Canon Xl2

Kokemuksia videokameroista
janne.h

Viesti Kirjoittaja janne.h » 15.08.2005 19:05

OLISKO JOSSAIN SAATAVILLA XL2:SELLA KUVATTUJA CLIPPEJÄ?

petrinne

Re: Xl2 käyttökokemuksia?

Viesti Kirjoittaja petrinne » 15.08.2005 19:49

rikun kirjoitti:99% varmasti suuri yleisö kyllä havaitsee eron progen ja lomitetun välillä, proge mielletään väkisinkin elokuvamaisemmaksi ihan jo tottumuksienkin johdosta.
Tästä kyllä uskaltaisin olla jyrkästi erimieltä. Varovasti sanottuna 95 % katsojista ei edes tiedä mitä eroa on progressiivisella tai loimitetulla kuvalla.
Samalle porukalle on aivan yhden tekevää, miten hyvää tai taiteellista kuvan laatu on, kunhan sisältö toimii.
Huono eli onneton kuvanlaatu kyllä huomataan, mutta tietyn hyvälaatuisuuden täytyttyä on suurelle yleisölle aivan saman tekevää millä kameralla tai tekniikalla tuotos on kuvattu.

Seetukka

Viesti Kirjoittaja Seetukka » 29.08.2005 11:06

dvxuser.com, xl2user.com ja dvinfo.net sivustoilta löytyy xl:2 sella kuvattuja klippejä, jos niitä haluaa katsoa. Muutenkin kyseistä kamerasta löytyy paljon käyttäjien kokemuksia ja muuta tietoa...

Seetukka

Viesti Kirjoittaja Seetukka » 29.08.2005 11:08

korjaan. Ei xl2user.com vaan http://www.thexl2.com

Grand Master Flash

Viesti Kirjoittaja Grand Master Flash » 08.12.2005 03:25

Öh.. Minä en ainakaan tiedä progressiivisen ja lomitetun kuvan eroa? Hjälp?

Jannechrome
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jannechrome » 08.12.2005 03:59

petrinne kirjoitti:
rikun kirjoitti:99% varmasti suuri yleisö kyllä havaitsee eron progen ja lomitetun välillä, proge mielletään väkisinkin elokuvamaisemmaksi ihan jo tottumuksienkin johdosta.
Tästä kyllä uskaltaisin olla jyrkästi erimieltä. Varovasti sanottuna 95 % katsojista ei edes tiedä mitä eroa on progressiivisella tai loimitetulla kuvalla.
Samalle porukalle on aivan yhden tekevää, miten hyvää tai taiteellista kuvan laatu on, kunhan sisältö toimii.
Huono eli onneton kuvanlaatu kyllä huomataan, mutta tietyn hyvälaatuisuuden täytyttyä on suurelle yleisölle aivan saman tekevää millä kameralla tai tekniikalla tuotos on kuvattu.
Lievennä vähän jyrkkyyttäsi. Ihmiset tekee paljon kuvauksellisiin seikkoihin liittyviä havaintoja. Olen kuullut maallikoilta monta kertaa kuvaukseen liittyviä kommentteja eri elokuviin tai tv-ohjelmiin liittyen. Muistelen jonkun tehneen gradunkin elokuvan katselusta ja siinä todettiin tämä sama asia.

Pukki

Viesti Kirjoittaja Pukki » 08.12.2005 17:04

Jannechrome kirjoitti:
petrinne kirjoitti:
Lievennä vähän jyrkkyyttäsi. Ihmiset tekee paljon kuvauksellisiin seikkoihin liittyviä havaintoja. Olen kuullut maallikoilta monta kertaa kuvaukseen liittyviä kommentteja eri elokuviin tai tv-ohjelmiin liittyen. Muistelen jonkun tehneen gradunkin elokuvan katselusta ja siinä todettiin tämä sama asia.
Minä en ainakaan tuota eroa huomannut ennenkuin tiesin asiasta.

Tuntuu ettei tuota tv-ohjelmien ja dvd-elokuvien eroa huomannut niin selvästi. Ja ei sitä vieläkään niin selkeästi näe hyvin tehdyistä ohjelmista.

Tietysti ne omalla kameralla kuvatut videot näyttävät lomitetuilta.

Seetukka

Viesti Kirjoittaja Seetukka » 07.01.2006 16:16

Itse huomasin eron lomitetun ja lomittamattoman välillä, vaikka en tiennyt että edes semmoista oli olemmassa kuin proge. En väitä että huomasin missä oli ero, mutta ero oli kuitenkin selvä. Sama on ollut lähes kaikilla ystävilläni kenelle olen testin tehnyt. Eivät he tiedä mitä eroa kuvissa on, mutta toinen näyttää enenmmän "kotivideolta" kuin toinen. Tämä sai minutkin siirtymään progeen.

Vastaa Viestiin