Kotivideot pc:lle Dazzle DVC90:lla, positiivisia kokemuksia

Tietokoneisiin ja niiden oheislaitteisiin liittyvät ongelmat.
eerikki

Kotivideot pc:lle Dazzle DVC90:lla, positiivisia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja eerikki » 23.09.2006 13:47

Autuaan tietamattomana taallakin olleista viesteista, ostin ylla mainitun. Laatikosta paljastui kannykan kokoinen vehje, johon vanha Hi8 analoginen videokamera kiinni AV-kaapeleilla. Vehkeen toisesta paasta kaapeli kotikoneen USB2-porttiin. Hintaa ei ollut kuin muutama kymppi ja sisalsi myos Pinnacle Studio Quickstart ohjelmiston.

Talla olen kopsinut muutaman tunnin vanhoja kotivideoita pc:lle, editoinut ne em. Studiolla ja polttanut DVD:lle. Laatu on kelvannut minulle hyvin (ilmeisesti en aseta vaatimustasoa korkealle?), kaytto on helppoa, joten hinta/laatu-suhde kohdallaan...

hece

Videokuvaa kamerasta..

Viesti Kirjoittaja hece » 23.10.2013 17:58

Kiitos "eerikki" hyvästä neuvosta ja näkökohdasta. Hienoa! Eipä tarvitse taivaita tavoitella, eikä putoo korkeelta. Maanpinnalla pysyminen vaatiikin taitoa.
Lähden tästä kehitteleen videoitani eerikin ajatuksin ja ideoin - KIITOS.

kaapoA

Viesti Kirjoittaja kaapoA » 27.03.2014 11:37

Eerikki mikä käyttis ja s-video vai composiitti ?

eerikki

Viesti Kirjoittaja eerikki » 27.03.2014 23:34

Vanhassa Windows XP-käyttiksessä tuota vehjettä tuli pyöriteltyä. Minun vanha Hi8-kamera oli kytketty siihen siis AV-kaapeleilla (siis ääni punaisella ja valkoisella liittimellä, kuva keltaisella), mutta näkyy Dazzlen kyljessä olevan myös "S video in"-liitin; en vain muista oliko minun kamerassa vastaavaa ulostuloa.

Huomaa, että aloitin tämän ketjun lähes 8 vuotta sitten. Nykyään lienee vallan muitakin mahdollisuuksia analogiavideoiden digitointiin...

Vastaa Viestiin