Mistä akkukäyttöistä LED "HMI" -valoa?

Saku
Viesti:

Mistä akkukäyttöistä LED "HMI" -valoa?

Viesti Kirjoittaja Saku » 20.04.2014 23:12

Näin LED-aikakauden edetessä koko ajan entistä enemmän, akkukäyttöinen, tehokas HMI:n kaltainen lamppu on alkanut kiinnostamaan. Välillä tulee vastaan tilanteita, milloin olisi kiva sähköjen ulottumattomissa saada nopeasti tehokasta päivänvaloa paikalle (edes muutamaksi kymmeneksi minuutiksi) ilman aggregaattia ja isoja HMI-valoja.

Litepanelsin LED-paneelit olen todennut kuvauksissa jo varsin toimiviksi pienten Kino Flo'iden akkukäyttöisiksi korvikkeiksi (todella jees CRI-arvo, ei välkytä, hyvät säädettävät värilämpötilat ja ainakin meidän käytössä kesti pitkään akulla pakkaskelissäkin), mutta hyvää spottimaista akkukäyttöistä LED-valoa en ole vielä nähnyt itse.

Googlaamalla tuntuu löytyvän vielä suhteellisen heikosti vinkkejä asiasta, mutta esim. Lupoluxin valot löysin, joista tuo tujakoin LED-malli näyttää vastaavan 1000 W (hehku-?) lamppua, vie 90 W ja toimii 14 V akulla.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta tai muusta vastaavasta "akkukäyttöisestä, mahdollisimman tehokkaasta HMI:n kaltaisesta" valosta? Ja mitenhän tuo "1000 W vastaava" pitäisi tulkita - kirkkaus kun on hyvin erilainen jos vertaa 1000 W kuvitteellista hehkulamppua, halogeenia, kaasunpurkausvaloa tms.. Harmi, että eivät ilmoita lumeneissa kirkkautta, mikä olisi hieman fiksumpaa.

Entäpä mitä mieltä olette esim. tälläisestä Olight X6 Marauder -hakuvalosta? Ei ole suunnattu kuvauskäyttöön, eikä CRI-indeksistä varmuutta (eikä siitä, välkyttääkö lamppu kuvassa?), mutta hinta "vain" reilu 500 euroa, ja suhteellisen reipas 5000 lumenia reilun tunnin paloajalla yhdellä latauksella.

Josko näillä virittelisi jonkinlaista yökohtausta metsään ilman aggregaattia ja HMI:tä...?

Mojoman

Viesti Kirjoittaja Mojoman » 18.11.2015 08:10

En osaa sanoa miten nämä toimii videoinnissa, kun en ole ehtinyt testailemaan, mutta käytän itse aika paljon stilleihin ja muutenkin ehkä yksi parhaita valoon liittyviä investointeja. Vielä ei ole akkukaan loppunut kesken kaiken.

Mojoman

Viesti Kirjoittaja Mojoman » 18.11.2015 08:12

Linkki edelliseen

Meinasi linkki unohtua....

Perry

Viesti Kirjoittaja Perry » 18.11.2015 15:27

Mojoman kirjoitti:En osaa sanoa miten nämä toimii videoinnissa, kun en ole ehtinyt testailemaan, mutta käytän itse aika paljon stilleihin ja muutenkin ehkä yksi parhaita valoon liittyviä investointeja. Vielä ei ole akkukaan loppunut kesken kaiken.
Värintoistoindeksi tuossa on ainakin luokkaa 70, joten en lähtisi vielä kovin kovasti innostumaan mikäli tavoitteena on saada luonnollisia värejä aikaiseksi.

Onko sinulla jossain ko. valolla otettuja stillikuvia esillä, mieluiten semmoisia joissa olisi ihmisiä kuvassa?

Vastaa Viestiin