kyselyä videokamerasta auton tuulilasiin

Keskustelua videokameroista
Ernesti

kyselyä videokamerasta auton tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Ernesti » 14.10.2018 20:30

Morjensta, kyselenpä teiltä kun en tiedä ja epäonnistunut kokeilu harmittaa ja tulee kalliiksi.
Aikomus lähteä Norjaan ensi syksynä, kiertelen vuonojen reunoja ja yritän saada aikaiseksi hyviä videonpätkiä.
Usein käy niin, että maisema on kaunis, mutta ei voi pysähtyä kun ei ole tilaa/paikkaa pysäköidä. Jos auton tuulilasissa olisi videokamera, jolla voisi kuvata ajon aikana juuri silloin kun tarvis vaatii.

Kyselenkin teiltä, jotka käyttävät moista vempelettä ehdotuksia kamerasta. Jonkinmoinen actionkamera saattaisi olla paikallaan.
Minulla ei ole älypuhelinta jolla voisi ohjailla kameraa. Kaukosäädin, langallinen voisi auttaa, kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin aloittaa kuvaus ja sitten lopettaa.

Käyttötunteja kameralle ei tule vuodessa kovinkaan paljon, 100 - 300
€ voisi olla kohdallaan, käytetty kamera saattaisi olla yksi vaihtoehto.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

1509

Viesti Kirjoittaja 1509 » 14.10.2018 21:42

Olen melko paljon kierrellyt Pohjois-Norjan Jäämerenrantoja eikä ole vielä tullut sellaista tilannetta, ettei henkilöautoa saisi tien sivuun. Jos ei ihan kuvauskohteeseen, niin kuitenkin kohtuullisen kävelymatkan päähän. Isolla matkailuautolla tämä voi tietenkin olla hankalampaa. Monella kauniilla paikalla on pysähtymiseen tarkoitettuja levähdysalueita. Siellä, niin kuin muuallakin, kauneimmat maisemat ovat yleensä tien sivulla eikä suoraan edessä. Ovathan Norjan tiet kuitenkin niin erilaisia suomalaiseen maisemaan verrattuna, että saa ihan kivaa kuvaa vaikka kuvaisin koko ajan suoraan edessä olevaan tietä. Vaikka nyt hankkisi tuulilasiin kiinnitettävän kameran, niin kannattaa kuitenkin ottaa mukaan toinenkin kamera, millä saa hyvää maisemakuvaa pysähdyspaikoilta.

jorma k

Viesti Kirjoittaja jorma k » 15.10.2018 18:13

Ei aivan budjetissasi, mutta uusi Gopro 7 verkkokaupassa 64Gt muistikortin kanssa ,nyt tarjouksessa 459,90€, vaikuttas hyvältä.

Siihen päälle vielä lisä akut yms.
Viimeksi muokannut jorma k, 15.10.2018 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hoodoo

Viesti Kirjoittaja Hoodoo » 15.10.2018 19:20

jorma k kirjoitti:Ei aivan budjetissasi, mutta uusi Gopro 7 verkkokaupassa 64Gtmuistikortin kanssa 459€, vaikuttas hyvältä.

Siihen päälle vielä lisä akut yms.

Minä olen autokamerana reissuissa käyttänyt noita vanhemman mallin goproja.
Keväällä 2017 ostin e-ville.com:sta ihan huvikseni SJCAM SJ4000 WiFi HD Action-kamera 12MP.
Maksoi vain 69.95€, olen vähän huono arvostelemaan laatua, mutta mun käytössä en ole huomannut paljon mitään eroja goproihin nähden, paitsi että tässä halpisvehkeessä on selkeä värinäyttö ja sitä on helppo ohjata ilman puhelimia tai padeja.
Tuota mallia ei näköjään enää ole saatavilla, mutta niillä on parannettuja versioita tuosta noin 80€ hintaan.

jorma k

Viesti Kirjoittaja jorma k » 15.10.2018 21:16

Joo noita on paljon erimerkkisiä. Toi Gopro 7 vain vaikutti hyvältä, kuvanlaadultaan ja vakaajaltaan ja siinä pitäis olla äänikomentokin? englanniksi. Mikä on hyvä laatu on niin katsojasta kiinni,
kestävyydetkin lienevät laitekohtaisia?

Verkkokauppa.com:ssa on käyttäjien arvioitakin useista eri action kameramalleista

Vastaa Viestiin