koko hyvää jäähdytystä takaa.

Non-mobiilisti työskennellessäni käytän 27 tuumaista tai isompaa näyttöä aina 55 tuumaan asti.

Mullakin on 2-näyttöä, onneksi vanhempia malleja saa puoli-ilmaiseksi.

MSI:n speksit kyllä pilpattais mutta en kykene hankkimaan työkäyttöön muovirunkoista lelua. ZBook MSI:n spekseillä taas maksaisi hunajaa.

Eikös lähes kaikki ole nykyjään muovirunkoisia, kalliimmissa on ulkonäkösyistä? alumiinipeltiä kannessa/ näppäimistön ympärillä. Muovit ovat nykyään kestäviä, joten en niitä karttaisi. Toki kannattenee
tarkistaa, että vääntöjäykkyyttä löytyy.

Hyvä kuitenkin, että tää tuli käytyä läpi ja sisäistettyä itsekin, että mitä ja miksi koneelta haluan.

Kun harkitsee, niin ei tule niin usein tehtyä vääriä valintoja :-)

Viiden vuoden takuusta mulla on myös niin myönteisiä kokemuksia,

Mistä saat nykyään tehokoneen 5-vuoden takuulla?

Juuri tässä syksyllä parista pöytäkoneesta antautui SSD-levy kun takuuaikaa oli kulunut jo 4,5 vuotta. Sain mutinoitta uudet levyt, joiden kapasiteettikin oli tuplat hajonneisiin nähden.

Jos asiakas takuusta maksaa satasia? Voi hyvin antaa 30-50 euron levyn takuuseen. Näyttää noiden osien hinnat edelleen hinta-teho suhteessa laskevan.

Perro 40

Re: 4K editointi

Viesti Kirjoittaja Perro 40 » 20.03.2020 17:41

Mulla on tämä Powerdirector 14 ja koneeni on Lenovo Legion Y520-15IKBN ja hyvin pyörii 4k

Vastaa Viestiin