nauhat

Yleiskeskustelu alue on suljettu uusilta viesteiltä. Vanhoja voi selata edelleen.
ehfe

nauhat

Viesti Kirjoittaja ehfe » 04.02.2005 13:01

jos olen kuvannut 1 tdk-nauhan täyteen voiko vaihtaa maxellin nauhaan keskenkaiken? ilman että kuvapäät menee tukkoon...

ville_jo

Re: nauhat

Viesti Kirjoittaja ville_jo » 04.02.2005 13:10

Riippuu ihan kamera-kasetti-tuuri yhdistelmästä... Kun foorumia luet niin kaikennäkösiä kokemuksia on. Suositeltavaa kasettimerkin vaihto ei kuitenkaan oo.

Japsu

Re: nauhat

Viesti Kirjoittaja Japsu » 04.02.2005 15:15

Niin, mitään täysin varmaa ei uskalla sanoa. Itse kuvasin aikoinaan v. 2001 uudella JVC-kameralla ensin 5 kpl JVC:n kasettia, sitten 3 kpl TDK:ta, senjälkeen taas siirryin JVC:hen jota käytin pari vuotta. Viimeiset kuvaukset tuolle kameralle tein Maxellin kaseteille eikä ongelmia esiintynyt.

Eli uskon (huom. pelkkä uskomus) että jos olet kuvannut vasta yhden kasetin mille tahansa merkille niin vaihto toiseen merkkiin pitäisi olla melko turvallista. Ja jos vielä kamera on uusi niin takuuhuollon on mielestäni velvollinen puhdistamaan kamerasi jos kasetin vaihto tuossa vaiheessa aiheuttaa ongelmia. Ellei sitten kameran mukana toimitettu suomenkieliset ohjeet jossa kielletään kasettimerkin vaihto.
Joku vastuu sentään kameran valmistajillakin täytyy olla...

Mutta älä kuitenkaan minua syytä jos vaihdat merkkiä ja ongelmia tulee.;-)

Vastaa Viestiin