Netti TV live streaming palveluita?

Keskustelua videoiden pakkaamisesta ja välittämisestä internetissä.
D3X

Viesti Kirjoittaja D3X » 25.08.2014 22:10

nitro kirjoitti:Pöytäkonekin on tietenkin mahdollista hommata, mutta paras olisi jos homman voisi hoita MacBookilla.
Ei tule riittämään, ehkä joku aivan uusin tuplanäyttis i7 retina 2.5ghz tms malli voi pärjätä. Itse koitin striimiä 2.3ghz i5 macbookilla ja 800kbps kovempaa ei saanut vaikka koneessa oli ssd levyt ja 16gb muistia. Heti tippu framet alas.

Siksi itse hankin tuon Teradekin purkin koska se tekee lennosta h264 eikä tule tökkimään edes 1080p laadulla.

dementor

Viesti Kirjoittaja dementor » 25.08.2014 22:28

joku quadcore i7 riittää aivan mainiosti enkoodaukseen ja samanaikaiseen nauhottamiseen, millään dualcore iivitosilla on ihan turha edes yrittää...

dementor

Viesti Kirjoittaja dementor » 25.08.2014 22:52

Lähetys olisi tarkoitus ohjata autosta tms. paikasta jossa ohjaaja on suojassa sateelta ja pakkaselta. Pöytäkonekin on tietenkin mahdollista hommata, mutta paras olisi jos homman voisi hoita MacBookilla.
Näytti olevan nuo sun kamerat varustettu HDMI ulostulolla, niin tarttet aika varmasti HDMI -> SDI konvertterit noille sun kameroille, jos kamerat ovat muutamaa metriä kauempana mikseristä/kaappauskortista. HDMI:tä pitkin ei pysty hirveän pitkälle signaalia siirtämään, sen lisäksi BlackMagicin tuotteet tuppaavat olemaan aika nirsoja signaalin laadulle.

molliV

Viesti Kirjoittaja molliV » 29.08.2014 00:48

https://www.youtube.com/watch?v=wmbnjFYSpao

This is the 3D interface Netflix made for Oculus Rift

Pikkasen turha mutta onhan se silti ihan hauska 8)

http://www.techradar.com/news/world-of- ... ft-1262234
http://print24.com/blog/2014/08/this-is ... ulus-rift/

nitro

Viesti Kirjoittaja nitro » 29.08.2014 13:21

D3X kirjoitti:Ei tule riittämään, ehkä joku aivan uusin tuplanäyttis i7 retina 2.5ghz tms malli voi pärjätä. Itse koitin striimiä 2.3ghz i5 macbookilla ja 800kbps kovempaa ei saanut vaikka koneessa oli ssd levyt ja 16gb muistia. Heti tippu framet alas.

Siksi itse hankin tuon Teradekin purkin koska se tekee lennosta h264 eikä tule tökkimään edes 1080p laadulla.
Öööö siis onko mahdollista upottaa lähetykseen grafiikkaa ja nimiä, aikoja yms. käyttämällä ainoastaan mikseriä ja Teradekin purkkia?

dementor kirjoitti: Näytti olevan nuo sun kamerat varustettu HDMI ulostulolla, niin tarttet aika varmasti HDMI -> SDI konvertterit noille sun kameroille, jos kamerat ovat muutamaa metriä kauempana mikseristä/kaappauskortista. HDMI:tä pitkin ei pysty hirveän pitkälle signaalia siirtämään, sen lisäksi BlackMagicin tuotteet tuppaavat olemaan aika nirsoja signaalin laadulle.
Tällaisia on ajateltu http://www.avecom.fi/tuotekuvaus.asp?ma ... +ja+jakelu

D3X

Viesti Kirjoittaja D3X » 29.08.2014 13:44

nitro kirjoitti:
D3X kirjoitti:Ei tule riittämään, ehkä joku aivan uusin tuplanäyttis i7 retina 2.5ghz tms malli voi pärjätä. Itse koitin striimiä 2.3ghz i5 macbookilla ja 800kbps kovempaa ei saanut vaikka koneessa oli ssd levyt ja 16gb muistia. Heti tippu framet alas.

Öööö siis onko mahdollista upottaa lähetykseen grafiikkaa ja nimiä, aikoja yms. käyttämällä ainoastaan mikseriä ja Teradekin purkkia?
Tarkoitin että tuo Teradekin purkki on niin tehokas, että se kaikki striimaus itsessään kannattaa jättää tuolle purkille. Eikä hankkia siihen tietokonetta. Tuohon graffan ajoonhan riittää kevytkin kannettava kunhan on se mikseri.

Testailin juuri 4G verkon yli ja lähetin 1080p 5mbps pakkauksella täysin nykimättä matskua.

Replay21

Viesti Kirjoittaja Replay21 » 30.06.2015 09:02

Palataan vanhaan aiheeseen.

Olisiko suositella (ilmaista) streemaus palvelinta? Itse olen törmännyt ongelmiin useamman palvelimen kanssa.

- Ustream: Tämä on ollut nykyisin käytössä, mutta nyt ovat asettaneet maa kohtaisia rajoituksia liikenteeseen. Suomessa näköjään n.50 katsojaa kerralla.

-Youtube: Tekijänoikeudet, jos musiikkia sattuu kuulumaan taustalla.

- Bambuser: Nykyään streemaus ei onnistu erillisellä streemaus
softalla.

Live stream on vielä testaamatta, mutta olen ymmärtänyt siellä mainoksien tulevan vielä useammin kuin Ustreamilla

Tarkoitukseni on tehdä 5-6 kertaa vuodessa streemausta. Kuukausimaksu pohjaiset hinnoittelut ei oikein sovi minulle. Lisäksi arveluttaa rajoitetun katselutunti määrien ylittäminen.

Saako jostain päivä-tai viikkopohjaista hinnoittelua?

-Jiii-

Vastaa Viestiin