Captureongelmia...

Leikkausohjelmiin ja muihin editoinnissa tarvittaviin ohjelmiin liittyvä keskustelu
Tuomas

Captureongelmia...

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 08.07.2001 22:57

Tere!

Aloittelevana videonkoostajana minulla on hieman ongelmia Adobe Premieren videonkaappauksen kanssa. Nimittäin
kun kaappaan kuvaa sony trv320: sta, ohjelma jättää muutaman framen pois kaapatusta pätkästä. Ilmoittaakin myös , että "frames were dropped during capture". Näin kaapatussa kuvassa on häiritseviä nykimisiä. Osaisiko joku auttaa minua ongelmassani. Korttina minulla on koneessa dynalinkin firewire-kortti. Olisiko tuo kortista kiinni??
Premieren asetukset näyttäisivät olevan kunnossa.... Toivottavasti kyseessä on vain "näppihäiriö". Kiitän jo etukäteen vastauksista!

Tuomas R.

Skaffa

Re: Captureongelmia...

Viesti Kirjoittaja Skaffa » 09.07.2001 03:43

Tee kovalevyn eheytys, mikä on muistin määrä (min 128, miel.256), onko UDMA enabloitu... Siinä muutamia vaihtoehtoja.

Skaffa

Tuomas R

Viesti Kirjoittaja Tuomas R » 09.07.2001 11:59

Moi!

Kovalevyn eheytystä olen jo koettanut ja muistia on 256. Käyttis on win98se. Tunnustan tyhmyyteni, mutta mikä on UDMA ja miten sen saa enabloitua/disabloitua??

Tuomas

Skaffa

Viesti Kirjoittaja Skaffa » 10.07.2001 03:49

UDMA asetus löytyy (jos on löytyäkseen) control panel - system - device manager - hard disk cotrollers (muistaakseni, koska tässä kannettavaassa ei UDMA:ta ole, tai sitten disk drives) josta rasti kohtaan enable UDMA.

UDMA tarkoittaa suoraa muisti osoitusta kovalevylle (Ultra Direct Memory Access) eli tieto kulkee suoraan muistiin kovalevyltä ilman että prosessori osallistuu tiedonsiirtoon. Kovalevyn ja emolevyn pitää tukea tätä ja tietenkin olla sopivat BIOS:t ja ajurit.

Versioita on UDMA (=Ultra ATA)33, 66, 100, missä luvut tarkoittavat Megabittiä sekunnissa. 100 tosin yleensä vain erillisellä ohjaimella, tai integroduilla emoilla (RAID).

Skaffa

PS ei se ole tyhmyyttä, vaan tiedonjanoa! ;)

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 10.07.2001 10:56

Kiitos vain paljon avusta! Näytti olevan kiinni tuosta UDMA:sta... Nyt tuntuu toimivan moitteetta.

Skaffa

Viesti Kirjoittaja Skaffa » 11.07.2001 03:21

Hyvä että voin olla avuksi.

Skaffa

Vastaa Viestiin