"Star Farts" -scifi-projektiin 3d-osaajia/musiikin

Etsitkö tekijää projektiisi? Kysy sitä täällä.
poistettu_tunnus

"Star Farts" -scifi-projektiin 3d-osaajia/musiikin

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus » 10.05.2007 17:20

Hyvää päivää vaan kaikille! Olen --, 17-vuotias (aloitteleva) elokuvantekoharrastaja. Aloitettiin tässä n. vuosi sitten elokuvaprojekti, jonka käsikirjoituksen teon olin alottittanut jo joskus 11-vuotiaana (uusiksi meni kokonaan :D ). Pienestä asti kun olen halunnut tehdä Star Wars -parodian, ja mm. Star Wreckin ja Ryan vs Dorkmanin innoittamana alettiin noin kymmenen hengen porukalla väsätä pienimuotoista elokuvaa, jonka työnimeksi tuli Star Farts. Ihme kyllä se taitaakin onnistua omista ja muiden epäluuloista huolimatta. Nyt alkavatkin kuvaukset olla jo loppusuoralla, mutta se vaativin osa on vielä jäljellä... Olen jo saanut tietokoneella räpelletyksi valomiekkailukohtaukset Lightsaber Maker -ilmaisohjelmalla ja joitakin 3d-malleja Anim8orilla (sekin ilmainen), ja vieläpä yksin koko roskan.

Itse asiaan: en kuitenkaan itse ehdi enkä osaa tehdä kaikkea, mitä hyvä (lue: parempi kuin surkea) scifi-elokuva tarvitsee. Siksi pyydänkin, jos joku ystävällinen ihminen suostuisi tekemään avaruusaluksia sun muita 3d-hommia (esim. scifistisiä hyökkäysvaunuja ja joukkojenkuljetusaluksia) tai musiikkia elokuvaa varten. Jos innostusta löytyy, ottakaa IHMEESSÄ yhteyttä tähän sähköpostiosoitteeseen:

--

Jos joku kiinnostuu, niin lähetän sähköpostilla tarkempia yksityiskohtia 3d-mallien ulkonäöstä. Ja jos säveltäjälahjakkuuksia löytyy, niin kerrottakoon, että musiikin tulisi olla juuri sellaista mahtipontista, joka kuulostaa tähtien sodan orkesterimusiikilta :)

--

P.S. 3d-mallien ei tarvitse olla anim8or-ohjelmalla tehtyjä, koska voin muuttaa ne anim8oriin sopivaksi.
Viimeksi muokannut poistettu_tunnus, 11.09.2015 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pjcf

Re: "Star Farts" -scifi-projektiin 3d-osaajia/musi

Viesti Kirjoittaja pjcf » 11.05.2007 17:46

-- kirjoitti:Ja jos säveltäjälahjakkuuksia löytyy, niin kerrottakoon, että musiikin tulisi olla juuri sellaista mahtipontista, joka kuulostaa tähtien sodan orkesterimusiikilta :)
Voit sillä välin laittaa temppimusiikiksi Gustav Holst: Planets ja niistä "Mars".
Huomaat sitten samalla mistä astiasta se Williams on ammentanut...

Noita klassisia kaikkine oikeuksineen löytyy (yleensä itä-euroopan orkesterien tekeminä) melko sopuhintaan. Katso vaikka:

http://www.shockwave-sound.com/genre/113.html
29 usd per kipale, voi kuunnella ennakkoon.

Säveltäjä pystyy tekemään sulle sitten ehjemmän kokonaisuuden, joka voi olla paljon parempi kuin näistä miksattu. Tai sitten ei. Eli jääpä ainakin vertailukohta.

t. Petri

Chaldan

Viesti Kirjoittaja Chaldan » 11.05.2007 22:24

Noh noh, vähän luottoa kuitenkin omiin tekeleisiin. Puhu projektistasi realistisesti, mutta silti positiivisesti ja kritiikki tulee sitten kohdistua valmiiseen työhön.

Vaikka itsellä ei enempää ikää ole, tuon olen ainakin elämän varrella oppinut ;)

Ramiha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ramiha » 12.05.2007 09:43

Moi, anna mennä vaan. Hyvältä näyttää, mun 8 vuotias Star Wars fanittaja poikani tykkäs miekkailusta ja totesi, että tosi hyvä.

Itse pari vuotta Lightwavella veivaanneena voin todetta, että mahtavia 3d-mallinuksia ja efektejä voi aina saada mutta just nuo muut jutut tekee leffasta leffan.
Okei efektithän tuossakin oli kyseessä mutta kuitenkin, se oli omastakin mielestä hyvä.
Keep on shooting.

:D No kuhan vain ajattelin mainita.

Chaldan

Viesti Kirjoittaja Chaldan » 12.05.2007 12:00

Itseä on aina ihmetyttänyt, niin kerroppa, miten saat nuo ääniefektit valomiekkoihin? Onko siihenkin kehitelty joku ohjelma?

poistettu_tunnus

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus » 13.05.2007 16:35

Itselläni oli epäluuloja VAIN projektin alkuvaiheella mutta sitten kun sain käsiksen valmiiksi niin rupesin jo miettimään että tästähän saattaakin tulla ihan hyvä. Epäluulot johtuivat lähinnä siitä, että olimme aiemmin tehneet "yhden päivän elokuvia", eli otettiin kamera, mietittiin 2 sekuntia mitä tehdään ja sitten vain kuvattiin. No, niinhän me kaikki joskus.

Nuo shockwave-soundin musiikit vaikuttivat ihan laadukkailta. Täytyypä ihan harkita tosissaan niiden käyttöä...

Valomiekkojen äänet tein ohjelmalla LS Sound (LS Makerin, ilmaisen valomiekkaohjelman tekijältä). Erittäin helppokäyttöisiä ovat kumpikin. Ne (sekä LS Text, jolla voi tehdä Star Wars - alkutekstit) löytyvät osoitteesta
http://lsmaker.uw.hu/page.php

Uskoisin, että elokuva valmistuu vielä tämän vuoden puolella. Mutta toisaalta, Star Wreckin piti ilmestyä jo vuonna 2000, joten tarkkoja aikoja en uskalla mennä sanomaan.

EDIT: Meinasi unohtua se, mistä itse äänet voi ladata. Valomiekka-, laserpistooli-, avaruusalus-, räjähdys- tms. ääniä voi ladata osoitteesta

http://theforce.net/fanfilms/postproduc ... ndfx02.asp

Chaldan

Viesti Kirjoittaja Chaldan » 18.05.2007 22:55

Eikäs tuo Michael Law mainostanut tekevänsä huippuluokan musiikkia. Vaikka maksaakin, suosittelen ostamaan, onhan tuo niin pitkä projekti ollut.

Linkkiä

ttk
Viesti:

Musikkiyrittäjä

Viesti Kirjoittaja ttk » 29.05.2007 22:42

Voisin kokeilla siipiäni projektinne musiikkituotannossa ja sen etujen ajossa.

poistettu_tunnus

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus » 09.06.2007 21:37

Jos oot ttk saanu valmiiks jonkinlaista musiikkimateriaalia nii pistäppä tulemaan sähköpostiin jos mahdollista.

EDIT: Oho, olitkin sama henkilö joka oli jo laittanu matskua tulemaan. Sorry

Vastaa Viestiin