.mts tiedostomuoto ja Youtube

Keskustelua videoiden pakkaamisesta ja välittämisestä internetissä.
Heinosaara

.mts tiedostomuoto ja Youtube

Viesti Kirjoittaja Heinosaara » 21.01.2019 11:41

Miten saan mts tiedostomuodon muutettua muuksi?
Minulla on Sonyn DDR-CX-200 videokamera ja kameran specseissä kuvausmuotona (Digital Video Format ) AVCHD, MPEG-2 VCHD, MPEG-2.
Miksi tietokoneella videon tiedostomuotona kuitenkin näkyy .mts? Olen ihan pihalla näistä, lupauduin pojan joukkeen pelien kuvaamiseen (tyhmä minä). Kun yritin ladata videon Youtubeen, pysähtyy lataus n 33 %.n jälkeen. Johtuuko siitä, että videon tiedostomuoto on tuo .mts vai ihan vaan että nettiyhteys on huono? Pitäisi kyllä mielestäni olla tarpeeksi nopea, ainakin elokuvien katsominen netistä onnistuu hyvin. Eikö Youtubeen saa ladattua tiedostoa, joka on .mts?

Jos joku osaisi neuvoa tälläista aloittelijaa, joka hölmöyksissään lupautui tehtävään :oops:

theinonen

Viesti Kirjoittaja theinonen » 21.01.2019 14:28

AVCHD:n tiedostotunnus on tuo .mts. Olen joskus ladannut suoraan kamerasta tuotua videota tuolla formaatilla youtubeen eikä ole ollut ongelmaa. Mpeg-2 -tiedostot tulee kauhean suuriksi, AVCHD:t pakataan pienempään kokoon. Vaikuttanut siltä, että AVCHD on jäämässä pois käytöstä, tilalle HEVC:iä tai jotain muutakin. Mpeg-4 on varmaan yleisin ja käy yleensä joka paikkaan. Kumma, ettei sitä ole kamerassasi valittavissa. Ainahan voi myös vaikka Windows:in elokuvatyökaluun ladata videon ja tallentaa uudelleen mp4:nä niin ainakin saa youtubeen.

DiZeX

Viesti Kirjoittaja DiZeX » 22.01.2019 13:11

Itse sanoisin, että ongelmana saattaisi olla nettiyhteyden nopeus. Ei sinänsä sisään päin tulevassa nopeudessa, vaan ulosmenevä (upload) nopeus. Se kun yleensä on hitaampi.

Ongelman kiertämiseksi voisit uudelleenpakata tuon AVCHD-videon (.mts) pienempään kokoon käyttämällä esim. HandBrakea ja käyttämällä laatuasetuksena RF 20:ää siellä Video -välilehdessä.

3lmcfs7

Re: .mts tiedostomuoto ja Youtube

Viesti Kirjoittaja 3lmcfs7 » 13.01.2020 02:00

Erittäin hyvä hammaslääkäri. Suosittelen sitä kaikille.

(Asiaan kuulumaton mainos poistettu foorumin hallinnan toimesta)

Vastaa Viestiin