Kasettikimppa on auki

Kehittävää keskustelua Digivideoyhdistyksen toiminnasta. Risut ja ruusut ovat tervetulleita.
varma

Turha mitään kiitellä .

Viesti Kirjoittaja varma » 26.04.2006 18:00

Minua on ainakin henkilökohtaisesti loukattu . Olen ajoissa Maksanut jäsenmaksut ja ohjeiden mukaan tehnyt tilauksen . Ja tiedustellut Jäsenalennuksia , saanut vastauksen päin naamaa . Ei minulle kuulu mitään jäsenalenuksia . Olen tehnyt päätöksen etten käytä Maitolaiturin palveluksia enään ikinä . Jos minut sentakia erotetaan Digivideo toiminnasta siitä vaan . Mutta katson että minä olen joutunut ilman omaa syytäni , eriarvoseen asemaan Digivideo Jäsenenä . En oikein tiedä olenko virallisesti jäsen , vaikka olen saanut monenlaisia tunnuksia ja tervetuliais toivotuksia Söhköpostitse Digivideo Yhdistykseltä ja Maitolaiturilta .

Epäilijä

Viesti Kirjoittaja Epäilijä » 26.04.2006 18:22

Tää on jännä klubi. Itsekin olen tähän joskus kuulunut, eli jäseneksi liittynyt ja silloin tietysti jäsenmaksun maksanut. Ensimmäisen vuoden aikana osallistuin vuoden molempiin kasettikimppoihin. Sen jälkeen yhdistykseltä on kyllä tullut jotain sähköposteja, mutta jäsenmaksuani ei kukaan ole kaivannut. Olen siis ilmeisen ei-toivottu jäsen ja kaiketi siksi mut on hiljaa pyyhkäisty pois tästä kerhosta. No samapa tuo, eipä se ole multa paljonkaan pois.

Virtanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 26.04.2006 18:51

Epäilijä kirjoitti:Sen jälkeen yhdistykseltä on kyllä tullut jotain sähköposteja, mutta jäsenmaksuani ei kukaan ole kaivannut.
Joo on jännä klubi joo, kun ei henkilökohtaisesti tiedustella maksun viipymistä. Nyt olet tainnut saada pahan kolauksen egollesi, kun noin olemme sinut unohtaneet.

Eihän täällä sivustolla notkuminen mitään maksuja vaadi. Jos siis syksyllä saamasi sähköpostin perusteella et ole maksua suorittanut, on se sinun valintasi, eikä jäsenyytesi näin ollen ole voimassa.
Huomaat kyllä tilanteen heti, jos esim. varaat lainalaitetta tms. itsellesi, tai yrität osallistua vain jäsenille tarkoitettuun kimppaan. Jollei siinä vaiheessa maksut ole kunnossa, jää lainaukset ja muut aikomukseksi.

Epäilijä

Viesti Kirjoittaja Epäilijä » 26.04.2006 19:14

Vitsihän onkin siinä, että kun syksyllä ei ole tullut mitään sähköpostia jäsenmaksuun liittyen. Ymmärrän kyllä yskän ja kun en ole lainalaitteidenne tarpeessa, eikä mun ostomäärillä tuolla kasettikimpallakaan ole niin merkitystä niin antaa olla vaan.

Taisi tässä muuten löytyä myös idean isä.

Jukka Vainikainen

Viesti Kirjoittaja Jukka Vainikainen » 26.04.2006 19:22

Epäilijä kirjoitti:Vitsihän onkin siinä, että kun syksyllä ei ole tullut mitään sähköpostia jäsenmaksuun liittyen. Ymmärrän kyllä yskän ja kun en ole lainalaitteidenne tarpeessa, eikä mun ostomäärillä tuolla kasettikimpallakaan ole niin merkitystä niin antaa olla vaan.
Tuliko sinulle tästä viimeisimmästä kasettikimpasta tiedote? Jos ei, niin olisiko yhdistyksen rekisterissä oleva sähköpostiosoite väärä?

Epäilijä

Viesti Kirjoittaja Epäilijä » 26.04.2006 20:13

Kyllä tuli. 7.4.2006 kello 11.45. Sekin on mielestäni aika hauskaa, että tuli vaan vaikka en ole enää edes jäsen.

Sergio

Re: Kasettikimppa on auki

Viesti Kirjoittaja Sergio » 02.05.2006 22:18

Jukka Vainikainen kirjoitti: Kimppa päättyy 20.4 klo 10.00 ja kasetit toimitetaan huhtikuun lopussa. Saattaa olla että joissakin kaseteissa kestää pidempään, riippuen tilausmääristä.
Mitenkähän pitkään pitää odotella, kunnes tilatut tuotteet tulevat? Joillakin tuotteilla siis saattaa kestää pitempäänkin? Mitäköhän tallaiset tuotteet mahtavat olla? Mahtaako mennä Toukokuun loppuun vai Juhannukseen? Siis kun puhutaan tosiasioista ja jätetään myyntipuheet sikseen.

Jos tilasi useampia tuotteita, muu paketti odottaa viimeisimpänä saapuvaa tuotetta, eikö vain?

Jos tuosta "Huhtikuun loppu" - ajankohdasta viikkokaupalla poiketaan, olisiko mahdollista esittää eri tuotteilla yksilöidyt toimitusajat?

Yst. Terv. Sergio

Jukka Vainikainen

Viesti Kirjoittaja Jukka Vainikainen » 03.05.2006 08:33

Sergio kirjoitti: Siis kun puhutaan tosiasioista ja jätetään myyntipuheet sikseen.
No niin, nyt sitä sitten olen jo epärehellinenkin...
Sergio kirjoitti: Jos tilasi useampia tuotteita, muu paketti odottaa viimeisimpänä saapuvaa tuotetta, eikö vain?
Juuri näin.
Sergio kirjoitti: Jos tuosta "Huhtikuun loppu" - ajankohdasta viikkokaupalla poiketaan, olisiko mahdollista esittää eri tuotteilla yksilöidyt toimitusajat?
Ei ole mahdollista tehdä toimitusaikataulukkoa.
Määrät on isoja ja siksi tukkurit ja maahantuoja toimittavat kasetit osissa.
Osahan kimpaan osallistujista on jo saanut kasettinsa.

Sergio

Viesti Kirjoittaja Sergio » 04.05.2006 19:47

Jukka Vainikainen kirjoitti:
Sergio kirjoitti: Siis kun puhutaan tosiasioista ja jätetään myyntipuheet sikseen.
No niin, nyt sitä sitten olen jo epärehellinenkin...

Elä nyt ota ittees. En tarkoittanut pahalla (enkä varsinkaan noin). :oops: Tarkoitin vain, että jos sinä tiedät niin olisi mukava jos kertoisit kaunistelemattoman vastauksen. Kaksi viikkoakin on hyvin pitkä aika jos esim. kauppias joka armas päivä kahden viikon ajan lupaa, että huomenna tulee , viimeistään huomenna tulee, kun sanoisi ennemmin suoraan, että menee kaksi viikkoa, mutta saattaa mennä kolmekin...

jsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsi » 04.05.2006 22:18

Koita nyt Sergio tajuta, että tässä ei ole kyse mistään bisneksestä kyse vaan puhtaasta talkoohommasta, jota Jukka on tehnyt loistavasti koko tämän yhdistyksen historian ajan.

Joka kerta kun tätä kimppaa on pykätty on voinut foorumista lukea näitä samantyyppisiä "liityin eilen jäseneksi, miksi en ehdi kimppaan kun se tänään päättyy jne. jne. jne.". Tällainen venkoilu vain syö talkoolaisten motivaatiota eikä tosiaankaan paranna mahdollisuutta saada samaa toimintaa jatkumaan tulevaisuudessakin. Jos on kova hätä saada nauhoja, silloin kävelee kauppaan ja ostaa ne eikä kiukuttele kimppatilausten järjestäjille aiheuttaen pahimmassa tapauksessa sellaisen tilanteen, että koko kimppaa ei enää tulla järjestämäänkään järjestäjien innon loputtua. Enneminkin tarvitsisimme yhdistykseen uusi innokkaita aktiivijäseniä tekemään esim. pyyteetöntä talkootyötä saman asian puolesta.

Sergio

Nöyrä Anteeksipyyntö Jukalle

Viesti Kirjoittaja Sergio » 05.05.2006 00:50

Nöyrä Anteeksipyyntö Vainikaisen Jukalle.

En ole oikein ymmärtänyt tähän asti miten tämä kasettikimppa oikeen toimii (jos nyt oikein ymmärrän vieläkään), mutta jos sinä Jukka olet hoitanut tätä talkootyönä niin vielä kerran todella Syvä ja Nöyrä Anteeksipyyntö tökeröstä kielenkäytöstäni sekä epäasiallisen tiukkalinjaisista kysymyksistäni. (Et siis ilmeisesti olekaan hyvää provisiota kasettikimpan tilauksesta tekevä yhteysmies vaan jotain ihan muuta.)

Tänä päivänä olen vain myyjien taholta tottunut siihen, että ostotilanteessa ensin lupaillaan maat ja kuut taivaalta ja sitten kun on kaupat saatu aikaan asiakas saa vain odottaa ja pettyä.

Milloin saa odottaa ostetun tuotteen saapumista liikkeeseen tai kotiin, milloin ongelmatapauksissa ( ja niitä ongelmatapauksiahan nykypäivänä riittää on sitten kyseessä mikä tahansa digitaalitekniikkaan liittyvä härpätin) tuotteen lähettelyä korjaamolle ja korjausjonoissa lojumista. Luvatut aikataulut aina venyvät eikä mikään toimii siinä ajassa kuin luvataan. Mutta tätä arvostelu ei siis nyt missään tapauksessa koske sinua Jukka vaan nykyaikasta kilpailutettua ahnetta busineshenkistä maailmaamme. Sille tulee vain joskus niin allergiseksi, että allergiareaktiokohtauksista saavat toisinaan syyttömätkin kärsiä.

Siis vielä kerran Pahoitteluni Jukka.

Miten olisi mahdollisista osallistua täältä Turusta käsin yhdistyksen talkootoimintaan? Olisin kiinnostunut.
Viimeksi muokannut Sergio, 05.05.2006 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsi » 05.05.2006 06:44

Selvyyden vuoksi: Jukalla tässä tarkoitin siis Vainikaisen Jukkaa, ei Virtasta ja Sillanpäätä, meitä on kolme juccaa yhdistyksen hallituksessa.

Virtanen
Viesti:

Re: Nöyrä Anteeksipyyntö Jukalle

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 05.05.2006 08:55

Sergio kirjoitti:Nöyrä Anteeksipyyntö Jukalle.

En ole oikein ymmärtänyt tähän asti miten tämä kasettikimppa oikeen toimii (jos nyt oikein ymmärrän vieläkään), mutta jos sinä Jukka olet hoitanut tätä talkootyönä niin vielä kerran todella Syvä ja Nöyrä Anteeksipyyntö tökeröstä kielenkäytöstäni sekä epäasiallisen tiukkalinjaisista kysymyksistäni. (Et siis ilmeisesti olekaan hyvää provisiota kasettikimpan tilauksesta tekevä yhteysmies vaan jotain ihan muuta.)

Selvennettäköön tuo kimppa-asia nyt kaikille, joille se vielä mahdollisesti on epäselvä.
Kysehän on puhtaasti siitä, että kun on pyydetty ja saatu maahantuojilta tarjoukset kaseteista, on jäsenistöllä mahdollisuus varata niitä itselleen. Kun kimpan sulkeuduttua tiedetään kokonaismäärä, tehdään tilaus maahantuojilta ja tukkureilta. Kun tilaukset sitten saapuvat, toimitetaan ne tilaajille.
Yksinkertaista, eikö?
Koska kasetteja tilataan vain se määrä kuin on varattukin, on kimpan takaraja ehdoton, eikä siitä voida lipsua jonkun mattimyöhäisen takia. Silloin on tilaus tukkurille jo lähtenyt.
Toimitusten aikataulu on sitten kiinni täysin tukkurien toimituksista. Jos heiltä lähtee tavara heti, ovat toimituksetkin nopeita. Jos taas tukkuri ihmettelee muutaman tuhannen kasetin tilausta muutamankin päivän pitempään, viivästyvät myös kimppatoimitukset. Aiempina vuosina on käynyt jopa niin, ettei tukkurilla ole ollut edes varastossaan tarvittavaa määrää, vaan niitä on jouduttu odottelemaan pitempäänkin. Tämän takia on mahdotonta sanoa etukäteen tarkkaa aikataulua toimituksille.
Kun kasetit saapuvat, toimitetaan ne välittömästi eteenpäin.
Kaiken tämän edelläkuvatun on Vainikaisen Jukka hoitanut esimerkillisen hienosti. Ei ole aivan pikkujuttu pyytää ja kilpailluttaa eri toimittajilta tarjouksia, hoitaa varausten vastaanotto, tilata tavara toimittajilta, jakaa koko tuhansien kasettien määrä tilausten mukaisesti, pakata ne ja lähettää vastaanottajille. Kaiken tämän lisäksi hoitaa rahaliikenne ja kaikki siihen liittyvä sekä jäsenistön, että myös tukkurien suunnalta/suuntaan.
Kaiken tämän hallinnointi onnistuu vain kun tilaukset ja muu sellainen pysyy näpeissä.
Aikaisempina vuosina tuo toteutettiin hankalasti sähköpostilla, jolloin virhemarginaali toimituksissa ja muu sellainen oli äärimmäisen hankala hallita. Siksi jäsenistön tilausten ja kimpan hallinnan takia siirryttiin käyttämään Maitolaiturin valmiita kanavia ja ohjelmistoja. Jäsen EI osta kasetteja Maitolaiturilta, vaan ne ainoastaan toimitetaan sitä kautta. Maitolaituri ei myöskään saa sentin senttiä niistä provikkaa, vaan koko suurtilauksen myötä saatu alennus on käytetty jäsenistön hyväksi.

Omasta puolestani kiitän kimpan puuhamiehiä uhrautuvasta työstä yhdistyksen (ja sitä kautta jäsenistön) hyväksi.
Se, missä muodossa kimpat toteutetaan tulevina vuosina, on kokonaan kiinni jäsenistöstä. Ei ole kovin vaikeaa kuvitella, millainen vaikutus tällä nytkin alkaneella narinalla ja kitinällä on ihmisten halukkuuteen toteuttaa tuota edellä mainittua rumbaa.

Jos nämä kaikille edulliset kimpat loppuvat, tiedätte ketä syyttää. Silloin voisikin olla mielenkiintoista seurattavaa, kun vikisijät vikisevät vikisijöille... :wink:

Tuiskula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuiskula » 05.05.2006 09:08

Sergio kirjoitti: Milloin saa odottaa ostetun tuotteen saapumista liikkeeseen tai kotiin, milloin ongelmatapauksissa ...

Luvatut aikataulut aina venyvät eikä mikään toimii siinä ajassa kuin luvataan.
Muutaman kerran minun kohdallani kauppias on jäänyt nuolemaan näppejään. Olen halunnut ostaa jonkun laitteen. Sitä ei ole "lähikaupassa" ollut juuri sillä hetkellä ja se on tilattu, luvattu silloin ja silloin. Kun ajankohta on tullut, ei sitä ole vieläkään tullut. Yllättäen olenkin ollut toisella paikkakunnalla ja kas, siellä on ollut hyllyssä haluamani tuote. Niinpä olen ostanut tuotteen sieltä, missä se oli hyllyllä.

Sergio kirjoitti: Miten olisi mahdollisista osallistua täältä Turusta käsin yhdistyksen talkootoimintaan? Olisin kiinnostunut.
Monella tavalla. Yksi tapa on kirjoittaa artikkeleita, jos on jotain sanottavaa, joka liittyy aiheeseen.

Tapaamis/kurssitilaisuuksien järjestäminen (tilojen hankinta, majoitus, ohjelman suunnittelu, kouluttajien hankinta)

Hallituksen jäsenet varmasti osaavat kertoa enemmänkin. Tekemistä kyllä riittää, eikä isoja hommia tarvitse yksin tehdä.

Virtanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 05.05.2006 09:22

Sergio kirjoitti: Miten olisi mahdollisista osallistua täältä Turusta käsin yhdistyksen talkootoimintaan? Olisin kiinnostunut.
Tuiskula tuossa jo ehtikin mainita useita osallistumismuotoja.
Ei tämä ole mitenkään paikkaan sidottua. Nytkin hallitus + muut puuhailijat koostuu melko tasaisesti ympäri Suomea asuvista harrastajista. Kun toiminta on suurelta osalta nettivetoista, ei paikalla ole väliä. Minäkään en ole vuosikokouksia ja messutapaamisia lukuunottamatta tavannut muita jäseniä fyysisesti kuin joitakin lähellä asuvia pari kertaa näiden vuosien aikana. Silti on yhteistyö pelannut ja olen voinut kantaa korteni kekoon.

Vastaa Viestiin