kuvassa outoa saha laitaisuutta

Eipäs juupas jutut tänne
Arkkitehti

kuvassa outoa saha laitaisuutta

Viesti Kirjoittaja Arkkitehti » 20.11.2006 13:21

eli moi kaikille....

meil on tämmönen tuotantoyhtiö ku CalmBeforeTheStormCinema
...mul on (tai ei mul oo se on mun kaverin mut ihan sama) digi video kamera ja kuvatiin kaverin kanssa tollannen scifipätkä ja nyt ku siirrettiin filmi koneelle ja katon sitä koneelta niin siin on jotain outoo saha laitaisuutta ku liikkees mennään nopeesti. Kamera on Sony????
pitäiskö olla HD kamera et sais terävää kuvaa? täs mun sonys ei oo laajakulmaakaan (anaformista tai mikä tää nyt on) et se ei näytä silleen elokuvalta. HDkamerois on kuulemma valomiekkatoiminto?=??? tai ainaki helpompaa laittaa valomiekka

sit kans kysytään nyt samal viel: ku oon kattonut hollywood-tuotantoa niin jotenki se kuva näyttää...ELOKUVAMAISEMMALTA!eli kaikil ei oo varaa ostaa parempaa kameraa niin ONKO OLEMAS netis (mieluiten ilmaiseks ladattavis) jotain ohjelmaa, jol saa tämmönen oldmovie tai semmosen jännän sulavuuspehmeyden siihen filmiin.

mul on iMovie

tuotantoyhtiömme ettii MYÖS jotain jol olis parempi kamera ja vois tulla osallistumaan kuvaan seuraava leffa. käsis on jo valmis ja grip crew sekä costume designer ja muut on kaikki jo hanskas. Kuvataan hollolas (lähel lahdea) eli jos asut lähel ja omistat JONKU ISON kameran joka on hyvä. Mieluiten:http://www.sonyshop-yoshida.co.jp/pdw.jpg
tai jos voit tulla omal kyydil. eli mitäänr ahallista hyötyä emme pysty takaamaan, mutta hiton hyvän tekemisen meiningin ja ponnahduslaudan potentiaalisiin tulevaisuuden näkymiin (esim. espoo cine, mickey rourke)

A-mos

Viesti Kirjoittaja A-mos » 20.11.2006 14:31

Joo mulla on just tollanen kamera. Ostin eilen. En oo vaan vielä ehtinyt kokeileen sitä. Voisin antaa sen vaikka ensin teille lainaan. Tai siis sille teidän tuotantoyhtiölle, niinkun. En mää sitä keillekään harraselijoille antaiskaan, kun se on ihan uus. Siinä ei oo sellasia sahaamislaitoja, tai ei ainaskaan pitäis olla. En tiiä. Siinä tuli valomiekatkin mukana, mut pikkuveli hakkas ne jo paskaks. Sori.

Vaka Vanha

Viesti Kirjoittaja Vaka Vanha » 20.11.2006 14:43

Joo. Em'mäkään usko et se sahalaita tosta Sonnyst johtuu. Mää oon lukenu luotettavist lähteist (vai oliko se Aku Ankka, no eni vei) et tollaista sahalaitaisuutta tulee kun editoriss leikkaa vilmiä saksien sijast saha-työkalul. Vaihda se kalu toisex nii sit skulaa.

Tuiskula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuiskula » 20.11.2006 15:18

Minä olen aloittamassa sellaista niinku toiminta leffan tekemist elokuvaa. on tarkotus lähtee levittämään ensiks, Euroopan laajusesti ja sit myöhemmin syksyl 2007 myös Nykin kautta Hollywoodiin siin Tapahtuu hienoi. rajähdyksii ja takaa-ajoi kuvaan itse nyt vain tarvitsen käsi kirjoittajan ohjaajan äänittäjän oikeestaan vois, sanoo et kaikkimuut henkilöt tarvitsen paitsi kuvaajan. Palkaa en maksa mut saatte nimenne lopputeksteihi ku meneehän elokuva niinku sitku isoon levityksee täs. on komee näytön Paikka jopa monelle ammattilaiselle eikä mulle mikää harrastajaporukka kelpaiskaa tarvitsisin netistä viel ilmasen ohjelman joka tekee kaik sikahyvät efektit ja äänet lisäks vielä tekee kuvauksen ja leikkauksen auto maattisesti sen pitäs vielä tehdä ne. muutamat Animaatiotki siihen siinä pitäsi olla yks nappi mikä tekee kaikki enintään 5 minuutissa ohjelman latausaika huomioon Ottaen. hei lähtekää nyt mukaan, mun leffaprojektiin. Miten muuten saadaan aikaan se hieno efekti premiere pro 11.4 lla mis kuva vaihtuu. Niinku häivytettynä et seuraava kuva tulee niinku pikku-hiljaa näkyviin sen edellisen päälle? MIKÄ KAMERA TON LEFFAN KUVAUKSEEN OLIS HYVÄ KU MEIL EI OO KUN KASK KYNTTILÄÄ VALOKSI JA TOI MUN NYKYINENKAMERA TEKEE IHAN HUONOA KUVAA. RAHAA UUTEEN KAMERAAN OLIS 65 EUROA.

Vaikka hiekkalaatikolla ollaankin, niin laitetaan nyt tuo herneenpoistaja loppuun :D

Antti R

Viesti Kirjoittaja Antti R » 20.11.2006 15:21

Nyt ootte kaikki ihan väärässä! Mä luin tekniikan maailmasta että sahalaitaisuus johtuu vain huolimattomasta kokoonpanosta. Siel SOnymaassa mis noit videokameroiiiii tehää, niin sellainen nuori kesätyöläinen unohti aina sahan sinne kameran sisään ja se sitten vilahtelee siel kuvas.

Sit se kans voi johtuu jos on revontulii. Niist tulee sitä sädeilyy.

Mut oikeesti kandee kattoo ettei akku oo lopussa, koska sit ei saa cassui ulos coneest ja voi jäädä jätkät sinne nauhalle. Ajatelkaa jos tulis pakkanen, mitä niille tyypeille siel cassus ja koneistos kävis.

Antti R

Viesti Kirjoittaja Antti R » 20.11.2006 15:22

Mut miten leffoi tehtiinkää??????!!!???!1

Antti R

Viesti Kirjoittaja Antti R » 20.11.2006 15:23

VASTATKAAA ***TANA!!!!!!

Tuiskula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuiskula » 20.11.2006 15:31

Tämä oli jo hyvä. Antti joutui odottelemaan kokonaisen minuutin, eikä kukaan vastannut. Silloin pitääkin jo huutaa.

Mut hei Antti kato tost mun viestist, siin on hyvät ohjeet maailmanelokuvantekemisee. Ai niin mut ei nykyää kukaa voi ite mitään kattoo mäki hauun et muut kertoo mulle vastaukset just sillon ku ite haluun.

A-mos

Viesti Kirjoittaja A-mos » 20.11.2006 15:34

Antti R kirjoitti:Mut miten leffoi tehtiinkää??????!!!???!1
Dvd:lle ne nykyään tehään. Kato. Tai sit jotkut voi kuvata vaik videolle. Riippuu vähän siit minkä tyyppist proggist niinku tekee. Luontofilkat tehään kai videolle kun eläimet kai näyttää niis paremmilt. Mut toimintaleffat ainaskin kaikki ja komediat tehdään ainaskin dvd:lle. R-Kioskin myyjä sano kun kyselin et miksei teil oo täällä dvd:llä mittään järkevii leffoi, tällasii paskoja vaan. Ostin sit vaan perunalastuja.

Antti R

Viesti Kirjoittaja Antti R » 20.11.2006 15:38

Mut miks mun premiere prå 7.0 ei tunnista mun kameran kuvaa.?

Tää kuvaa jotain 3gp. Saaks tähän tuubin kii?

A-mos

Viesti Kirjoittaja A-mos » 20.11.2006 15:46

Antti R kirjoitti:Mut miks mun premiere prå 7.0 ei tunnista mun kameran kuvaa.?
Kato se hei siit virallisest manuaalist joka tuli siin paketis, kun ostit sen ohjelman sun ihan omalla rahalla ja oikeesta kaupasta. Siin on se sivul 77. Mut sul ei taira ollakaan tota manuaalii, kun sul taitaakin olla joku kräkkibeetta. Varetusta kun ei tääl kato suvaita niin sulle me ei kato vastailla. Ja taitaa olla joku rantaruattalainen versiokin viäl ku siin on toi å tos Prååssa kun se pitäs olla kato Pro niinkuin siinä lätkämailas on mulla vintillä joku Titan Pro. Se on amerikkaa. Lainaaks kukaan erkkaria?

Vaka Vanha

Viesti Kirjoittaja Vaka Vanha » 20.11.2006 15:47

Antti oos ny hilijaa siellä hiekkiksellä tai mä pistän santaa sun housuihis.... Se mikkään Sonyn vika oo... arkkitihti o vaa palkannu vanhast muistist kirvesmiäsporukan tekkee vilmihommia. Tietty ne käyttää sahaa!!!!

Arkkitehti ny vaa koittaa muistaa ettei se vanha sanonta et arkkitehti pysyköö sahassaan yksinkertaisesti toimi vilimi hommis. Niis ku sakset rulettaa!!

Hoodoo

Viesti Kirjoittaja Hoodoo » 20.11.2006 15:49

No ompa teillä paljon kysymyksiä.

Yritän nyt tässä vastata kaikkiin mahdollisimman lyhyesti:
Käyttöohjekirja ratkaisee kaiken. Kaivakaa se esiin.

Sen lisäksi kamerassa pitää olla DV-in, siihen saa sitten minkä tahansa tuubin kiinni.

Antti R

Viesti Kirjoittaja Antti R » 20.11.2006 15:58

aI miks. Mikä se o?

Hoodoo

Viesti Kirjoittaja Hoodoo » 20.11.2006 16:30

Antti R kirjoitti:aI miks. Mikä se o?
Käyttöohjekirjan uuden testamentin puolella sivulla 170 ja jotain sanotaan selvästi:
DV-in on sinun innisi, älä pidä muita innejä.
Sony ei jätä rankaisemati sitä joka tuubinsa johonkin muuhun inniin liittää.

Vastaa Viestiin