Ylen ohjelmien laatu?

Eipäs juupas jutut tänne
reka4

Ylen ohjelmien laatu?

Viesti Kirjoittaja reka4 » 14.07.2015 13:52

Oletteko huomannut että YLEn ohjelmien laatu on huonontunut?

Äänityksen laatu ja myös kuvaus on osittain ammattitaidotonta.

Tämä tapahtui melkein välittömästi kun lupamaksukäytäntö muuttui?

Onneksi tulee muutama ohjelma joihin on panostettu ja uusinnat pelastaa paljon...... siis ohjelmat ajalta ennenkuin tämä "kapitalismi" tai sanottaisiinko tuottavuus..... laadun kustanuksella otti ohjat ja ajoi ammattimiehet ulos. :twisted:

HD laatu kyllä pelastaa vähän mutta silti useammat ohjelmat on tehty huolimattomasti sanoisinko "juosten kustu"!

1509

Ylen ohjelmien laatu

Viesti Kirjoittaja 1509 » 14.07.2015 15:30

Olen myös kiinnittänyt tähän asiaan huomiota. Monissa paikan päällä tehdyissä haastatteluissa on melkoista takeltelua niin, että se jo häiritsee ja katseltavuutta. Uutisissa ja muissa suorissa lähetyksissä esiintyi äänen kanssa melko paljon ongelmia ja ohjaajakin taisi olla vielä kahvilla. Hyvähän se on, että nuoret ja uudet aloittelijat pääsevät töihin mutta täytyisi niissäkin olla edes siedettävää ammattitaitoa. Myös uusinnat ovat lisääntyneet ja nyt mennään uusintojen uusintojen uusintoja. Sellaiset ohjelmat, mitä minä katsoisin lakkaavat eikä tilalle tule vastaavia ohjelmia. Onneksi Norjasta tulee aika paljon minulle sopivia ohjelmia, joita voi katsoa Ylen Areenasta.

Kunto Hirvikoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunto Hirvikoski » 14.07.2015 16:00

Tuon huomaa joka kesä. Lomatuuraajat ovat tulleet töihin ja tasot heittelevät erityisesti äänessä. Syksymmällä taas ammattilaiset palaavat lomita ja saadaan tasaisempaa laatua.

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 14.07.2015 17:35

Esim. tänä aamuna Studio55.fi ohjelmassa missä oli Tamin haastattelu, kuvaus oli surkeaa, ei edes automaatilla saa niin huonoa jälkeä?
Puhkipalannutta oli jopa 60% koko jutusta?

Juttu tuli kyllä maikkarilta mutta se ei muutaa itse asiaa vaan pikemmin vahvistaa sen.

Ymmärrän kyllä kesätuuraajat mutta itse vähän kuvanneena niin kuraa en hyväksy edes kotivideoihin saatikka sitten koko Suomen kansalle. :oops:

Rantarosvo

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 14.07.2015 19:43

Mie oon kans kiinnittäny huomioo ylen erilaisiin ääniongelmiin. Mikkikin vilahtaa kuvissa sillontällön. Ohjaamon puoleltakin löytyy vikaa kun välillä ei mikki oo auki. Yks mitä on ollu, niin mikrofoni haastateltavalla esim. vasemmalla puolella ja haastattelija oikealla ja ääni ei kuulu kunnolla. Pieniä juttuja, mut kyl niihin huomioo kiinnittää.

reka4

Viesti Kirjoittaja reka4 » 14.07.2015 21:09

reka4 kirjoitti:Esim. tänä aamuna Studio55.fi ohjelmassa missä oli Tamin haastattelu, kuvaus oli surkeaa, ei edes automaatilla saa niin huonoa jälkeä?
Puhkipalannutta oli jopa 60% koko jutusta?

Juttu tuli kyllä maikkarilta mutta se ei muutaa itse asiaa vaan pikemmin vahvistaa sen.

Ymmärrän kyllä kesätuuraajat mutta itse vähän kuvanneena niin kuraa en hyväksy edes kotivideoihin saatikka sitten koko Suomen kansalle. :oops:
Anteeksi......täytyy vähän rauhoittua, ymmärrän olosuhteet (siis ensin Studiossa ja välillä taas auringonvalossa), vaikea tilanne, perehtymättä TV-kameroiden säätöihin ja toimintaan....parempi olla hiljaa asioista mistä ei mitään tiedä?
(huom. menin puihin).:(

Kunzi varmasti tietää TV-kameratekniikasta enemmän.

Vastaa Viestiin