Editointikortin valinta

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
Antza

Editointikortin valinta

Viesti Kirjoittaja Antza » 06.08.2001 10:56

Olen juuri hankkinut viedoekameran Sony dcr pc-5 ja nyt olisi tarkoitus hankkia suht edullinen videoeditointikortti hinta saisi olla noin. 1-2tmk. Nyt toivoisinkin hyviä ehdotuksia aloittelevan harrastajan editointikortiksi. Lisäksi ajattelin investoidan uuten näytönohjaimeen, jossa olisi tv-out videoiden tallentamiseksi VHS-nauhalle, joten tätä ominaisuutta en editointikortilta tarvitse. Yksi vaihtoehto olisi Pinacclen tuotteet, mutta olen kuullut niiden kanssa syntyneistä ongelmista. Kokemuksia ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Tero Pänkäläinen

Re: Editointikortin valinta

Viesti Kirjoittaja Tero Pänkäläinen » 06.08.2001 16:14

Tutustupa tuolla http://www.digivideo.org/tero/videokortit.php sivulla olevaan listaan, jossa mukana kaikki Suomessa myytävät alle 15 000mk videokortit (joitakin vielä puuttuu, lisään kunhan ehdin). Mene sieltä valmistajien sivuille ja vertaile ominaisuuksia ja tarpeita.

Alle 2 000mk hintaluokassa digitaalisissa korteissa ei ole käytännössä eroa muuta kuin editointiohjelmassa. Yksi hyvä ja varma on se-miljoona-kertaa-suositeltu ADS Pyro. Mukana ehkäpä tuon hintaluokan (alle 2000mk) paras editointiohjlema Ulead Media Studio 6.0.

Kartsa

Re: Editointikortin valinta

Viesti Kirjoittaja Kartsa » 10.08.2001 19:46

Mä oon varmaan tosi tylsä kun ehdotan että paat kerrasta vähän enempi rahaa kiinni. Osassa korteista tulee Premierin täysversio mukana ja halvempaan hintaan kun pelkkä ohjelma maahantuojalta hankittuna.
t. Kartsa

Vastaa Viestiin