Mitä jos minä tappaisin sinut?

Tuo valmiit työsi esille täällä.
Arkkitehti

Mitä jos minä tappaisin sinut?

Viesti Kirjoittaja Arkkitehti » 06.12.2012 17:24

Hei,

ja hyvää itsenäisyyspäivää niille jotka täällä tänään hengaavat.

Kiinnostais kuulla kommentteja taannoin tehtyyn lyhäriin:

http://vimeo.com/52083303

Itsenäisyyspäivän kunniaksi minua itsekkäästi kiinnostaisivat erityisesti ääneen ja värimäärittelyyn liittyvät kommentit, koska olen itse itsenäisesti niiden kanssa joutunut painimaan.

Saa olla kriittinenkin, koska jynssäsin niitä niin kauan kuin osasin.

johkar

Viesti Kirjoittaja johkar » 06.12.2012 19:10

Huolella tehty pätkä, tosin joissain paikoin ärsytti liika kapea terävyysalue ja ainakin miehen kasvot olivat välillä epätarkat.

Alkuasetelma on vähän samanlainen kuin TV1:ltä taannoin tulleessa "Seinää vasten" sarjassa. Mielenkiintoinen oikeuskäsittely tulossa...

Johannes

Kim

Viesti Kirjoittaja Kim » 06.12.2012 20:26

Tykkäsin :D

Imuutin tuon alkuperäisen 1,25 GB 1080p pätkän ja katsoin omassa studiossa. Koska olen nipo, niin löysin kuitenkin pari juttua mistä on pakko mainita :) Ambienssi ulkona sillalla muuttu stereosta monoksi ja sitten taas stereoksi. Monoambiensii ikäänkuin syö dialogilta tilaa stereokuvan keskellä ja onhan se epäjohdonmukaistakin kun se vaihtelee.

Miehen dialogi on hallin sisällä muutama kerran vähän tumma ja selkeys puuttuu. Ilmeisesti puomi ei ole ollut ihan optimaalisesti muutamassa kuvassa?

Loistavan uskottavat ampumisäänet! Oliko tehosteita vai ihan itse tehtyjä? Itse kun olen myöskin tehnyt niin tiedän miten vaikeita ne on tehdä niin että niissä on sekä munaa että uskottavuutta. Mukavasti oli jätetty dynamiikkaa laukaisuille. Uskottava ambienssi hallissakin.

Ai että toi hallikohtaus olisi maukas tehdä 5.1 miksauksella :)

Kaikenkaikkiaan ihan pro äänet! Paljon paskempaa tulee telkkarista päivittäin. Värimaailmasta sanon sen verran että mikään ei häirinnyt, ja se on jo aika hyvin tänä päivänä :) Ei ollut paskanhaaleenvihree kuten trendi nykyään on Suomessa.

Hyvää työtä!

Arkkitehti

Viesti Kirjoittaja Arkkitehti » 06.12.2012 21:54

Oho, kiva kuulla!
Kim kirjoitti:Ambienssi ulkona sillalla muuttu stereosta monoksi ja sitten taas stereoksi. Monoambiensii ikäänkuin syö dialogilta tilaa
Hyvä pointti. Ja virkistävää jos joku huomaa näitä missä on ite vähän oikaissut, koska välillä tuntuu, että tulee tehtyä turhaa työtä kun kuitenkin kaikki katsoo läppärillä pätkän.
Kim kirjoitti: Miehen dialogi on hallin sisällä muutama kerran vähän tumma ja selkeys puuttuu. Ilmeisesti puomi ei ole ollut ihan optimaalisesti muutamassa kuvassa?
Joo siellä oli muutamia aika pahoja. Kuitenkin tämä oli mulle eka projekti, jossa tuntui siltä, että äänimies oli osannut hommansa. Toisin sanoen ei tuntunut siltä, että olisi pelastamassa matskua.
Kim kirjoitti: Loistavan uskottavat ampumisäänet!
Tehosteita ne olivat. Niiden jynssäämiseen meni kyllä aikansa kun kokoajan tuntui, että ei tässä ole vielä tarpeeksi potkua. Taisin lopuksi laskea muutaman dB:n koko ääniraitaa alas, jotta saisin sen dynamiikan sieltä. Onkohan se ihan oikeaoppista :P

Olen törmännyt joskus elokuviin, missä pamaus todella säpsäyttää (kuten indie-elokuva Anni lopussa, tai elokuvassa Drive). Semmoinen ei tietenkään sovi actionleffaan, missä pauketta on niin paljon, että siihen on tarkoituskin hieman turtua. Mutta draamassa on mielestäni hyvä jos laukaus on hieman inhottavan kova.
Kim kirjoitti:Värimaailmasta sanon sen verran että mikään ei häirinnyt, ja se on jo aika hyvin tänä päivänä :) Ei ollut paskanhaaleenvihree kuten trendi nykyään on Suomessa.
Loistavaa!

Arkkitehti

Viesti Kirjoittaja Arkkitehti » 06.12.2012 21:54

johkar kirjoitti:Huolella tehty pätkä, tosin joissain paikoin ärsytti liika kapea terävyysalue ja ainakin miehen kasvot olivat välillä epätarkat.
Totta turajat.

Kim

Viesti Kirjoittaja Kim » 06.12.2012 23:01

Arkkitehti kirjoitti:Taisin lopuksi laskea muutaman dB:n koko ääniraitaa alas, jotta saisin sen dynamiikan sieltä. Onkohan se ihan oikeaoppista :P
Riippuu minne tekee. Telkkariin tossa oli aika paljon dynamiikka. Mutta toisaalta leffateatterissa voisi olla vielä enemmänkin. Kaikkihan on siitä kiinni että mikä se kuunteluvolyymi on. Kotona telkkkarista se on 50 dB ja leffateatterissa huiput 105 dB. Se on sellaista taiteilua tuo välillä. Leffatetatterimiksaukset on ihan eri asia kuin telkkarimiksaukset

Halsu
Viesti:

Re: Mitä jos minä tappaisin sinut?

Viesti Kirjoittaja Halsu » 07.12.2012 09:16

Arkkitehti kirjoitti:Kiinnostais kuulla kommentteja taannoin tehtyyn lyhäriin:
Tykkäsin, pelitti. Virkistävä pieni tarina, jätti sopivan määrän kysymyksiä auki. Toteutuksesta oikeestaan aika samat kommentit kuin muilla, turhan kapea DoF kiusasi parissa kohdassa (se sopii paremmin unenomaiseen fiilikseen), jos nyt pilkkua pitää viilata. Värimeininki toimi hyvin tähän tunnelmaan. Äänipuoli toimi myös.

goulla

Viesti Kirjoittaja goulla » 07.12.2012 10:41

Hieno pieni tarina. Tykkäsin paljon!

theinonen

Re: Mitä jos minä tappaisin sinut?

Viesti Kirjoittaja theinonen » 07.12.2012 16:39

Halsu kirjoitti: Virkistävä pieni tarina, jätti sopivan määrän kysymyksiä auki.
Voisko tuota enää lievemmin ilmaista. Aika kauhea tarina minusta mutta tuo esille kipeitä kysymyksiä.

Miikli

Viesti Kirjoittaja Miikli » 08.12.2012 00:24

Ehdottomasti toimiva kokonaisuus. Vaikka olikin dramaattinen ja "raaka", oli hyvä pätkä. Aseen äänet totta tosiaan nasahtivat mukavasti ja muutenkin toimintakohtaus oli sujuva. Näyttelijät olivat uskottavia ja harvinaisen hyvin suomen kieli sulautui puheeseen.
Eipä moitittavaa... paitsi ehkä suutelu oli jotenkin hieman tönkönpuoleinen juoneen. Ehkä se on makuasia.

jorma k

Viesti Kirjoittaja jorma k » 08.12.2012 13:57

Hyvä, äänet toimi värimaailma oli kohdillaan. Tarina sai "ahdistumaan" mikä lienee sen tarkoituskin?

Virtanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 08.12.2012 15:43

Tuolla edellä on jo kaikki olennainen, asian paremmin osaavien toimesta sanottu, joten totean vain, että pidin todella paljon, niin tarinasta kuin sen toteutuksestakin. Hienoa työtä! :)

JukeBC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukeBC » 10.12.2012 23:15

Dolly ajot hallissa ei sopineet kokonaisuuteen. Ne toi jotenkin irrallisen fiiliksen ikään kuin olisi jokin kolmas osapuoli. Olis voinnut ne tehdä toisin. Muuten pirun hyvää työtä ja kaikki toimi. Juonellisestikin oli mukava ylläytysmomenttikin lopussa ja sen jälkeen jäi pieni pureksinta aika. Nam.

Mojoman

Viesti Kirjoittaja Mojoman » 24.02.2013 09:04

Hyvä pätkä, mutta ampumaharrastajan korvaan pistää nuo hylsyn putoamisäänet. Revolveri kun ei niitä tiputtele.
Moni sitä tuskin huomaa, mutta muuten hyvä.

Arkkitehti

Viesti Kirjoittaja Arkkitehti » 26.02.2013 00:35

Heh. Hyvä pointti, mojoman. En muuten tuota tajunnutkaan, vaikka yleensä juuri tartun moisiin.

Vastaa Viestiin