jorma k kirjoitti:Jemuli kirjoitti:Ja muistaakseni tuohon emoon menis se 64gigaa muistia. Tolla emolla jouduin meneen kum oli budjetti aika piukassa ja viime hetkellä muutenkin lisäsin muistia 32gt:hen.
Itse olisin ottanut vain 16GB (2x8GB), MEP:n kanssa sillä pärjää hyvin. Lisäksi, jos joskus haluat? lisätä muistin määrää joudut poistamaan vanhat, koska muistipaikkoja ei ole vapaana.
Ja uusimpaa MEPpiähän minä käytän.
Eli tarvitset (on paljon nopeampi käyttää kuin GTX:llä) sen i7-9700K sisällä olevan näyttiksen (=GPU) eli tuolla emolevyllä joutunet vaihtamaan näytön kaapelin välillä emolevyn liitäntään ja välillä GTX1070 näytönohjaimeen. Näin jos haluat esim. pelailla välillä.
-Ikävää jos koneen taakse on hankala päästä.
Teoriassa sen pitäisi onnistua vain ohjelmallisesti ilmoittamalla, että halutaan kättää intelin GPU eli mitään näytön kaapeleita ei tarvitsisi irottaa. Näin on siis esim. MikaS emolla. Mutta en saa sitä toimimaan mun msi Z390 Gaming Edge AC emolla.
=> Epäilen että se johtuu sen biossista/ epäyhteen sopivuudesta Win 10 kanssa.
=> Epäilen, että sullakin tulee sama ongelma eteen.
Jos koet ongelmaksi varmista Jimms:tä että tuota ongelmaa ei ole, tai
vaihda emolevyä.
Toi on lähinnä pelikone.
Budjetilla minkä annoin Jimmssille ja käyttötarpeen kerrottuani, niin tuollanen kokoonpano siitä tuli. Eli painotus tuli prossulle ja jonkim verran näyttikselle.
Vielä mulla ei 4k kameraa ole, mutta haaveissa tulevaisuudessa. Nyt oli vaan pakko uusia kone, vanha tilttas. Eli tätä silmällä pitäen näitä kyselin.
4K editointi tuolla kyllä sujuu MEP:llä ainakin 2-raidalla ilman proxuakin, etkä silloin tarvitse edes tuota GTX 1070:stä.
Jos sulla on jo tuo kone, niin kerro joudutko vaihtamaan näytön kaapelia saadaksesi Intel GPU:n käyttöön kuten oletan.
-eron huomaat mm. siitä, että FullHD:tä renderöidessäsi, ilman intelGPU kuluu 1min leikkeeseen useita mituutteja, jos sen teet Intel GPU:lla aikaa kuluu jotain 30-40s
No niin. Anteeksi, että meni vuolivuotta tämänkin selvittämisessä.
Hommasin yhdestä toisesta syystä displaymonitor kaapelin näytö ja koneen välille. Tämähän on karkeasti sanottuna myös tiedon siirrossa 2x nopeampi kuin hdmi johto. Mutta asiaan...
Kävin biossissa muuttamassa asetuksen IGD Multi-Monitor päälle. Eikä muuta sinne. Johdon paikkaa ei tarvinnut muuttaa näyttiksestä prossun näyttikseen. Tulokset oli...
Videon pituus 1min. 18s -> 40s. Intellin näyttis valittuna.
Videon pituus 1min. 8s -> 27s. Nvidia 1070 GTX valittuna.
Videon pituus 1min. 8s -> 1min.12s vakiona ilman multimonitoria.
Eli 2.6x nopeampi on Nvidian 1070 kanssa.
Todella hyvä juttu. Varsinkin, kun poikakin alkaa opetteleen editointia
:D