Olen katellu vähän tuota Follow Focusta ja olen tullut siihen tulokseen että nykyisellä budjetilla unelmoin sitä vielä 40 vuoden päästäkin, joten päätin että teen sellaisen itse...ainoa ongelma on vain se että kuinka teen tukirakenteen sille. Rakenteen tulisi olla sellainen että sitä voisi käyttää pitkän putken (400mm) ja pienen putken kanssa (18mm) + kaikki muut putket ilman että joutuisi tekemään kahta tukea.
Olen ajatellut systeemiä jossa tarkennusrengasta pyörittää yksi rullaluistin. Olen todennut tämän ihan toimivaksi. Ainoa ongelma on rakenne. Itsellä ei ole mitään putkisysteemiä saati Rigiä joten pitäisi rakentaa jonkinlainen tuki Follow Focukselle jonka kiinnittää pikakiinnityslevyyn. Tällä hetkellä on suunniteltu systeemi jota voi säätää ns kiskojen avulla X, Y ja Z akselin suuntaisesti. Levyt ovat arca-swiss tyylisiä, mutta pienempiä.

Tuon tyylisiä, mutta ongelmana on nyt vain, onko mitään helpompaa tapaa toteuttaa tuota kisko/säätörakennetta. Jos teen tuollaisen kiskosysteemin, niin joudun koneistamaan koska itseltä ei löydy välineitä eikä myöskään koululta joiden tiloissa tekisin.
Onko ehdotuksia miten tuollaisen säätöjärjestelmän voisi helposti tehdä itse. Ruuvi ja mutterisysteemi on yksi, mutta se on portaallinen ja reikiä joutuisi tekemään monia ja kuitenkin silloinkin se ei ole kovinkaan monipuolinen. Eli miellellään portaaton. Nykyisestä ideasta on kuva tulossa aivan juuri.