Yhdistyksen kokous Su 17.6.2001

Tuo valmiit työsi esille täällä.
Jari P

Yhdistyksen kokous Su 17.6.2001

Viesti Kirjoittaja Jari P » 24.05.2001 09:43

Moi

Eli näyttäisi siltä että tuo Su 17.6.2001 olisi melko
sopiva suurimmalle osalle.

Petteri ilmoitteli että ei ole mahdollista.
Muuten kait muu porukka pääsee mukaan ?

Elikkä, itse teen varmaan niin että ajelen Vaasasta Tampereelle
jo 16.6 lauantaina, jos joku muu on tulossa silloin
niin voidaan katsoa tilannetta. Olen yötä varmaankin
jommassakummassa Cumuluksessa.

Ei, mitään erikoista en ole lauantaille vielä ajatellut,
mukavampi vain kun ei tarvi ajella samana päivänä
edestakaisin ;-)

Kunzi, onko sinulla ehdotusta, missä tapaisimme
sunnuntaina ?

Tässä on aikaa nyt reilu 3 vko tehdä yhdistyksen
paperipuoli "viittävaille" valmiiksi. Olikos joku
lupautunut tähän tehtävään. Maileja on tässä viimepäivinä
lennellyt sen verran ahkeraan että ei välillä ole pysynyt mukana,
jos joku on lupautunut tekemään/selvittämään tuota asiaa.

T Jari Pakkanen
Kaarnatie 3
65320 VAASA
040-5000 546
http://www.donald.qnet.fi/

Jukka II

Re: Yhdistyksen kokous Su 17.6.2001

Viesti Kirjoittaja Jukka II » 24.05.2001 12:49

Päivä sopii minulle oikein hyvin. Ja olen luultavasti tulossa myös lauantain ;-)

Arto Saraniva

Viesti Kirjoittaja Arto Saraniva » 26.05.2001 17:17

Hmm... Yhdistyksellähän voi olla tulojakin ja usein olisi syytäkin. Tännehän voidaan haluttaessa rakentaa bannerijärjestelmä, joka toimisi niin, että selaimella voidaan syöttää oikean kokoinen banneri tietokantaan ja se haetaan automaattisesti sivulle halutuin ehdoin. Jokaiselle mainostajalle/bannerinomistajalle voidaan antaa tunnus/salasana, jolla hän voi itse käydä katsomassa statistiikan. Siitä näkyy montako kertaa banneri on näytetty ja montako kertaa sitä on klikattu. Statistiikkaa voidaan käyttää siis haluttaessa laskutuksen perusteena.

Tällainen tietokantapohjainen järjestelmä olisi meillä jo olemassa ja se voidaan haluttaessa helposti integroida sivustoon. Kiinnostaako?

arto

Arto Saraniva

Viesti Kirjoittaja Arto Saraniva » 26.05.2001 18:04

Tein esimerkin josta käy ilmi miten se toimii. Etusivulla on nyt kuva ibookista, jota klikkaamalla mennään apple.fi -sivuille.

Tämän hallinta toimii niin, että http://www.digivideo.org/banner -sivulla kirjaudutaan joko adminina tai asiakkaana. Asiakas on tässä tapauksessa Apple: tunnus apple, salasana apple. Asiakas pääsee näin katsomaan statistiikkaa oman bannerin tehosta.

Kirjaudu ulos, kun olet katsonut asiakkaana statistiikan.

Admin kirjautuu sisään tunnuksella digivideo, salasana digivideo. Admin voi perustaa uusia asiakkaita (á la Apple): Add new client, muokata vanhoja, poistaa niitä ja hallita asiakkaan bannereita (Banner Administration).

Uusi asiakas perustetaan siten, että klikataan Add new client, annetaan siinä yhteystiedot ja asiakkaan tunnus/salasana. Muutakin näyttöön liittyvää hallintaa siellä on, mutta ne selvinnevät helposti.

Kun asiakas on perustettu, ladataan järjestelmään hänen toimittamansa banneri gif tai jpg-muodossa. Olennaista siellä on Keyword, Applella se on banner1. Mikäli uusillekin bannereille annetaan sama keyword, niin niitä näytetään sivulla vuorotellen. Jos uuden asiakkaan banneri halutaan esim. toiseen paikkaan samalle sivulle, sille tulee antaa eri keyword. Yleensähän näitä bannereita näytetään allekkain - tällöin jokaiselle bannerille tietysti oma keyword.

Varsinaiselle sivulla bannerijärjestelmä otetaan käyttöön lisäämällä aivan sivun alkuun:
?
include("banner/config.inc.php");
include("banner/view.inc.php");
include("banner/acl.inc.php");
?

ja sitten bannerin kohdalle:
?
view(banner1,"_blank","",1)
?
tässä sitten keyword (banner1) tulee olla oikein.

Eli näin jos tälle löytyy käyttöä...

Vastaa Viestiin