Canon vastaan Sony?

Yleiskeskustelu alue on suljettu uusilta viesteiltä. Vanhoja voi selata edelleen.
Esa

Canon vastaan Sony?

Viesti Kirjoittaja Esa » 14.07.2001 20:19

Pienikokoisen "edullisen" DV-kameran hankinta edessä. Kiinnostus on herännyt seuraavia malleja kohtaan:
Canon MV3-sarja, Sony PC4/-5 tai uudemmat PC6/-9 mallit.
Onko kenelläkään omakohtaisia vertailukokemuksia Sonyn ja Canonin mallien videokuvan (terävyys, värit, herkkyys/valovoima, kuvanvakaimen toiminta) ja äänenlaadun eroista. Onko oleellisia eroja?

Jari E

Re: Canon vastaan Sony?

Viesti Kirjoittaja Jari E » 18.07.2001 16:19

Olen itse keikkunut saman valinnan edessä. Canonin malli tuntuu mukavemmalta käteen, eikä tarvitse temppuilla kosketusnäytön kanssa. Kuitenkin muutaman testin luettuani olen päättänyt ostaa Sonyn. Kuvan- ja äänenlaatu ovat testien mukaan Sonylla Canonia paremmat, ja nehän tämän ratkaisevat.

Still-kamerassa päädyin Canoniin Sonyn sijaan ja valinta on jo nyt kaduttanut. Patteri loppuu yllättäen, vähemmä ominaisuuksia eikä kuvalaatukaan yllä Sonyn tasolle.

Esa

Viesti Kirjoittaja Esa » 18.07.2001 19:27

Kiitos vinkeistä.
Muistatko Jari mistä lehdistä mainitsemasi testit löytyvät? MV3i MC:sta olen löytänyt TM:n (1/2001) tekemän testin, mutta mainituista Sonyn malleista en ole testejä löytänyt, vertailuista puhumattakaan. TM (1/2001), kyllä piti Canonin ääntä ja kuvaa hyvänä, mutta mihin verrattuna?? Testi oli vain yksittäisen kameramallin testi.

Ariel

Viesti Kirjoittaja Ariel » 18.07.2001 23:40

Tilasin juuri sony dcr-trv30 kameran. Aion hankkia seuraavaksi titokoneen nettikäyttöön ja editointiin. Olen lukenut täältä kauhukertomuksia yhteensopivuudesta. Minkä koneen hankin? Emolevy/kovalevyt/editointikortti. Neuvokaa nyt tyhmää ettei tarvitse taistella vaan voisi rueta hommiin!
Ariel

Jari E

Viesti Kirjoittaja Jari E » 19.07.2001 09:34

Kyseessä oli Camcorder-lehti, siinä oli esitelty ja testattu Canonin MV3i. En muista mikä lehden numero oli kyseessä, mutta ainakin aikaisemmin jokaisen lehden lopussa on tulokset kaikista tehdyistä testeistä. Eri asia sitten on miten luotettavia näiden lehtien tekemät testit ovat. Sonyn kamerat on tämän lehden testeissä saaneet aina kirkkaimmat tähdet, en tiedä onko kyse puolueellisuudesta vai aidoista testituloksista.

Jari E

Jari E

Viesti Kirjoittaja Jari E » 19.07.2001 09:36

Minulla on AMD-prossulla oleva työasema. Oli kyllä melkoista tuskaa saada työasema toimimaan. Kone ei kertakaikkiaan suostunut toimimaan ennenkuin Pinnaclelta tuli uudet ajurit editointikortille. Sen jälkeen kaikki on toiminut todella hyvin. Kokeilin samaa kokoonpanoa ABITin emolla, mutta sitä en saanut koskaan toimimaan kunnolla. Luulen, että emolevy oli viallinen. Kyllä AMDkin kanssa pärjää, mutta Intelin kanssa päässee helpommalla. Mitä tahansa ympäristöä rakennatkin, niin muista ensin ladata kaikki tuoreimmat laiteajurit netistä (editointikorttiin, näytönohjaimeen, emolevyyn, kiintolevyohjaimille ja tarvittaessa voi jopa päivittää BIOSinkin).

Lisäksi minulla on Sonyn läppäri ja kuten arvata saattaa, niin sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Editointikäytössä se on tosin aika vaatimaton, eikä sen vuoksi suositeltava.

Jari E

Työasemani kokoonpano on seuraava:
- Asus A7V-emolevy
- AMD 1000MHz-prosessori
- kaksi IBM:n UMDA1000-kiintolevyä
- Matrox G450-näytönohjain
- kaksi Samsungin 19" näyttöä
- Pinnacle 500Plus -editointikortti

Ari S

Viesti Kirjoittaja Ari S » 19.07.2001 17:58

Jos haluat päästä helpolla, ilman yhteensopivuusongelmia, tutustu iMac'iin ja koneen mukana tulevaan iMovie2 ohjelmaan.

jaamo

Viesti Kirjoittaja jaamo » 19.07.2001 22:45

Ongelmat eivät johdu AMD:n prosessorista, vaan prosessoireita tukevista emolevyistä.

Vastaa Viestiin